af Tibina » tors, 10. juli 2008 09:44
Kære Hope,
Jeg tror ikke dine tanker er meget anderledes end andres i samme situation. Da jeg i efteråret blev scannet og fik at vide, at der ikke var hjertebank, var min første tanke, at jeg bare ville hjem med det samme, så jeg kunne ligge og tude under dynen. Men jeg blev "tvunget" til en samtale med en sygeplejerske, der sagde, at det var meget normalt og det ikke var min skyld. Der var ikke noget, jeg kunne have gjort, som kunne forhindre det. Og det sagde hun igen og igen. Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på, om det var fordi jeg drak kaffe, havde fået farvet hår osv. Fjollet, men mon ikke meget normalt.
Jeg valgte at sige det til alle, venner, familie og arbejdsplads. Flere kollegaer kom efterfølgende til mig og sage, at de også havde prøvet det, og jeg mødte stor forståelse fra alle sider. Det kan kun anbefales.
Hvordan man kommer ovenpå igen ved jeg ikke, her knap et år efter fylder det stadig meget. Jeg tror altid jeg vil savne mit majbarn, som jeg aldrig fik. Håber at en ny graviditet vil gøre det lidt lettere.
Så vil jeg lige slutte af med at sige, at jeg har to veninder der også aborterede to gange meget tidligt, og den ene har tre børn i dag og den anden er højgravid med nummer to. Så det betyder ikke, at det ikke kan lykkes.
HÃ¥ber du kan bruge det til noget