BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvad synes i om abort der er planlagt?

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Hvad synes i om abort der er planlagt?

Indlægaf nunu88 » tors, 03. juli 2008 21:29

Hej tøser...

ville lige høre hvad I synes om planlagt abort???

Knuser
Nunu, så har jeg født en dejlig dreng Mahmoud:) 24/4-09

Gravid igen:) Termin 29/6-10

Fødte Jacob den 22/6-10 :)
nunu88

Indlægaf den glade » tors, 03. juli 2008 21:46

planlagt abort? i hvilken forbindelse tænker du på? kan du komme med et eksempel?
den glade

Geografisk sted: valby

..

Indlægaf nunu88 » tors, 03. juli 2008 21:48

altså hvis man nu bev gravid og ikke ville have et barn nu så laver de en abort... noget i den stil....

nunu88

Indlægaf den glade » tors, 03. juli 2008 21:54

nej det bryder jeg mig ikke om (bliver nok lidt upopulær) men min holdning er at hvis man stor nok til at hygge i sengen både med eller uden prævention... så man også stor nok til at få barnet...

MED MINDRE:

man er blevet voldtaget
man er ude i et misbrug
man er alvorligt syg (psykisk som fysisk) her gælder det både mor og far til det "kommende" barn.
og selvfølgelig hvis barnet fejler noget alvorligt

der er sikkert flere punkter hvor jeg kunne sige "ok" til det men generelt er jeg ikke for abort...
den glade

---

Indlægaf nunu88 » tors, 03. juli 2008 22:11

ja det klart.... så er det noget andet..:)

men synes det samme som dig...
det næsten de forkerte der har nemt ved at blive gravide hehe..

nunu88

Indlægaf den glade » tors, 03. juli 2008 22:19

ja vi andre kæmper en brav kamp :-( for bare at få en lille bebs og andre skal bare se en stiv P** og så de gravide...
den glade

,...

Indlægaf nunu88 » tors, 03. juli 2008 22:20

jaaah lige præcis..... ;-)

nunu88

Indlægaf LoisLane » tors, 03. juli 2008 22:23

hvis graviditeten IKKE er planlagt, at der er brugt beskyttelse på korrekt vis, man er så psykisk ustabil at det ikke er muligt at passe sit barn, eller man er blevet voldtaget, så synes jeg abort er en god mulighed.

Men hvis man bruger det som nødprævention (det gælder også fortrydelsespillen) så synes jeg absolut IKKE at abort er okay.

Men, det er min holdning, og jeg skal absolut ikke dømme folk for deres valg, for det kommer ikke mig ved.
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Annette1975 » fre, 04. juli 2008 07:26

Så kan i dømme mig hvis i vil. Men som 16 årig var jeg sammen med en fyr og jeg gik hen og blev gravid. Det var første, og eneste gang, jeg dyrkede sex uden prævention og han"lovede" at han ville trække sig ud. Naiv som en fuld 16 årig pige troede jeg på ham.

Jeg var absolut ikke klar i mit liv til at få et barn, det var jeg simpelthen ikke moden til og jeg tør slet ikke tænke på hvordan det var gået for mig og det barn der kunne være 15 år i dag.

Så jeg vil sige at ting kan gradbøjes men jeg er da også imod at man bare bruger det som prævention, for det er jo ikke kun et barn man får fjernet, man risikerere jo også selv at gå hen og midste sin frugtbarhed.
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Tina.e » fre, 04. juli 2008 09:01

Jeg bryder mig heller ikke om abort. Jeg mener at der er så mange måder at beskytte sig på, og hvis uheldet er ude er det jo muligt at tage en fortrydelsespille, men hvis man tænke hvis jeg bliver gravid, så kan jeg jo bare få en abort, ser jeg rødt.

Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf MK » fre, 04. juli 2008 09:29

Hejsa
Jeg ved ikke, hvordan jeg har det med abort sådan generelt. Det kommer fuldstændig an på den enkelte situation, for det er også synd for et barn, hvis det fødes ind i en "dårlig" familie eller en dårlig situation, fordi moderen har været uheldig. Det kunne vel ske for os alle, at der sprænger et kondom eller lignende. Der hvor jeg synes, at det virkelig bliver et stort problem er, når aborterne udføres, fordi et barn ikke lige passer ind i moderens liv lige nu, og her tænker jeg især på "voksne" kvinder. Jeg kender en, som blev gravid med sin kæreste som 30-årig, men hun ville have ønskejobbet, pengene og drømmehuset først, så hun fik en abort. Nu er hun så 31 år og forsøger gud hjælpe mig at blive gravid....Det forstår jeg bare ikke!!
Håber I forstår, hvad jeg mener.
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Indlægaf LoisLane » fre, 04. juli 2008 10:13

Mon ikke mange af os kender til et tilfælde (et eller andet sted ude i perifirien, medierne el.lign.), hvor et lille barn måske ville have haft bedre af, at være blevet en plet på lagnet. Puha, en sætning der godt nok er svær at skrive, når man selv ønsker sig et lille mirakel.

MK- Kan heller ikke forstå sådanne beslutninger. Der vil jo altid være et eller andet, der ikke taler for, at man skal få et barn. Om det så er økonomisk, tidsmæssigt, boligmæsigt eller jobmæssigt. Men når barnet endelig kommer til verden, betyder disse ting jo ingenting. Selvfølgelig skal der mad på bordet og tøj på kroppen, men det behøver jo ikke være det dyreste dyre. Hvis man sætter tæring efter næring, og ikke behøver en fuld børnegarderobe i topdyre mærker, laver grøden selv og måske skærer ned på andre poster, så kan økonomien for det meste godt holde til et barn. Og har man bare plads til en seng og en puslepude, så skal pladsen det første år nok være sikret.
Og så er der jo risikoen for barnløshed ved en abort. kan kun give dig ret mht. "ego-aborter". Lyder ikke pænt, men hvordan jeg ellers skal skrive det, ved jeg ikke lige.

Det er farlig snak,og jeg kan godt se jeg bevæger mig ud på dybt vand. Kan man ikke tage sig af sit barn, så er det jo nok det bedste, at man får en abort.
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

...

Indlægaf brud2008 » fre, 04. juli 2008 12:13

jamen syntes helt bestemt også hele situationen er i den enkeltes tilfælde-ville aldrig kunne dømme folk der gjore det.Men er selv stor modstander-men er jo også let at sige os herinde kæmper jo en brav kamp for at få ønskebarnet,og andre glemmer bare en p-pille.Ting som umodenhed,voldtægt,sygdom osv er for mig legale årsager. :D
Billede
brud2008

Geografisk sted: sønderjylland

Indlægaf den glade » fre, 04. juli 2008 12:56

jeg kunne aldrig finde på at dømme andre folk... jeg ved bare med mig selv at jeg ville ALDRIG nogensinde kunne finde på at få en abort med mindre en af de ting jeg skrev i mit tidligere indlæg var tilstede... som f.eks, voldtægt. sygdom, osv.

men at andre vælger det til og fra kan jeg jo ikke bestemme... det er folk eget valg... men jeg er ikke for at abort bare skal bruges som prævention i tide og utide... det er noget der skal bruges i tilfælde af at det vil skade barnet at komme til verden... eller at mor har været udsat for en forbrydelse...
den glade

Indlægaf MamaA » fre, 04. juli 2008 19:30

Jeg støtter mig 100% op af Camilla. Kunne ikke blvie mere enig hvis de forudsætninger du nævner ikke er der kan jeg ikke se nogen grund til at man får en abort. Og ja bestemt bestemt hvis man er gammel nok til at have sex er man også gammel nok til at tage de konsekvenser der ligger. Økonomi for mig er ikke nogen undskyldning i DK. Her får man hjælp på alle mulige måder man kan sagtens overleve og som en anden skrev det behøver ikke ta være det dyreste af det dyreste.
At man ikke er gammel nok til at være mor selv som 13-20 år måske så bør man nok heller ikke have sex efter min mening. Så må man sgu holde elelr tage den konsekvens der ved det. Og beklager overfor Annette1975 at stole fuldt og fast på at partneren nok skal trække er heller ikke nogen undskyldning så må man beskytte sig dobbelt desuden er det ikke nødvendigvis en sikker prævention.
Min søster blev gravid selv om manden nåede at trække sig. Sådan nogle ting skal man sætte sig ind i inden man begynder sin seksuelle tilværelse. Vi har trods alt sexundervisning på skoler og man kan også få det hos lægen hvis man er interesseret elelr sexlinjer de har eksisteret i mange år.
Og ærlig talt er jeg også træt af at hører at kvinder er så kede af at de har haft en abort fordi det er jo også hårdt for dem at gå igennem en abort og skulle sige farvel til sit barn og man skal synes det er syndt for dem. De har ærlig talt ikke min melighed for man har et valg og vil man gerne sove trykt om natten jamen så vælger man at få barnet og tage konsekvensen. Uanset hvordan man vender og drejer det med børn der helst ikke skulle have været født, så er det forældrenes skyld. Så kunne man have beskyttet sig dobbelt. Der findes godt nok ikke noget præventions middel der beskytter 100% og vil man på ingen måder blive gravid jamen så er muligheden så jeg lige har nævnt at beskytte sig dobbelt.

Jeg er nok meget hård i mine mening om abort, og det har jeg altid været men er nok blevet det endnu mere efter at have mistet selv efter en MA. Og tanken om at mit barn er blevet suget ud af et eller andet instrument og endt i forbrændingen med alt andet biologisk affald. Puha det gør ondt at tænke at der er andre der kan lade det ske frivilligt. og efter at have set billeder af provokerede abort "produkter" som man desværre kalder det. Hvor fjernt det end lyder for nogle så ligner et foster på kun 4-5 uger faktisk et meget meget lille mennesker med arme og ryggrad.
For de der tør så burde i næste se disse billeder NB! Det er IKKE for sarte sjæle og jeg vil heller ikke anbefale en gravid kvinde at se billederne. Det gjorde jeg desværre da jeg var gravid. og efter at have mistet mit barn ja så fik jeg desværre ofte disse billeder i hovedet som var det mit barn.
http://www.rettentilliv.dk/mod_pub_gall ... &gallery=1
Jeg ved godt det er foreningen imod aborter der står bag denne hjemmeside men det gør det ikke mindre relevant.

Beklager det blev et meget langt indlæg, når jeg først går i gang er jeg svær at stoppe ;)
MamaA

Næste

Tilbage til Generel debat om abort