BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Symptom på SA???

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Symptom på SA???

Indlægaf Flunken » lør, 21. november 2009 16:51

Hej alle

Håber nogle af Jer kan svare mig, da jeg snart er ved at blive helt skør. Jeg testede positiv 19/10 og der har været en masse rod siden. Har fået målt hCG 4 gange, senest 10/11, hvor det kun var steget fra 7200 til 15000 på 6 dage, men gyn kaldte det acceptabelt. Har også fået lavet 2 scanninger, senest, da jeg var 6+5 og scanningen kun viste jeg var 5+6. Har ikke fået lavet nogen GU desværre, da det vel kunne give besked på, om det er en begyndende SA!?

Mit spm er så - jeg har pletblødt - brunt udflåd (kun ganske lidt friskt blod ind i mellem og ikke dagligt) - 2-3 spsk dagligt i 3 uger nu og regner vel et eller andet sted med, at summen af alle disse ting ender op med en spontan abort - :-(

MEN hvorfor sker der så ikke noget? Jeg er i princippet 8+3 i dag og den ene dag tager bare den anden uden noget ændrer sig. Jeg har ikke kunne komme til ny scanning siden sidst, da vi er på ferie og min gyn opfordrede til dette. Men i virkeligheden går jeg bare og venter på at begynde at bløde rigtigt. Hvorfor tager det så lang tid? Er der nogle af Jer andre, der har oplevet noget lignende????

Håber I kan svare mig - kan mærke at jeg totalt er ved at ødelægge ferien for min mand og ungerne, da jeg ikke kan slippe dette...og virkelig bare gerne vil have en afklaring...

PS - er der nogen der ved, om der ville kunne ses en blommesæk i gestationssækken, hvis der ikke var et foster???
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Babywanted » lør, 21. november 2009 17:34

Øv at du ikke bare kan nyde din ferie...

Altså, du kan jo i princippet have en hel normal graviditet - men dine symptomer er nok lidt lige som mine, da jeg havde det der vindæg. Jeg pletblødte on og off fra da jeg skulle have haft mens og til jeg fik en udskrabning i ca. 8+2. På scanningsbilledet kunne man ved mig KUN se gestationssækken og ikke nogen blommesæk. Gestationssækken var også meget aflang i det og ikke rund, som man ser på langt de fleste scanningsbilleder. Det betød så også, at de scannede mig ekstra grundigt for at tjekke, at det ikek var en GUL - for man kan åbenbart godt have en gestationssæk i livmoderen og et foster i æggelederen. Men når blommesækken viser sig det rigtige sted, skal du i hvert fald ikke bekymre dig om det.

Jeg krydser dog stadig fingre for at det ender godt - Mor31 her i forumet er et af de bedste eksempler på en succesfuld graviditet trods pletblødninger i starten.

Klem
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Flunken » lør, 21. november 2009 17:53

Tak for det - ja, man kan selvfølgelig altid håbe på et mirakel! Men ja, det lyder meget som med dig, bortset fra, at der jo så var en blommesæk - så et eller andet er eller har der jo været. Er dog rigtig nervøs for en mola-graviditet, der også giver de symptomer med pletblødninger...for man må ikke prøve igen før der er gået 1 år, hvis det er sådan en!!! :shock: Jeg ved godt, jeg egentlig bare skal holde op med at spekulere mere i det og se, hvad der sker...

Men jeg er bare typen, der gerne vil have vished, info osv - så den her zombie-tilstand er slet ikke mig. Og så er det øv, at min gyn er sådan en kommunikations-spade - hun undersøgte mig ikke indvendigt, hvilket vel kunne have givet en ide om, om blødningen kommer fra cervix eller længere oppe...

Jeg har kvalme og sover 10 timer i døgnet - men kan samtidig ikke sige, at det er pa graviditet, da vi nærmest har udelukket dette - så det er lidt hårdt her på ferien - manden vil ud og opleve - jeg vil bare ligge på sofaen... :-(
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Tilbage til Generel debat om abort