BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvad er en biokemisk??

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Indlægaf Stinna30 » søn, 06. december 2009 16:58

En biokemisk graviditet er, når ægget bliver befrugtet, men ikke sætter sig fast i livmoderen. Ofte kan man opleve at teste positivt (hvis man tester for tidligt), men bløder på mensdagen. Menstruationen kan være kraftigere end normalt.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Stinna30 » søn, 06. december 2009 21:12

Nej, jeg ved ikke helt mht. symptomer, men jeg forestiller mig, at der er flere klumper, da der jo er foregået en celledeling. Har du testet her op til mens?
Jeg har en gang haft en meget kraftig mens, som jeg tror var en bio, men jeg har ikke noget bevis for det, dvs. jeg har ikke fået målt hcg eller noget. Det kunne da godt tyde på, at det er en bio du oplever, hvis din mens er forsinket og meget kraftigere end normalt. Øv bøv :-(

Knus til dig
Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf magdalene » søn, 06. december 2009 22:30

Jeg mener jeg havde en biokemisk for et par måneder siden. Jeg testede svagt positiv et par dage op til forventede mest, hvorefter jeg gik nogle dage over tid for derefter at begynde at bløde. Jeg blødte i 10 dage og var meget træt og havde mere ømhed end normalt. Jeg prøvede for en sikkerheds skyld en test efter jeg havde blødt et par dage, men der var den allerede igen negativ.
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Indlægaf svipsen » man, 07. december 2009 09:47

Nu har jeg nok den tvivlsomme ære i at være eksperten i BIO' er herinde :lol:

Det behøves ikke at give flere dages blødning end normalt. Blødningen ser heller ikke nødvendigvis anderledes ud. Det kommer an på, hvor længe man nåede at være midlertidigt gravid. Den eneste måde hvorpå man kan være sikker, at det var en BIO, var hvis du havde testet inden mens.

Men når det er sagt, så er det ikke noget jeg vil anbefale. Mit indre testmonster kunne jeg tit kvæle. Ville ønske jeg ikke kendte til halvdelen af de BIO'er, som jeg har haft (kan rent faktisk også være, at der har været endnu flere, uden at jeg ved det). Det stresser mere end det gavner og giver en masse skuffelser.

Hvis det kun er en engangsforestilling, er der alligevel ikke noget, man kan/skal gøre ved det.

De gange jeg har opdaget, at jeg havde en BIO, var fordi at jeg havde gravditetssymptom(er) og derfor testede. Mange af mine BIO'er har været med klumper i blodet og esktra smerter, men blødninger har aldrig varet længere end normalt. Det har jeg kun oplevet i forbindelse med aborterne.
Tror at jeg ved en enkelt BIO har oplevet, at mens var 100% normal.

Derfor ville jeg ikke gøre mere ved det, hvis jeg var dig. Du kan glæde dig over, hvis det evt. var en bio, da der så er større chance for at blive gravid 2. gang.

Held og lykke med næste cyklus :razz:
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf svipsen » man, 07. december 2009 13:09

Hvis man har haft HcG i kroppen, så er det som om, at kroppen kan huske, hvad den skal gøre for at blive gravid (lidt mækeligt beskrevet :lol:). Men mange oplever, at de meget hurtigt bliver gravide igen efter en abort eller bio.

Mht. symptomer, så har jeg også oplevet adskillige graviditetssymptomer uden at være gravid. Det er kun en positiv test, der kan give den barske sandhed.
Senest rettet af svipsen man, 07. december 2009 18:24, rettet i alt 1 gang.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf MAT » man, 07. december 2009 13:18

Man kan jo også sagtens have kraftigere eller anderledes menstruationer end normalt, uden at det skyldes en bio. Min indtil nu sidste mens. varerede fire dage længere end normalt, og smerterne og den kraftige blødning kom først på 4. dagen. Jeg troede derfor, at de første tre dage havde været pletblødninger og var blevet i den tro, hvis jeg ikke var blevet gravid i netop den cyklus og har konstateret, at min første mens.dag må have været 1. dagen - ellers har min cyklus været vanvittigt kort. Jeg blødte i 8 dage, hvor det normalt er 4-5 dage. Men jeg er 100% sikker på, at jeg ikke var biokemisk gravid - for vi havde nærmest ikke haft sex måneden op til.

Stik i underlivet behøver heller ikke at være grav.betingede. Jeg har i hvert fald ikke haft nogen under min graviditet.

Hvordan går det ellers med pletblødningerne?

Kærligst, MAT
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf Lotte75 » man, 07. december 2009 17:55

Jeg må lige korrigere Stinna30 en lille smule: en biokemisk er når ægget rent faktisk har nået at sætte sig (lidt) fast i slimhinden og derefter er gået i stå.

Et befrugtet æg, som ikke sætter sig fast får ikke kroppen til at danne hcg. hcg dannes først når ægget har sat sig fast (i livmoderne eller æglederen, hvis man er uheldig).

Ved min sidste biokemiske, varede mens længere, jeg blødte mere (med klumper - arddrrr) og havde mange smerter.

Hvis du meget gerne vil vide om det er en biokemisk du har nu, kan du få din læge til at tjekke hcg niveauet ved en blodprøve. For mit vedkommende har det i hvert fald været muligt at registerer hcg i blodet selvom en alm. (tisse)test viste negativt.
Tror storken har problemer med at få vores adr. ind i GPS'en, så nu flyver vi selv ud og henter vores ønskebarn
1 x GUL, 1 x SA, 9 x neg./afbrudte beh./SA
Godkendt til adoption! - Står på Etiopien-listen hos AC
Lotte75

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Stinna30 » man, 07. december 2009 21:55

Okay, så blev jeg også lidt klogere i dag :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Generel debat om abort