BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

SA

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

SA

Indlægaf pivpiv » ons, 13. september 2006 20:35

YEps, jeg blev gravid, efter 2½ års kamp.
Men lykken varede kort.
Jeg mistede vores lille spir i 6. uge.
Heldigvis har kroppen selv klaret det og vi har grønt lys fra lægen til at forsøge igen så snart jeg stopper med at bløde.

Hvor er det bare trælst...... men de siger jo at næsten alle kvinder oplever en SA.... det gør det bare ikke nemmere :(

Knus
pivpiv
Site Admin

Indlægaf kat24 » tors, 14. september 2006 16:09

Nej,

lige præcis det der med at det sker for mange hjælper bare ikke. Jeg mistede også i 8. uge for en lille måned siden og fik mange sådanne kommentarer.... det kan man bare ikke bruge til noget.

Vi er på den igen, og håber snart miraklet lykkes igen og at den bliver derinde. Håber det samme for dig.

Knus fra Katrine.
kat24

Indlægaf pivpiv » fre, 15. september 2006 08:34

Hej Katrine
Det gør mig ondt at du også har prøvet at miste, det er så skide uretfærdigt!!!
Jeg håber snart stregerne smiler til jer og at mavsen kan vokse.

Held og lykke
knus
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Simme80 » ons, 20. september 2006 10:23

Hej med jer!

Jeg vil bare lige fortælle at jeg deler samme skæbne... jeg har haft 2 x sa indenfor 9 måneder... nu har vi haft gang i projekt baby i 14 måneder... så jeg synes ligesom også snart at der gerne må ske noget... :-)

Men i er i hvert fald ikke alene derude... og ja..uanset om det er tideligt eller et par måneder inde i graviditeten, så gør det ondt både psykisk og fysisk hver evig eneste gang.

Jeg håber snart det vil lykkes for mig, jer og alle andre der ønsker sig en dejlig lille baby. :binky:
Knus fra Simme.
Simme80

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf pivpiv » tirs, 26. september 2006 17:38

Hej Simme
Ã…hh hvor er det ikke fair du har oplevet det to gange!!
Jeg kender den lange ventetid, vi har prøvet i 2½ år og er så igang med 1. forsøg efter SAen.

Jeg håber snart det vælter ned med to streger til os alle.
Knus
pivpiv
Site Admin

Ja det er forfærdeligt-

Indlægaf Simme80 » tors, 28. september 2006 10:10

Hej Pivpiv.

Ja det er forfærdeligt at vi er så mange der skal igennem denne hårde "prøvelse" inden det skal lykkes at stå med en sund og rask baby i armene.

I har godt nok også været igang med projekt baby i lang tid... :-(
Det er uretfærdig at der skal være så stor forskel på hvornår man skal være det heldige par... :hmph: Nogen gange føler jeg virkelig at ventetiden er lige så lang som den tid man venter på at kunne vinde i Lotto. Jeg kan til tider synes at oddsene er lige så "dårlige/gode"

Men når man har ventet så længe så føler man virkelig at det da virkelig snart må vores tur, eller jeres... i har jo ventet i længere tid :-)

Tja men lad os håbe at der snart er gevinst for os begge... ;-)

Held og lykke med det hele...
Knus fra Simme.
Simme80

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf pivpiv » tors, 28. september 2006 11:36

Hej Simme
Ja ventetiden er lang og jeg må skuffe dig.... bare fordi man venter på de to streger så vinder man ikke i lotto*GG* vi har prøvet både på de to streger og lotto gevinsterne*GG*

Jeg håber snart os der venter så længe får de to streger!
Knus
pivpiv
Site Admin

Indlægaf grølfine » tors, 28. september 2006 22:00

Hej med jer,
Da jeg fik min sa her i foråret var den værste "opmuntring" den jeg fik fra min far: "så havde i nok glædet jer for tidligt, hva?" Det hjalp ikke ligefrem når man var rigtig ked af det.
Det som jeg også har manglet er at folk har turdet tale om det, for det har jeg haft brug for, men alle har bare sagt at vi jo bare skulle til at i gang igen.....

Jeg krydser fingre for at babydrømmene snart går i opfyldelse for os alle

Knus Grølfine
grølfine

Geografisk sted: fyn

Indlægaf pivpiv » lør, 30. september 2006 15:28

Hej Grølfine
Det var dælme da en ond kommentar han smed!
Jeg kan godt forstå at I blev kede og også når folk ikke vil snakke om det.
Heldigvis er vores omgangskreds rimelig til at snakke om det.... men vi kan stadig godt mærke at det er et "tabu-emne".

Jeg håber stregerne kommer til os alle.
knus
pivpiv
Site Admin

Indlægaf alh » tirs, 03. oktober 2006 19:52

[quote="pivpiv"]Hej Katrine
Det gør mig ondt at du også har prøvet at miste, det er så skide uretfærdigt!!!
Jeg håber snart stregerne smiler til jer og at mavsen kan vokse.

Held og lykke
knus[/quote]lige mine ord
alh

Indlægaf CMD » ons, 11. oktober 2006 18:11

Ikke en rar kommentar han kom med, men jeg tror det bunder i, at han reelt ikke vidste hvad han skulle sige. Ikke at den gør mindre ondt :mad:
Hilsen Camilla

1. cyklus 40 dage
2. cyklus 60 dage
3. cyklus 18 dage
4. cyklus 51 dage
CMD

Geografisk sted: København

Indlægaf grølfine » tors, 12. oktober 2006 19:53

Hej
Jeg tror heller ikke det var ment helt så slemt som det blev sagt. Han er bare af den type der ikke siger noget før man er sikker og så ellers tager alle sorger på forskud. Jeg vil hellere være glad for at jeg kunne blive gravid og for den tid jeg var gravid end gå og skjule det. Han tænkte meget på at nu skulle jeg jo sige til mange at jeg havde mistet og hvis jeg havde ventet var der ingen der havde nået at få det afvide. men jeg ville hellere være åben så vidste venner og familie jo også hvorfor jeg var ked af det.

Det blev lidt af en smøre....

Knus Grølfine
grølfine

Geografisk sted: fyn

Indlægaf dais » man, 03. december 2007 11:02

jeg havde selv en spontan abort i feb 2007 og det var bestemt ikk rart jeg var i 8 uge plus noget. Jeg tabte det på sofies fødselsdag den 8/2...
Sofie født 8/2-05
Nicklas født 7/11-07
dais

Indlægaf Grete » man, 12. januar 2009 21:51

Hej

Ja man må søge råd mange steder og nu prøver jeg her, da det tilsyneladende er svært for min læge og jordmødre at råde mig.
Jeg har to raske børn som jeg har ikke har haft problemer med at at få. Vi har længe forsøgt at få en lille mere, et ønske som er meget stort. Jeg er imiídlertid blevet 40 år og har jo derfor æg af ældre dato.
Jeg har altid haft regelmæssig cyklus, men de sidste to måneder har jeg tilsyneladende haft to spontane aborter, gået henholdsvis 6 og 7 dage over tid med en kraftig og smertefuld blødning.
Nu i disse dage, hvor jeg netop skulle have ægløsning, (hvis jeg skal regne tilbage fra sidste blødning), begynder jeg så at have pletblødninger.
Mit spørgsmål går på om nogen ved, hvordan man beregner sin ægløsning når man går over tiden og har SA? er det så fra afsødelsen af slimhinden/fostret, selvom der har været en graviditet? Har lige læst at pletblødning under ægløsning er et kendt fænomen.... rart hvis nogen kender til det. _Synes ikke jeg har lang tid at give af i min alder.
På forhånd tak
Grete :female:
Grete

Indlægaf pivpiv » man, 12. januar 2009 22:19

Hejsa
Det gør mig ondt du har været igennem et par sa'er.
Har du fået taget blodprøver efter dine sa'er, for at tjekke at hormonet falder som det skal bagefter??
Første mens efter en sa kan svinge meget, efter alle mine er mens kommet til tiden.

Er du blevet undersøgt af lægen??

Efter tre sa'er (uden en gennemført graviditet imellem) så har man ret til at blive henvist til en udredning og der kan lægen nogle gange se hvad der er grunden til det rod kroppen har.

HÃ¥ber snart I har heldet med jer.
knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Tilbage til Generel debat om abort