BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Olivias kommer til verden...

Skriv din personlige fødselsberetning her.

Olivias kommer til verden...

Indlægaf lj0104 » lør, 15. oktober 2011 15:55

Jeg var førstegangsfødende og vidste ikke en dyt om hvad der ventede mig...

d. 16/7 om eftermiddagen går slimproppen (eller jeg tror det var slimproppen)... jeg siger til min kæreste at nu bliver det nok snart og ringer til veninden som skal passe hunden når vi skal på hospitalet og siger hun nok godt kan forvente et opkald i løbet af natten...

men der sker intet i løbet af natten ... vågner mange gange for at tjekke alt er normalt...

da jeg skal tisse kl0 5.30 d. 17/7-2011 sys jeg der kommer meget tis og er mistænkelig om det kan være vandet der siver... jeg tager et bind på og går lidt rundt... efter 10 min er bindet fyldt og jeg er nu sikker på det er vandet som er ved at gå.. jeg vækker stille kæresten som bliver vildt glad og flyver ud af sengen..

vi ringer til fødegangen som vil se mig til et tjek og vi er derinde kl. 7.30.. indtil da ingen veer..

jeg får sat en vemåler på og den registere små veer som jeg ikke kan mærke... jordemoderen undersøger mit underliv og jeg er 2 cm åben...
hun siger vi kan tage hjem eller vi kan blive.. det er op til os.. jeg vælger at tage hjem da jeg jo tror jeg skal ligge med veer hele dagen..
på vej hjem i bilen går resten af vandet og veerne tager til..
vi når at være hjemme i 30 minutter så kan jeg ikke holde veerne ud mere og der er mange veer. vi ringer til fødegangen og de vil have mig ind..

vi ankommer til fødegangen kl.11 igen... jeg blir undersøgt og er 3 cm åben.

jeg kommer i badekar og veerne bliver voldsomme. vi bliver eninge om at jeg skal have en epidural blokade, men jordemoderen skal undersøge hvor meget jeg er åben.. kl 11.45 konstatere hun at jeg er 7 cm åben og der så ik er tid til smertestillende.

Jeg kommer op af karret og ind i sengen. der begynder presseveerne og hun undersøger igen... nu er klokken 12.30 og jeg er 10 cm åben og hun kan se hovedet på Olivia.

jeg får lidt lattergas og går ellers igang med at presse... kl.13.05 er min prinsesse ude.. smuk og rsak...

desværre mister jeg meget blod og lægerne kan ikke stoppe det, så jeg må på operationsbordet i fuld narkose. da jeg vågner igen kan jeg få lov at ligge med min dejlige datter og nyde hende sammen med kæresten...

En meget hurtig fødsel som bestemt ikke har skræmt mig, glæder mig til at gøre det igen...
Positiv GT 14/1-10
Dødt foster til NF og MA 1/3-10
Positiv GT 15/11-10

Billede
Gratis graviditetstest
lj0104

Geografisk sted: Ringsted

Re: Olivias kommer til verden...

Indlægaf Snorre » ons, 19. oktober 2011 20:53

Tak for at dele din beretning med os :-) Det lyder på mange måder som en god oplevelse, og som om din krop har arbejdet lige efter fødselsbogen :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Tilbage til Fødselsberetninger