BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Er jeg ved at abotere...!?

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Er jeg ved at abotere...!?

Indlægaf soleil » søn, 02. december 2007 21:56

Hej

Jeg testede positiv 13 november, fik det tjekket ved lægen den 15. november og går og glæder mig til at få nr 2 - storebror Magnus er også mægtig stolt!
Men så idag 2.december bløder jeg pludselig - ikke så voldsomt som en mens, men stadig mere en plet-blødning vil jeg mene...
Jeg har de sidste uger været SÅ trær, har ømme bryster og kvalme ind imellem.

Men den blødning...er det tegn på en abort..:!? Det frygter jeg sådan.
Har desværre en lidt stresset hverdag i denne tid, da vi lige har solgt ejendommen, skal flytte 1. januar og starter på nyt arbejde.

Er så bange for at det er ved at gå galt....

Lene
soleil

Indlægaf Naddi » søn, 02. december 2007 22:10

Hej Lene,

Det er jo utrolig svært for os at sidde og svare på, når vi hverken er læger, eller kender mægnden af blod, men jeg kan give dig min egen erfaring.

Da jeg ventede min første, blødte jeg pludselig i uge 5, og kom hu-hej til en scanning som viste at der var et foster, men det var for tidligt at se liv. Blødningerne fortsatte on and off til og med uge 12, og Sebastian har hele tiden ligget trygt og godt inde i maven. Ham fulgte de nemlig nøje på grund af blødningerne.

Jeg håber du oplever det samme. Det er meget naturligt at bløde lidt i en graviditet, og "de kloge" siger at man først skal blive nervøs når man også får smerter.

- Er du nervøs nu, så komtakt din læge imorgen tidlig. Vagtlægen vil alligevel ikke gøre noget ved det, med mindre du styrtbløder.

Held og lykke! :D
Nadja - Mor til Sebastian fra juli 2002 og Englen Elias fra oktober 2007.
Naddi

Geografisk sted: Bønnerup Str. - V. Grenå

Ingen smerter eller noget...

Indlægaf soleil » søn, 02. december 2007 22:17

Hej

Tak for din personlige erfaring!
Jeg har absolut ingen smerter eller ubehag nu...blødningen begyndte ved 16 tiden, og er næsten stoppet nu...men mellem 16.30-17.30 mindede det ret meget om en mens-blødning, af en ikke alt for voldsom af slagsen! Det blødte da så meget at jeg måtte have bind på - trusseindlæg var slet ikke nok!

Lene
soleil

Indlægaf Naddi » søn, 02. december 2007 22:21

Det vil jeg med min erfaring sige at du ikke behøver frygte - MEN jeg ville personligt nok stadig ringe til lægen imorgen og blive tjekket, bare for en sikkerheds skyld.

Ikke at jeg tror der er noget galt, men skulle der gå ngoet galt senere (gud forbyde det) så vil du altid tænke tilbage på denne dag, og spørge dig selv om det var nu det gik galt, og så videre.

:D Men det virker helt harmløst som du skriver det her.
Naddi

Det vil jeg gøre...

Indlægaf soleil » søn, 02. december 2007 22:34

Det lyder godt...at du ser optimistisk på det!
Men vil lige give lægen et ring i morgen og høre, hvad hun siger om sagen. Har tid til 1. læge besøg den 17. dec!

Tak for de varmende ord!

Lene
soleil

Indlægaf pivpiv » søn, 02. december 2007 22:39

Hejsa
Ja jeg har så ikke de bedste erfarringer med at bløde.
MEN jeg vil råde dig til at ringe til en læge og måske evt ringe til lægevagten så du kan blive scannet.

De gange jeg har mistet har jeg ikke haft ondt nogle af gangene, ikke det mindste.

Jeg håber spirren bliver hvor den skal.
Held og lykke
Kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

.

Indlægaf salem » man, 03. december 2007 00:05

har selv under en graviditet blødt meget voldsomt to gange. den ene gang var vi lige kommet ned på mallorca og vi skulle spise med mine forældrer og min fars arbejds kollega på en restaurent og hvem får en heftigt blødning? ja det gør jeg hele vejen igennem min hvide nederdel og det var ikke lidt men rigtig meget :roll: så jeg måtte låne min fars bluse og binde den om maven og løbe tilbage til hotellet hvor min mor havde et lager af bind hehe.
nå men da vi så kommer hjem fra ferien får jeg endu en kraftig blødning og jeg besluttede og tage til lægen som kunne fortælle at jeg var gravid for det vidste jeg faktisk ikke selv der ;-)
de mente at jeg enten bare havde et hulrum som jeg blødte fra eller os havde der været en tvilling som var gået bort men der var altså et livedygtig foster trods det så en blødning behøver ikke være noget negativt men som der os er sagt er vi ikke læger så ring til din læge i morgen så du kan få ro i sindet :D
Billede
salem

Geografisk sted: vejle

Indlægaf Naddi » man, 03. december 2007 11:13

Haii igen,

Har du snakket med lægen her i dag?

Jeg glæder mig til at høre hvad lægen siger til dig :D

Nadja
Naddi

.

Indlægaf salem » man, 03. december 2007 19:44

er os meget nysgerrig efter hvad doktor manden havde og fortælle ;-)
Billede
salem

Geografisk sted: vejle

Indlægaf pivpiv » man, 03. december 2007 23:13

Jeg håber lægen kunne fortælle at det bare var en harmløs blødning.
Tanker til dig.

knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Tut » ons, 05. december 2007 08:15

Hvordan går det med dig?
håber alt er ok!
Tut

Tilbage til Generel debat om abort