Først vil jeg gerne sige at jeg føler med alle jer der har oplevet en tidlig spontan abort, det er mere hårdt end jeg havde regnet med.
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle af jer, der oplever at smerten vender tilbage. Jeg troede jeg var "ovre" det allerede efter et par uger - syntes jeg havde fået masser af støtte og at jeg havde fået talt om det, så jeg tilsidst havde fået nok af at tale om det.
Men det er som om at sorgen bliver ved med at "spøge". Jeg var lidt ked af det da min første menstruation kom, så gik jeg ned igen da min ægløsning var forsinket og nu er jeg helt nede da vi har fundet ud af at vi ikke er blevet gravide igen ved andet forsøg. Jeg har været nødt til at tage fri fra arbejde, for jeg kan ikke koncentrere mig og jeg syntes bare at alt det jeg ellers plejer at glæde mig over er totalt uinteressant, selvom mit liv virkelig kører på skinner.
Er i andre der oplever denne tilbagevendende sorg og syntes i ikke bare det er vildt frustrerende, når man bare gerne vil komme videre?

(for nøj, hvor var jeg sikker på at jeg var ved at blive "forkølet") -JA, den siden af familien ved endnu ikke noget, for jeg synes ikke rigtig, at der har været et godt tidspunkt at fortælle dem det på, men hvis svigermor igen går igang med at udfritte os om flere børnebørn - så ender det nok med at hun får det råt for usødet, uden omsvøb
(ligesom den stakkels sælger, der kunne se at jeg havde bestilt en babypakke, og nu ville han høre hvad jeg synes om bladene - vores baby/børn - Mit svar var noget i stil med at efter jeg havde tabt barnet synes jeg ikke længere det var relevant at læse baby-blade
, og jeg prøver i min egne øjeblikke at bearbejde sorgen, men jeg tror det tager længeret tid end først antaget - Jeg har en følelse af ikke at være god nok til at blive mor igen - at det er min egen skyld fordi jeg ventet så længe siden sidst, at hele verden er lidt mere trist end den var før SA'en.. kan sagtens grine og fjolle, men indeni, er der noget der stadig er mærket af SA'en -og jeg tvivl på hvorlang tid der vil gå inden, den følelse forsvinder...