af svipsen » man, 07. december 2009 15:22
BÃ¥de og.
Det kommer nok lidt an på, hvordan aborten er foregået og éns psyke er.
Vi ventede en måned af begge årsager. Det var en meget slem abort første gang, som krævede min indlæggelse i 3-4 dage. Desuden blødte jeg non stop i 14 dage. Min ÆL kom dog efter ca. 14 dage, som om aborten talte for en mens. Min krop var dog ikke klar til en ny omgang allerede. Jeg var kun lige holdt op med at bløde dagen før, jeg fik ÆL. Desuden var jeg psykisk nede og slet ikke klar så hurtigt efter.
Hvis man har fået en udskrabning, kan livmoderen nok også godt trænge til en måned, inden man bliver gravid igen. Her har jeg dog ikke selv nogen erfaring.
Men efter en abort kan livmoderhinden godt være for tynd til at holde på en ny graviditet lige med det samme. Ved ikke hvorfor. Måske fordi man bløder så meget?
Men jeg har da også hørt om piger, som vælger at prøve igen med det samme, hvor det er gået fint med det.
Det er nok et spørgsmål om mavefornemmelse. Desuden plejer lægerne at give et råd med på vejen, når man har aborteret. Man vælger så selv, om man vil følge det. Men mon ikke de ved, hvad de snakker om.
Men jeg kan godt forstå, at du er utålmodig. Når man har aborteret føles der pludseligt endnu mere tomt, og man bliver endnu mere desperat efter at få de to streger igen.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!