tusind tak for jeres svar!!! dejligt at man ikke er alene med tingene, for det er ikke rigtig til at finde noget info på nettet om dette emne, uden at det handler om mola-graviditeter. (og det har jeg jo så også været bekymret for)
jeg tror ikke jeg er gravid igen, med så lave hcg tal.
jeg skal scannes i morgen, "selv om det nok bare er en hinderest som alligevel ikke kan ses på scanning" som min egen læge siger!?
jeg håber alligevel at blive lidt klogere i morgen. forventer at de vil tilbyde endnu en udskrabning. det er vel den eneste behandlingsmulighed hvis det drejer sig om at der stadig er graviditetsrester...
men man skal godt nok være god til at gøre opmærksom på sig selv hvis man vil igennem med noget/høres i vores sundhedsvæsen! her efterfølgende undrer det også mig at der ikke rutinemæssigt tilbydes kontroller efter udskrabning. jeg forstår godt at det sikkert ville være et ressourcespild fordi 95% har ukomplicerede efterforløb. men for de 5%... hvad nu hvis jeg bare gik og ventede... og ventede.... på at kunne blive gravid igen.... ingen ville reagere, hverken egen læge, hospitalsafdeling eller gynækolog. jeg synes også det er et spørgsmål om manglende service overfor patienten. ingen implicerede har tilsyneladende et ansvar for at følge op på tingene. ud over én selv. og mange kan jo godt være lidt nede i kulkælderen efter en abort... dér kunne sygehusene godt lære noget af den private sundhedssektor synes jeg. men det er en anden diskussion.
det har i øvrigt været en øjenåbner at gå gennem dette abortforløb. næsten ALLE mine veninder har været ude for noget lignende har jeg efterfølgende fundet ud af,da jeg selv lagde kortene på bordet og fortalte hvad der var sket. det er åbenbart bare ikke noget man sådan lige taler om selv om man er nære venner. er man en fiasko som par, som kvinde, hvis man aborterer? som om der er noget galt med kroppen som man selv burde have styr på? har man opført sig forkert? spist forkert? tænkt de forkerte tanker? er det ens egen skyld? det må være nogen af de tanker der melder sig og som får folk til at lægge læg på. eller hvad? (for en god ordens skyld: jeg tror mere på de biologiske forklaringer

)
som sagt tak for hjælpen og svarene!
med venlig hilsen
gæsten