BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

SA

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

SA

Indlægaf Aurum » fre, 25. marts 2011 16:13

Jeg er bekymret for om jeg har tendens til SA.

MIn mor har fortalt at hun aborterede 7 gange før det lykkedes hende at blive gravid med min storebror (hun fik dog også mens den første måned da hun var blevet gravid). Jeg synes det lyder af mange, men jo flere kvinder jeg taler med desto mere almindeligt synes det at være at abortere flere gange før man får det ønskede resultat.

Til Juni er det 6 år siden at min mand og jeg droppede præventionen, men vi havde allerede en ide om at det kunne tage tid pga hans sædkvalitet. Derfor regnede vi ikke med noget før vi kom i behandling.
Men hans sædanalyse fortalte at vi i løbet af (er det) 11 år havde ca 50 % chance for at det ville lykkes uden hjælp.

Det er måske bare mit bæger der er halvt fyldt, men det siger da mig at det lige så godt kan lykkes som det modsatte.

Jeg har før været på den smalle side af sandsynligheden og undrer mig derfor over at det ikke er lykkedes så meget som en gang at blive gravid på de forløbende år.

Denne måned har min livmoder så valgt at opbygge en "menstrutionsklar" slimhinde i stedet for en "graviditets"-slimhinde på trods af at min krops tegn tydeligt siger "GRAVID". Derfor fik jeg da også mens og har derved muligvis aborteret.

Spørgsmålet er så: Hvorfor opbygger min livmoder ikke en "graviditets"-slimhinde når min krop producerer HcG og giver mig graviditetssymptomer?

Lægerne ser én sandsynlig årsag. GUL. Det lyder da også logisk, men hvad er oddsene for sådan en to gange i træk når æggene er lagt direkte op i livmoderen? Jeg betragtede mig selv som freak of nature i efteråret da det skete og kan slet ikke få det til at hænge sammen at det skulle være sket igen.

Hvad er det helt præcis min krop har gang i!!??

Og så er det at jeg tænker:" hvad nu hvis jeg har været gravid før i løbet af de forløbende år uden at vide det?" "Hvad nu hvis jeg aborterer ved første mens fordi min livmoder ikke opbygger en "graviditets"-slimhinde og derfor giver mig mens?" Kan det lade sig gøre?
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Re: SA

Indlægaf Titti » søn, 05. juni 2011 09:42

Tja, jeg kan jo ikke svare dig på spørgsmålene, men har selv lige oplevet en SA og det gøre ret så "ondt" i sjælen, som om Vores liv ikke var hårdt nok med alle behandlingerne.

Blødte du meget kraftigt da det startede ? Fosteret blev da siddende et stykke tid? eller hvordan var det nu med dig ?
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Generel debat om abort