BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Skruen uden ende (halvlangt)

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Skruen uden ende (halvlangt)

Indlægaf svipsen » ons, 19. maj 2010 20:44

Vil godt lige starte med at undskylde, at jeg ikke har fulgt med i Jeres liv et stykke tid. Jeg trænger til noget tid udenfor BIB-verdenen. Men jeg håber, at jeg ser en masse jublende hoppedyr, når jeg får læst alle trådene på et tidspunkt.

Det er over 6 uger siden, jeg fik foretaget udskrabningen, og 4 uger siden at jeg fik den medicinske abort. Jeg har fået taget en del BP'er med længere og længere tid imellem. Forrige gang var prøven på ca. 200. Det er et par uger siden. Sidste uge fuckede de selvfølgelig et eller andet op, så prøven blev mislykket. Men lægerne og jeg regnede alligevel med, at det bare var en formalitet med den sidste prøve alligevel. Jeg fik taget en ny prøve igår, som vi derfor regnede med helt sikkert ville være nul.
Lægen ringede så idag og sagde, at prøven var på 46 :shock: Det burde slet ikke kunne lade sig gøre efter 2 aborter og så lang tid. Så nu skal jeg også lige have en sprøjte cellegift imorgen :twisted:
Det holder fandme aldrig op :twisted: :evil: :twisted:

Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle tænke sådan her. Men lige nu har jeg slet ikke lyst til at blive gravid og føde børn. Min krop er sgu blevet mere og mere smadret af alt det her. Jeg vil have min figur tilbage, og jeg vil ikke mindst have mit liv tilbage. Mit liv der faktisk indeholder andet end børn. Jeg er begyndt at træne min krop op igen. Jeg træner hårdt hver dag, spiser sundt. Ingen slik, kage og sukker i det hele taget. Det har givet mig så meget at tage mig af mig selv, og gøre ting der gør mig selvtilfreds og glad.

Vi skal ind på HAB i næste uge, og jeg gider det sandt at sige ikke!! Jeg skal bare have det overstået. Jeg vil hellere adoptere end at skulle igang med behandling igen, og sandsynligvis flere aborter.

Gider virkelig heller ikke ind på OUH imorgen og have cellegift. Ved slet ikke hvad det indebærer. Fik ikke spurgt. Jeg var helt i chok over mit HcG-tal.
Men så kan jeg da rykke for svaret på kromosomanalysen, som skulle være kommet for 2-3 uger siden. Det er den selvfølgelig ikke.

Træls dag. Nu gik det ellers lige så godt.

Glæder mig til at kunne ligge alt det her bag mig, så jeg kan fortsætte mit nye, glade liv.
Vi tager et weekendophold sammen med nogle gode venner i weekenden. Det skal nok få humøret op. Og ved I hvad?....jeg skal simpelthen drikke mig totalt i hegnet, hvis jeg har lyst til det. Spise rødt kød, som nærmest muh'er. I det hele taget skal vi bare storhygge. :razz:

Savner Jer alle. Men det er faktisk rart at slippe det herinde lidt. Det er nok også sundt at droppe diverse baby-forums engang imellem. Det psyker én lidt hver gang, der er én herinde fra, der bliver gravid, og man selv er blevet forbigået igen. Men derfor ville det alligevel være rart at vende tilbage til et babyboom blandt alle os gamle BIB'er.

Tænker på Jer og krydser mine fingre for Jer alle.

Knus og kram
Svipsen.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Re: Skruen uden ende (halvlangt)

Indlægaf stinapigen79 » ons, 19. maj 2010 22:08

jeg er da ked af at høre at det ikke er gået som i havde regnet med

stor kram
Billede

den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Snebold » tors, 20. maj 2010 07:52

Kære Svipsen
Hvor er det dejligt at høre at du har brugt tid på dig selv og at du har det godt med det. Du og din krop trænger til lidt kvalitetstid :cool:
Jeg kan godt nikke genkendende til det med at komme herinde og se andre blive gravide og sig selv forbigået. Det er hårdt og jeg er sikker på du har ret i, at det ikke er sundt. Men det er alligevel svært at stoppe -man føler jo man kender alle de dejlige kvinder herinde, og det er svært at slippe.
Hvor er det træls at hcg ikke opfører sig som det skal, du er bare evigt uheldig :roll: Håber det med cellegiften er skånsomt for dig, synes ikke det lyder udpræget behageligt. Men igen -der er sku ikke noget af det du har været igennem der er behageligt.
Kære Svipsen, jeg ønsker det bedste for dig og din mand. Jeg føler jeg kender dig så godt på så mange måder. Vi blev gravide sammen første gang, og vi har begge været så meget lort igennem og står stadig uden et barn i vores arme. Uanset om du kommer herinde eller ej, vil du altid have en plads i min bevidsthed, og jeg vil ønske for dig at alting snart flasker sig og du bliver mor til en dejlig lille trold -biologisk eller adopteret.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf svipsen » fre, 21. maj 2010 14:58

Tak Stinapigen og Snebold :razz:

Snebold, jeg er altid så ipmoneret over dit overskud til andre, på trods af alt det, du selv må igennem.
Jeg vil godt lige sige, at jeg efter cellegiften igår har fået forstærket respekten omkringen kræftpatienter (ikke at at jeg ikke havde respekt for Jer før :!:) Men det jeg fik igår var netop en lav dosis kemokur, og er du da sunshine, hvor jeg fik det dårligt. Man får bare den ondeste kvalme af de nasty djævle.
Det gjorde også vildt ondt, at få sprøjtet det ind. En ordentlig kanyle lige i røven :shock: Kunne knap nok gå ned til bilen bagefter. Der gik heldigvis et par timer inden kvalmen trådte ind, så jeg nåede ikke at ørle i bilen :lol: Du har så absolut også fortjent, at stå med en lækker og meget levende lille bebs om et års tid. Hvor har I dog bare været meget igennem.
I tilfælde af at jeg opgiver babydrømmen helt, så håber jeg i hvert fald ikke, at vi kommer til at følge hinandens fodspor mere. Du vil blive den perfekte mor. Det er en drøm, du ikke må opgive. Du kan jo godt gennemføre en graviditet. Din stakkels Linus var desværre for syg til at blive hos Jer. Men det næste barn vil helt sikkert være sundt og raskt. Ellers hænger verden da ikke sammen mere. Jeg sender i hvert fald alle mine bedste tanker til Jer.

Idag fik vi så også (langt om længe) svar på kromosomanalysen. Den var heldigvis helt normal.
Men puuuh, det var altså hårdt at høre, at vi skulle have haft en lille pige. Det ville have været det bedste i hele verden, en lille prinsesse, som ville blivet forkælet som en ægte en af slagsen. :angel1:

Men sådan skulle det jo ikke gå. :-(

Til gengæld er solen kommet. Det vil jeg nu gå ud at nyde :sunny: :sunny: :sunny:
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf pivpiv » fre, 21. maj 2010 15:58

Kære søde svipsen
For pokker hvor er det bare synd I skal igennem så meget.
Jeg er tom for ord og ved slet ikke hvad jeg skal sige, men jeg læser troligt med når du skriver.
Jeg håber snart denne pokkers kamp er slut og du kan komme videre.
Det lyder bare rigtig grimt med det cellegift, puha altså.

Mange knus og kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Babywanted » lør, 22. maj 2010 22:21

PIS, det er f****e ubegribeligt.

Måtte dog grine lidt af din bemærkning om rødt kød, der muh'er - go for it, girl :lol:

Og hvor er du bare sej, at du siger, at de skide aborter kan rende hen, hvor peberet gror-agtigt. Du er stærk, og det er nok noget af det bedste du kan gøre for dig selv, at dyrke lidt sport og spise lidt ekstra sundt.

Svipsen, og Snebold, jeg tænker ofte på jer og sidder og venter på, at I skal rammes af lykkens pamfelius.

Klem
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Snorre » man, 24. maj 2010 22:44

Det er da utroligt, hvad du skal slæbes igennem!! Sidder den høje herre deroppe og skruer på et udfordringsbarometer, og holder øje med, hvor meget han kan strammen skruen, før du knækker?? Dårlig metaphor, men håber den er forståelig!
Jeg håber snart det tal er nede på 0, hvor det skal være!
Jeg er meget imponeret over, at du har fundet styrke til at finde ny mening med livet. Og kan så godt forstå, at du bruger tid på dig selv. Det at træne og komme i form er så livsbekræftende. Det fører virkelig gode oplevelser med sig - så bliv ved med det! :-)
Mange tanker
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Tilbage til Generel debat om abort