BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hjælp - mens efter abort!?

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Hjælp - mens efter abort!?

Indlægaf Flunken » ons, 23. december 2009 18:27

Hej alle

Hvordan er den første mens efter en abort - som en normal mens eller?

Det er 19 dage siden min udskrabning - jeg småblødte i præcis 10 dage og har derefter haft 8 dage helt uden blødning og pletbløder nu frisk blod igen. Er det rester fra aborten (selvom der jo ikke bør være mere efter en udskrabning) eller kan det være mens, der er så "let" en blødning efter aborten??? Håber meget nogen har haft oplevelser med dette, da jeg synes det er underligt sådan at begynde at bløde "igen" nu....!?

God jul

Flunken

PS: Jeg tester også stadig pos. på grav.test og har stadig brystspændinger - øv, når der ikke er nogen baby derinde! :-(
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Snebold » ons, 23. december 2009 19:22

Jeg kan jo kun fortælle hvordan det var ved min SA, og det klarede kroppen selv, så ingen udskrabning.
Jeg mener jeg blødte i godt en uge måske 14 dage, lidt kraftigere end mens.
Præcis 28 dage efter jeg begyndte at abortere fik jeg min mens og den var helt normal og cyklus var dermed genoprettet.

Tror måske bare du må væbne dig med tålmodighed og vente og se om det udvikler sig til en normal mens, eller om det er aborten der stadig spøger.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf FrkX » ons, 23. december 2009 21:07

Ved min første udskrabning fik jeg først mens ca. 40 dage efter, selv om jeg inden MA'en havde en fuldstændig regelmæssig cyklus på 28 dage.
Men pletblødte kun på dagen hvor jeg fik lavet udskrabningen, ellers ikke skyggen af blod.

Denne gang er jeg ikke begyndt at bløde endnu, men det var også den 9/12 jeg fik den lavet, så der går nok noget tid endnu. Til gengæld blødte jeg i 14 dage denne gang...
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Flunken » tors, 24. december 2009 12:34

Tak for svar

Bløder en smule mere i dag, men stadig ikke så kraftigt som mens. Synes begge dele lyder underligt. Underligt, hvis det er mens allerede og underligt, hvis det stadig er aborten, da jeg jo blev scannet efter indgrebet for at tjekke om alt var ude....

Men er den første mens efter en abort ligeså kraftig som normalt eller kan man bløde mindre mon?

God Jul!

Flunken
Billede

Flunken

Indlægaf Katrine-mor » søn, 27. december 2009 14:29

Hejsa,

Efter min udskrabning blødte jeg lidt i et par dage og så var der nogle pletblødninger i tre-fire dage. Men fra udskrabningen til jeg fik min første rigtige mens. gik der 32 dage, og den mens. jeg fik var helt normal, som den plejer at være... så det var bare cyklus der var 4 dage længere end min normale.

Jeg havde HcG i blodet i 3 uger efter, så det passer måske meget godt at du stadig kan teste positiv. Men er streg nr. 2 kraftig eller svag? For hvis den er kraftig virker det lidt unormalt. Jeg synes også det er mærkeligt at du allerede bløder igen, men jeg tror ikke helt man kan regne med sin krop efter en abort. Den skal nok lige finde sig selv igen.
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Update

Indlægaf Flunken » man, 04. januar 2010 10:27

Hej alle

Bare lige en update. Blødningen tog til, og efter et par dage var jeg slet ikke i tvivl om, at det var mens - selvom det kun var 19 dage efter udskrabningen og jeg stadig havde hCG i urinen. Min g-test var endelig negativ 29/12 og min krop har foreløbig opført sig fuldstændig som en normal cyklus. Lige pt er jeg på dag 13 og mit østrogen-niveau er allerede steget (stiger et par dage - medfører derefter stigning i LH, som medfører ÆL), så jeg håber, at jeg er back-on-track og at det lykkes denne måned.

Tak for alle Jeres svar - det har været en kæmpe støtte!

Flunken
Billede

Flunken

Indlægaf TinaG » man, 04. januar 2010 14:53

Hej Flunken

Jeg krydser finger for at din krop er tilbage til normal og at der snart sker noget :D

KH
TinaG
Billede[url=
Jeg har 2 dejlige drenge fra januar ´04 og april ´07
TinaG

Tilbage til Generel debat om abort