BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

hCG/Ægløsning efter SA?

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

hCG/Ægløsning efter SA?

Indlægaf Flunken » søn, 29. november 2009 15:17

Hej alle

Håber der er nogen der kan svare mig på dette.

Jeg har hørt, at ægløsningstest kan vise falsk positiv, hvis man stadig har hCG i urinen efter en abort. Er der nogen der ved om det er rigtigt? For i så fald kan det jo ikke svare sig at forsøge at bruge dem før man har fået sin første alm. mens efter SA - eller hvad siger I, der har prøvet det? Og hvor længe gik der før I havde æl. igen?

Flunken
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf svipsen » søn, 29. november 2009 15:43

Hej

Ked af at høre, at det ikke skulle være denne gang.

Det er rigtigt at det HcG, du har i kroppen giver positivt udslag på ÆL-testene. Det vil det gøre indtil HcG er næsten nul, kan jeg sige af erfaring.

Når du ikke har kunne udstøde fosteret selv,er det nok også bedst at vente til du har haft mens 1 gang, så du er sikker på, at alt er ude.

Husk at tage nogle jerntabletter. Når man aborterer mister man ret meget blod som regel, og det kan virkelig tære på kræfterne. Jeg ville i hvert fald tage dem, indtil blødningen er stoppet. Ellers bliver det hårdt at komme op i energiniveau igen bagefter.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Tilbage til Generel debat om abort