BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Gravid efter abort???

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Gravid efter abort???

Indlægaf Flunken » man, 07. december 2009 15:01

Hej alle

Jeg undrer mig over, hvorfor det anbefales at vente til efter den første mens med at prøve at blive gravide igen. Hvis kroppen laver ÆL er det vel fordi den er klar? Og der går jo de berømte 3-8 uger fordi kroppen lige skal være klar igen....

Jeg har hørt, at det kun anbefales, fordi det gør det lettere at beregne terminen, men er der en medicinsk/fysisk årsag? Nogen der ved dette?

Flunken
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf svipsen » man, 07. december 2009 15:22

BÃ¥de og.

Det kommer nok lidt an på, hvordan aborten er foregået og éns psyke er.

Vi ventede en måned af begge årsager. Det var en meget slem abort første gang, som krævede min indlæggelse i 3-4 dage. Desuden blødte jeg non stop i 14 dage. Min ÆL kom dog efter ca. 14 dage, som om aborten talte for en mens. Min krop var dog ikke klar til en ny omgang allerede. Jeg var kun lige holdt op med at bløde dagen før, jeg fik ÆL. Desuden var jeg psykisk nede og slet ikke klar så hurtigt efter.

Hvis man har fået en udskrabning, kan livmoderen nok også godt trænge til en måned, inden man bliver gravid igen. Her har jeg dog ikke selv nogen erfaring.

Men efter en abort kan livmoderhinden godt være for tynd til at holde på en ny graviditet lige med det samme. Ved ikke hvorfor. Måske fordi man bløder så meget?

Men jeg har da også hørt om piger, som vælger at prøve igen med det samme, hvor det er gået fint med det.

Det er nok et spørgsmål om mavefornemmelse. Desuden plejer lægerne at give et råd med på vejen, når man har aborteret. Man vælger så selv, om man vil følge det. Men mon ikke de ved, hvad de snakker om.

Men jeg kan godt forstå, at du er utålmodig. Når man har aborteret føles der pludseligt endnu mere tomt, og man bliver endnu mere desperat efter at få de to streger igen.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Tilbage til Generel debat om abort