BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

forkert beslutning?

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

forkert beslutning?

Indlægaf maria12345 » lør, 12. december 2009 23:04

Jeg er en pige på 18 år. Jeg blev gravid efter et engangknald. Der var gået 7 dage siden jeg skulle have haft min mens. Jeg prøvede at lade som om det ikke var alvorligt, mest fordi jeg ikke ville indse det faktum jeg egentligt godt vidste. Jeg var gravid. Men jeg kunne ikke træffe det valg. Det er noget af det hårdeste jeg nogensinde har prøvet. Da min veninde fortæller mig svaret bliver hele min verden rystet. Hele min virkelig forsvinder og det føltes som om jeg lever i en film. Det opkald jeg skulle lave til min mor, var det sværeste. Hvordan fortæller man det. Når jeg tænker tilbage nu, føltes det hele så uvirkeligt, som jeg så det hele ovenfra. Men jeg var ikke i tvivl, jeg skulle ikke have noget barn. Slet ikke med ham. Og jeg havde slet ikke mulighederne for at give det her barn ordentlige vilkår.
Jeg er ikke et sekund i tvivl at jeg ville kunne elske det barn højere end noget andet. Selvom det aldrig blev til noget, føler jeg stadig det er en del af mig og jeg elsker det. Det vil jeg altid gøre.
Men hvorfor har jeg det sådan nu, når jeg slet ikke var i tvivl dengang. Ikke et sekund overvejede jeg at jeg skulle have det barn. Selv nu sidder jeg og tuder. Lige pludselig kommer det bare op igen. Er der andre derude der har det ligesom mig? Er det fordi jeg fortryder min beslutning, eller er det helt naturligt at det gør én ked af det?
maria12345

Indlægaf Babywanted » søn, 13. december 2009 06:32

Jeg fik selv en abort som 19-årig, fordi jeg ikke følte mg klar til et barn. Jeg var meget overbevist om, at jeg gjorde det rigtige og havde det selv fint med den beslutning. Jeg havde så mange planer for mit liv, hvor et spædbarn ikke lige passede ind.
Jeg har en kusine, der fik et barn som 15-årig (barnet er i dag 10). Min kusine er arbejdsløs, uden uddannelse, får psykologhjælp og har det generelt ikke supergodt.
Hm, ved ikke lige, hvad det siger, men det er i hvert fald lettere at nå nogle af de ting, man har tænkt sig, når man ikke har et spædbarn i så ung en alder. Og hvis man ikke lige er blevet gravid med en mand, der har faderrolle-potentialet, så er det jo heller ikke specielt tiltalende at få barnet.

Jeg vil tro, at du nok mest sidder med dårlig samvittighed, både over for det lille foster, der ikke selv har truffet en beslutning, men også over for dig selv, fordi du ikke brugte beskyttelse. Det husker du næste gang, du skal nok komme dig over det.

Klem
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

...

Indlægaf Blomsterpigen » fre, 18. december 2009 12:10

Det er en meget naturlig reaktion du har, også selvom den først kommer nu. Faktisk så oplever de fleste at de "fortryder" efter en abort, det er helt normalt.
Du skriver jo selv at du ikke ville have et barn med ham og at du på daværende tidspunkt slet ikke kunne byde barnet noget, det synes jeg er vigtigt at du siger, for så viser det også at du tænkte på barnet og ikke kun dig selv.
Kærlighed kunne du sagtens gi barnet, ingen tvivl om det.

Tror bare at når du en dag møder din drømmefyr og du begynder at tænke på børn osv. så vil du også kunne mærke at du traf den rigtige beslutning dengang.

Det skal gøre ondt at miste, det ville være underligt hvis du ikke var ked af det.
Jeg har oplevet det samme som dig, har både mistet frivilligt men desværre også ufrivilligt. Begge dele gør ondt, for det er jo ens lille baby.
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Tilbage til Generel debat om abort