Det startede med at jeg kom ind på hospitalet om mandagen, Dag jeg skulle sættes igang. Da jeg havde været der i 3 timer og der var blevet kørt strimmel på børnene, så fik jeg en stikpille. Men fordi der ikke var nok personale så blev jeg sendt hjem...
Så når vi til natten, eller meget tidlig tirsdag morgen, nærmere bestemt kl.04.30.. Jeg begynder at få rigtig ondt og ligge og stønne og puste, så meget at jeg vækker kæresten... Han vågner så og spørger om jeg har veer... Jeg svarer så at jeg ikke ved hvordan en ve føles. Da jeg så prøver at rejse mig kan jeg mærke at vandet er gået.... Endelig....
Så vi kører afsted til fødegangen og er der kl.05.20. Jeg kommer ind og ligge og der bliver kørt strimmel på børnene og jeg får lagt et lavment, tror det hedder det. Så bliver jeg kørt ned på fødestuen og de begynder at gå igang med at forberede det hele. Jeg får lagt et ve-drop i hånden. Da kommer lægen ind og siger at jeg kan få lov til at presse i en halv time mere for drengen har ikke lagt sig rigtigt ned i bækkenet. Der går så kun 10 min. da han kommer tilbage og siger at han skal tages med sugekop. Da de ikke kan finde hjertelyd på pigen, så det skal gå stærkt.
Han kommer så endelig ud og han har det rigtig godt. Da pigen så skal ud ligger hun hellere ikke rigtig så hun kom ud med benene først. Og det viser sig så at hun har navlestrengen om halsen og hun trækker heller ikke vejret. Men det begyndte hun så at gøre.... De kom så ud kl.09.49 og kl.09.54....
Det var så min histoie om min hurtige fødsel..... Jeanne