Kom jo til at skrive hele min i historie i en anden tråd: "bange for ik at kunne blive gravid efter spontan abort", som jo faktisk var en helt anden der havde startet den, så nu kommer fortsættelsen her i en ny tråd.
Skal bare læsse en hel masse øv af, og jeg håber der er nogen af Jer, der kan komme med en smule opmuntring.
Puha, jeg er bare så ked af det stadigvæk. Har ikke været på arbejde siden d. 20. maj, da vi fik at vide at fosteret var gået til grunde til NF.
Mandag havde jeg håbet at være up and about igen...tænkte at nu var det en ny uge, så mon ikke jeg havde godt af at komme på arbejde igen...men nej, vågnede bare op og startede med at tude øjnene ud og måtte ringe til min chef og sige at jeg ikke kom alligevel.
Så ringede jeg til min egen læge og fortalte alt det triste der var sket, og hun tilbød mig at komme hen og snakke lidt. Kom ind i venteværelset med mega hævede øjne og der sad selvfølgelig en mor og far med deres helt nyfødte bebs...puha, det var hårdt. Ved ikke om det var mine graviditetshormoner der stadig spøgte, men da babyen begyndte at græde, så begyndte jeg også at græde...fedt!
Min læge var glad for at høre at jeg fik talt en masse med min kæreste, familie og veninder, men tilbød at jeg også kunne komme til samtaler hos hende eller hos en psykolog. Det skulle jeg lige tænke lidt over. Er der nogen herinde der har erfaringer med det?
Mandag aften begyndte jeg at få smerter igen og blødte lidt, selvom jeg faktisk var holdt op med at bløde lige efter den medicinske abort.
Tirsdag blev det værre, men jeg skulle til kontrol på hospitalet onsdag, så valgte at bide det i mig og overleve på Panodiler.
Onsdag havde jeg rigtig ondt, og på hospitalet kunne de se at den medicinske abort ikke var vellykket
Da vi kom ind på skadestuen kunne jeg mærke at blodet begyndte at fosse ud og løbe ned af mine ben. Jeg skreg bare og min kæreste fik fat i en sygeplejerske som fik mig ind på en stue, hvor jeg fik målt blodprocent og blodtryk og fik morfin.
Herefter blev jeg kørt op på gynækologisk afdeling til undersøgelse, hvor jeg blev scannet og fik taget blodprøver. De gav mig noget mere smertestillende og satte mig på til akut udskrabning, som jeg fik kl. 2 om natten, fordi det blødte så meget.
Det gik heldigvis godt og jeg opfattede ingenting pga. narkosen. Resten af natten brugte jeg på at sove og holde om min kæreste, som var dybt ulykkelig. Vi havde vist lige fået jordens største forskrækkelse. Om morgenen var jeg sådan set frisk nok, men synes bare at det var vildt mærkeligt at tage fra hospitalet uden at skulle til noget opfølgning. De sagde bare jeg at skulle få tid til undersøgelse hos min egen læge. Er det normalt?
Torsdag var jeg vildt træt, men igår lykkedes det mig faktisk at komme lidt ud med nogle venner. Var bare helt drænet for energi da jeg vågnede idag...det er hårdt at være ude i den virkelige verden. Fik så også lige et "tillykke med din graviditet og du bliver snart indkaldt til jordemoderkonsultation"-brev fra hospitalet...øv øv øv, så begyndte jeg bare at tude igen
Det gør det jo ikke ligefrem nemmere at komme videre.
Aj, det blev et langt indlæg...havde bare bruge for at få skrevet det hele ned.
Kh. Katrine