af Babywanted » tirs, 11. august 2009 18:02
Åh søde ven, selvfølgelig har du ondt af dig selv, vi andre har i hvert fald også ondt af dig. Det er så uretfærdigt, når sådan noget sker.
Hvis det er nogen trøst, så fik jeg en "god" udskrabning den 11. marts pga et vindæg. Og jeg kan fortælle, at personalet var så vildt søde, og det med narkosen, det virker bare lynhurtigt uden smerter. Jeg havde dog ca. 2 timer inden udskrabningen fået en stikpille til at få livmoderen til at løsne sig (sætte fødslen i gang-agtig pille), det gav en del mens-smerter i underlivet, men en varmepude hjalp rigtig meget (jeg er ikke meget for at sluge panodiler og sådan). Jeg skulle selv ligge mig op på operationsbriksen, men jeg var gået ud som et lys og blevet nusset på hånden af en sygeplejerske, inden de smed mine ben op i en "arbejdsstilling". Jeg var også tækkelig, dvs. dækket med et klæde, mens jeg var vågen.
Bagefter var det bare rart, at det var overstået. Jeg havde ingen smerter overhovedet, og jeg vidste, at nu kunne jeg bare komme videre. Der gik 3 uger, så fik jeg mens igen. Og små 4 uger senere stod jeg igen med en positiv test.
Jeg fandt ud af, at jeg havde et vindæg da jeg var 6+2 eller sådan noget (pga for mange mistænkelige pletblødninger). Og udskrabningen fandt først sted, da jeg var 8+1, ca. De ville være sikre på, at det var et vindæg (=tom fostersæk). Jeg havde grædt mange tårer inden udskrabningen, og jeg er i hvert fald glad for, at jeg ikke skulle have beskeden til NF og så sendes direkte til udskrabning. Jeg var 98% ok 1-2 dage efter udskrabningen. Jeg håber, at jeres ferie gør godt, jeg tror ikke det skader at komme lidt væk.
Da jeg fik den første melding om, at det nok var et vindæg var jeg sønderknust. Min kæreste holdt om mig i sofaen det meste af den fredag aften. Og han havde lejet filmen "Blå mænd". Fantastisk film til lejligheden, jeg formåede faktisk at grine. Så jeg kan anbefale en hyggekrog i sofaen med en humor-film.
Hvis du kikker væk fra den lille drop-nål med narkosen, der ligges i din hånd, i morgen, så bliver det ikke slemt. Det er mere tristheden, der rammer. Men bagefter ved du, at nu er du "renset", og sandsynligheden for at du bliver hurtigt gravid igen er ret høj (og det der med at vente til du har haft en mens, hvis lægerne kan finde på at sige det - se bort fra det, hvis du er klar).
Jeg ved ikke, om jeg har skrevet noget opmuntrende, men jeg håber, du får en ok oplevelse, omstændighederne taget i betragtning, og at du og din kæreste får en dejlig ferie, hvor I kan slappe af og trøste hinanden.
Klem og mange tanker
Lykkelig mor til 2 drenge