BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Det blev en om'er + et uønsket twist

Her er plads til at dele følelser og tanker i forhold til både planlagte aborter og ikke-planlagte aborter, og du kan stille de spørgsmål, der trænger sig på i sådanne situationer.

Det blev en om'er + et uønsket twist

Indlægaf svipsen » man, 19. april 2010 15:15

Ja, så har jeg igen brugt hele dagen hos både lægen og OUH.

Udskrabningen var ikke ok, så der sidder stadig noget tilbage. PIS!!

Onsdag, fredag og i nat har jeg haft blødninger med rigtig mange og meget store klumper i, og det har gjort meget ondt hver gang. Fredag aften blev brugt hos lægevagten, fordi jeg havde så mange smerter og blødning. Men jeg blev sendt hjem igen, fordi jeg ikke havde feber???

Jeg snakkede så med min egen læge i morges, som heldigvis godt ville se på mig. Han syntes, han kunne mærke noget der bulede ud i den ene side, og han kunne godt se, at der var blodrester stadigvæk. Derfor sendte han mig til en scanning på OUH et par timer senere.

Dem på OUH var MEGET grundige. Lægen tilkaldte endda endnu en læge. Der stod derfor en masse mennesker (læger og sygeplejersker) og diskuterede mine private dele. Sær fornemmelse. Men rart at blive taget alvorligt til en forandring.

På scanningen kunne de godt se, at det hele ikke var kommet ud. Men for at gøre give mig lidt ekstra spænding i tilværelsen, blev de nu pludselig i tvivl om, hvorvidt jeg faktisk har haft 2 fostre. Jeg syntes godt nok også, at de spurgte mig lidt vel rigeligt gange, om hvor mange æg, jeg havde fået lagt tilbage, som om jeg var fattesvag...eller som om de var det :lol: Men de syntes, at kunne se et eller andet i den ene side. Der havde lægen jo også kunnet mærke noget. Jeg er også meget øm i siderne. Oh no. Åh jo - måske en GUL oveni hatten :twisted:

Nå men først og fremmest var mit spørgsmål jo selvfølgelig, HVORDAN? Jeg fik jo kun 1 æg op. Men altså, ægget kunne have delt sig, hvoraf det ene kunne være vandret ud i æggelederen. Ellers kunne det være p.g.a. den tidlige ægløsning, jeg havde før ÆU. Det troede jeg faktisk ikke, reelt kunne lade sig gøre. Det var heller ikke så tit, de så det. Men det kunne altså ske. Nr. 2 foster (hvis det altså har været der) kunne være gået til så tidligt, at smerterne fra det ikke har udviklet til mere, end det er nu, og derfor ikke er blevet opdaget.

Ok så. Næste spørgsmål. Hvad nu?
Nu bliver jeg endelig fulgt ordentligt. Jeg fik taget blodprøver idag, og skal også have taget BP fredag. HcG skal falde markant. G-testen jeg selv tog i morges, var stang positiv som aldrig før.
Idag skal jeg have en medicinsk abort, for forhåbentlig at få det sidste ud. På mandag skal jeg til endnu en scanning.

Lad det please please please være overstået fra i aften. Jeg er TRÆT nu.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Re: Det blev en om'er + et uønsket twist

Indlægaf Panna » man, 19. april 2010 20:09

Arhhhh Svipsen, for fa'en da!!!

Nu siger jeg det altså lige ud: HVAD FANDEN I HELVEDE SKER DER DOG??? HVORFOR SKAL DET HELE DOG VÆRE SÅ SKIDE BESVÆRLIGT BÅDE PSYKISK OG FYSISK???

Det er simpelthen så møg uretfærdigt. Jeg føler med dig, din stakkel :-( Jeg håber virkeligt at det snart går frem ad for dig... og tilbage for HcG'en.

De vildeste trøste-knus fra Panna

P.S. .. bliver altså lige nødt til at putte en lille positiv bemærkning ind.. Hvis der har været en GUL så er det da super godt at din krop selv har fået ryddet den af vejen, ikk'
Start: marts 07
1. IUI april 09 negativ
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 positiv, GUL
1. IVF marts 10 positiv, SA
2. IVF maj 10 negativ
3. IVF nov 10 positiv, SA
2 fryseæg marts 11 negativ
Oktober 10 opstart adoption
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Snebold » tirs, 20. april 2010 08:10

Kære Svipsen
Nu må du da have nået bunden i alt det her. Herfra kan det kun gå fremad. Det kan ikke passe at der skal være flere forhindringer på din vej.
Jeg håber at hele mit hjerte at det kommer til at gå bare lidt fremad for dig og din mand.
Ved slet ikke hvad jeg skal skrive, og ville sende et kram hvis det var muligt, men nu får du en :cat:
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf svipsen » tirs, 20. april 2010 15:37

Medicinsk abort: Det gør jeg ALDRIG mere!!! Av for he..... hvor gjorde det ondt :shock:
Lægen sagde, der nok ville gå ca. 3 timer før pillerne virkede, og aborten ville starte. Not!
Jeg ventede med at tage pillerne, til der var 2 timer til min mand kom hjem, så jeg ikke skulle være alene, når det skete. Men efter halvanden time vendte underlivet vrangen ud på sig selv. Av av av. Lægen havde sagt, at der ikke ville være noget forvarsel. Men da jeg pludselig fik ondt, ville jeg lige skrive til min mand, at det med forvarslet ikke passede. Men jeg nåede dårligt nok at gribe ud efter min telefon, før det bare væltede ud af mig (undskylder overfor sarte sjæle). Jeg har aldrig set noget lignende. Der kom ting ud på størrelse med en knytnæve. Jeg var ærlig talt chokkeret. Selv ikke ved mine SA'er har der været så meget, selvom jeg denne gang endda havde fået en udskrabning først. Min krop må virkelig have arbejdet på højtryk de sidste 12 dage, for at producere så meget nyt graviditetsvæv. Men med alt det HcG i kroppen, har den jo nok troet, at den skulle lave plads til en voksende baby. Dette fortsatte lige indtil i morges. Nu er det heldigvis stilnet af, og jeg har det faktisk ok.

Men jeg syntes, det er meget mærkeligt, at man skal gøre dette derhjemme. Det er virkelig voldsomt. Det vælter bare ud, og det gør ekstremt ondt. Jeg fik 4 store smertestillende piller af uvis herkomst, som intet hjalp. Derudover tog jeg 1 bonyl og 2 panodil. Alligevel vred jeg mig i smerte i over 8 timer. Min mand var faktisk ret bange på et tidspunkt. Han vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han var ved at ringe til vagtlægen flere gange. Men lægen havde jo sagt, at det ville gøre meget ondt.
Men jeg har bare den sødeste mand. Han kom slæbende med beroligende te, selvom jeg ikke kunne drikke noget og varmetæpper og hjemmelavede varmedunke. Han sad troligt hos mig i timevis. Han hentede kattene ind til mig og sad bare og snakkede som aldrig før (han siger normalt ikke så meget, så det er store ting :lol:)

Nu beder jeg bare til, at det hele er kommet ud denne gang. Herefter vil vi have en sommer uden PB. Vi trænger så meget til en pause. Vi får stadig lavet de sidste undersøgelser på Riget. Men der bliver ikke flere behandlinger på denne side af sommerferien.

Panna: Vi ved endnu ikke, om der stadig er en GUL-fare. Der kunne godt stadig sidde noget i æggelederen, selvom det var gået til tidligt. Men eftersom jeg ikke har ondt i siden idag, så vælger jeg at tro, at det ikke var noget. De så jo også en udposning på den samme æggeleder til min første SA. Måske den "bare" er beskadiget. Det ville jo også forklare alle de bio'er. Det var netop med samme mistanke, at vi gik over til IVF. Det tænkte jeg slet ikke på at sige, da jeg var derude igår. Der kom lige lidt for megen info på én gang :roll: Jeg er også spændt på HcG'en. Jeg kan regne ud, at den har været høj igår. Men jeg håber, den er styrtdykket til på fredag.

Snebold: Erfaring har lært os, at det altid kan blive værre, selvom man ikke tror, det er muligt :lol: Det kender du nok selv med din historie. Men idag går det fremad. Det er med at nyde de små succeser. Du får også lige et cyberkram. Eeeeelsker :cat: :cat: De får mig altid i bedre humør. De små tosser. :razz:

Knus Svipsen
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Indlægaf Snebold » tirs, 20. april 2010 19:58

Kære Svipsen
Sikke en omgang, godt det nu går bedre.
Forstår godt at I nu vælger en sommer uden PB. Både jeres forhold og din krop trænger til at blive forkælet lidt og ikke udsat for flere udefra kommende hormoner.
Og ja, jeg ved det altid kan blive værre, jeg blev vist bare overmandet af optimisme :roll: ved ikke helt hvad der gik af mig :lol:
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Snorre » tirs, 20. april 2010 21:32

Hej Svipsen
Har først nu set denne tråd. Hold da op en omgang du IGEN har lagt krop til! :roll:
Jeg håber virkelig også for dig, at NU er det slut !!!
Tanker Snorre
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf magdalene » ons, 21. april 2010 07:36

Jeg har også først set denne tråd nu - mærkeligt så svært det er at få øje på noget herinde i øjeblikket :???:

Det er noget af en omgang, du har gang i dér - det lyder super ubehageligt det hele, og alligevel utroligt, at der stadig kan være så meget tilbage, der kommer ud ved den medicinske abort, efter du nu har fået en udskrabning :shock:

Kan de da ikke een gang for alle finde ud af, hvad der eventuelt skulle være problemet med din ene æggeleder - hvis der altså er et problem - eller kan man ikke stille noget op dér?

Nå, men håber da - trods alt - at det går fremad med dig, selvom jeg er helt ond i sulet af uretfærdighed på dine vegne.

Og så rigtig god sommer til jer. Forhåbentlig kan pausen afklare nogle ting for jer eller/og give fornyet kræfter til endnu et forsøg :-)
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Indlægaf dreamer » ons, 21. april 2010 11:46

Føler virkelig med dig svipsen... lyder godt nok som noget af en omgang :(
Utroligt at det skal være så hårdt at prøve at få en ønske baby, jeg forstår det ikk.
det er der ingen der er tjent med :cry:
Men nyd sommeren og gå igang frisk igen til efteråret.
Krydser alt hva jeg har
Kram
dreamer

Indlægaf Stinna30 » ons, 21. april 2010 19:20

Nu må det da snart stoppe! :evil: hvorfor skal du rammes hårdt? ej, hvor jeg føler med dig, svipsen. Kan godt forstå, hvis du trænger til at trække stikket ud og tænke på noget andet end PB!

Jeg ønsker dig den bedste sommer :-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Babywanted » tors, 22. april 2010 09:31

Eih hvad, hvorfor skulle du rammes endnu mere????? "Lynet slår aldrig ned samme sted 2 gange" - der er da noget, der er helt galt og uheldigt her.

Min største medfølelse og mange, mange tanker...
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf pivpiv » tors, 22. april 2010 11:24

For pokker Svipsen
Jeg sidder helt uden ord.
Hvor er det bare uretfærdigt at I skulle sådan et helvede igennem. Hvor må det have været grusomt. Jeg håber virkelig det hele er ude og at du ikke skal have flere smerter og bekymringer.
Jeg kan godt forstå i trænger til at sunde jer, hvem ville dog ikke gøre det.
Hvis du boede her i nærheden så satte jeg en lille blomst på din trappe - bare så du vidste jeg tænker meget på dig.

Mange knus og kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Panna » tors, 22. april 2010 19:13

Jeg synes virkeligt at Jeres sommerpause lyder som det mest fornuftige jeg nogensinde har hørt.

Det må da virkeligt være tiltrængt.

Føler med dig :-(

Panna
Start: marts 07
1. IUI april 09 negativ
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 positiv, GUL
1. IVF marts 10 positiv, SA
2. IVF maj 10 negativ
3. IVF nov 10 positiv, SA
2 fryseæg marts 11 negativ
Oktober 10 opstart adoption
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf MÃ¥neMarie » fre, 23. april 2010 11:21

EJ FOR SØREN DA SVIPSEN... HVAD ER DET DOG DER SKER...??? Hvor er jeg bare helt ulykkelig på jeres vegne.. jeg kan simpelthen ikke få ind i mit verdensbillede hvor der er nogle der skal udsættes for så meget som dig og din mand... det er jo fuldstændig umenneskeligt og bare bund uretfærdigt.. Er verden gået fuldstændig af lave??
Hvor lyder det som en forfærdelig og skrækkelig oplevelse med den MA.. det er da ret vildt de sender folk hjem til at klare det alene, når det er så voldsomt :shock: ! Men på den anden side er det vel også meget rart at være hjemme på sin egen sofa/seng og på sit eget badeværelse, istedet for at være på et sygehus :???:
Åh for søren, hvor er det bare skrækkeligt... jeg kan godt forstå at I har brug for at holde en pause og lade lidt og få det hele lidt på afstand, selvom det jo desværre nok ikke er muligt at glemme det ret længe af gangen.. :-(
Jeg ønsker virkelig det bedste for dig søde svipsen, du har SÅ meget fortjent en lykkelig graviditet og en dejlig tyk og blød baby at nusse om.. Jeg håber virkelig det kommer til at ske for jer.

Tusind knus og de varmeste tanker... og du får også lige nogle af dem her :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: fordi du skriver at de gør dig i bedre humør..
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf svipsen » fre, 23. april 2010 18:20

Hvor er I bare søde. Jeg tuder hver gang, jeg er herinde og læser et nyt indlæg fra Jer piger. Alle de søde ting I skriver går lige i hjertet på mig. Hvis jeg ikke havde den opbakning fra Jer herinde, havde jeg aldrig klaret at komme igennem alle de ting.
Én ting er den fysisk og psykiske smerte det er at abortere. Men noget andet er den ensomhed, jeg oplever hver gang. For hver gang vi har mistet, føler jeg mig mere og mere anderledes. Det bliver sværere at snakke om det. Vi er de her stakler folk ikke helt ved, hvad de skal sige til.

Måske vi kan lave et eller andet tosset i ferien, så vi bliver anderledes på den fede måde :lol:

Men herinde er jeg ikke så anderledes. Ja vi har et problem med aborter. Men i bund og grund er vi jo "bare" BIB'er, og det er der ikke noget mærkeligt i herinde. Det er bare skønt, at der findes et forum som dette, hvor der altid er nogen som forstår.

Ja, det har helt ærligt været en ret forfærdelig omgang. Men når nu det bliver overstået, så tror jeg på, at vi får det godt igen. Vi har bestilt rejser og oplevelser til den helt store guldmedalje. Der skal bare arrangeres så meget godt for os selv som muligt resten af foråret og sommeren.

Pøj pøj til os alle. Jeg håber, at sommeren bringer nogle (9 måneders) strutmaver frem hos hele banden.

Knus :walk:
svipsen

Indlægaf MÃ¥neMarie » lør, 24. april 2010 09:25

Ja dette forum er virkelig guld værd... det er så dejligt at der er nogle der forstår og har lyst til at læse med og komme med trøstende ord, råd og forskellige kommentarer... I love it also :love5:

Hvor er det bare fedt I har lavet en masse ferieplaner og bare skal hygge jer sammen og holde pause fra alt det baby halløj, der kan gøre en helt rundt på gulvet og bims i bøtten... det tror jeg helt sikkert nok skal gøre jer godt..

Nu er jeg bare lige nysgerrig.. men det at du har lavt MBL, er det forklaringen på at du har mistet så mange gange? For det kan man da gøre noget ved så vidt jeg ved... :roll: ??

Knus
Billede
MÃ¥neMarie

Næste

Tilbage til Generel debat om abort