BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Synes fandme det er ved at være træls...

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Synes fandme det er ved at være træls...

Indlægaf allabadoster » tirs, 11. august 2009 13:10

Ej, hvor har jeg ondt af mig selv lige i øjeblikket.
Begyndte at bløde i fredags (var 10+6) og kom ind og blev scannet, hvor de kunne fortælle at graviditeten var gået til grunde for ca. 3 uger siden. Hårdt, men jeg var lidt forberedt nu når jeg var begyndt at bløde. Og føj, hvor har jeg blødt meget og har haft ondt siden. Var så inde for at blive tjekket at alt var kommet ud, og har så fået at vide at det er det ikke!!! Vi står og skal på ferie på torsdag, så jeg har fået en tid til en udskrabning imorgen. Er total angst for drop, sprøjter og nåle, og så det at jeg skal i narkose, det gør mig helt ude af den. Er bare så ked af det. Nu er det sgu' ved at være nok. Ikke nok med at man er følelsesmæssigt nede pga. man har mistet, så har man også mange smerter pga. aborten, men nu skal jeg også igennem det her!!!! Synes virkelig livet er uretfærdig lige nu... Kna slet ikke glæde mig til ferien, tænker kun på hvor bange jeg er for det imorgen...
Er ked af jeg bare blapre ud med en masse vrøvl, men skulle bare lige af med det.
Allabadoster
allabadoster

Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Babywanted » tirs, 11. august 2009 18:02

Åh søde ven, selvfølgelig har du ondt af dig selv, vi andre har i hvert fald også ondt af dig. Det er så uretfærdigt, når sådan noget sker.

Hvis det er nogen trøst, så fik jeg en "god" udskrabning den 11. marts pga et vindæg. Og jeg kan fortælle, at personalet var så vildt søde, og det med narkosen, det virker bare lynhurtigt uden smerter. Jeg havde dog ca. 2 timer inden udskrabningen fået en stikpille til at få livmoderen til at løsne sig (sætte fødslen i gang-agtig pille), det gav en del mens-smerter i underlivet, men en varmepude hjalp rigtig meget (jeg er ikke meget for at sluge panodiler og sådan). Jeg skulle selv ligge mig op på operationsbriksen, men jeg var gået ud som et lys og blevet nusset på hånden af en sygeplejerske, inden de smed mine ben op i en "arbejdsstilling". Jeg var også tækkelig, dvs. dækket med et klæde, mens jeg var vågen.
Bagefter var det bare rart, at det var overstået. Jeg havde ingen smerter overhovedet, og jeg vidste, at nu kunne jeg bare komme videre. Der gik 3 uger, så fik jeg mens igen. Og små 4 uger senere stod jeg igen med en positiv test.

Jeg fandt ud af, at jeg havde et vindæg da jeg var 6+2 eller sådan noget (pga for mange mistænkelige pletblødninger). Og udskrabningen fandt først sted, da jeg var 8+1, ca. De ville være sikre på, at det var et vindæg (=tom fostersæk). Jeg havde grædt mange tårer inden udskrabningen, og jeg er i hvert fald glad for, at jeg ikke skulle have beskeden til NF og så sendes direkte til udskrabning. Jeg var 98% ok 1-2 dage efter udskrabningen. Jeg håber, at jeres ferie gør godt, jeg tror ikke det skader at komme lidt væk.

Da jeg fik den første melding om, at det nok var et vindæg var jeg sønderknust. Min kæreste holdt om mig i sofaen det meste af den fredag aften. Og han havde lejet filmen "Blå mænd". Fantastisk film til lejligheden, jeg formåede faktisk at grine. Så jeg kan anbefale en hyggekrog i sofaen med en humor-film.

Hvis du kikker væk fra den lille drop-nål med narkosen, der ligges i din hånd, i morgen, så bliver det ikke slemt. Det er mere tristheden, der rammer. Men bagefter ved du, at nu er du "renset", og sandsynligheden for at du bliver hurtigt gravid igen er ret høj (og det der med at vente til du har haft en mens, hvis lægerne kan finde på at sige det - se bort fra det, hvis du er klar).

Jeg ved ikke, om jeg har skrevet noget opmuntrende, men jeg håber, du får en ok oplevelse, omstændighederne taget i betragtning, og at du og din kæreste får en dejlig ferie, hvor I kan slappe af og trøste hinanden.

Klem og mange tanker
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Snebold » tirs, 11. august 2009 21:19

Kære Allabadoster
Der er desværre ikke så meget at sige, du må bare stå det igennem og passe god på dig selv undervejs. Men hvor er det bare altid så uretfærdigt når det sker.
HÃ¥ber det ikke bliver alt for slemt med udskrabningen.
Tænker på dig.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf maria1982 » tors, 08. oktober 2009 13:32

hej kender det godt jeg kom til scanning i mandag uge 8+5 fordi jeg fik mens og smerter og da jeg blev scannet sage de ikke noget lægen men der var ikke hjerte slag jeg blev så ked af det og dårlig det er min 3 aboter jeg har en datter på 4 år og vi vil gerne ha en mere så nu skal jeg undersøges for og se om jeg mangler homoner jeg håber at de kan finde ud af hvorfor jeg bliver ved med og miste

mvh maria held og lykke her fra
maria1982

Geografisk sted: danmark

Tilbage til Generel debat om abort