BabyOrNot.dk - Graviditetstest - glsningstest

Noahs fødsel

Skriv din personlige fødselsberetning her.

Noahs fødsel

Indlægaf Pille » ons, 02. juni 2010 23:01

Så blev jeg endelig færdig med min fødselsberetning. Det sidste gik lidt hurtigt, men jeg må indrømme at jeg stadigvæk har lidt svært ved at samle tankerne om fødslen, da der skete så mange ting med Noah og mig under hele seancen.. Billeder følger, hvis jeg kan finde ud af det ;-)

God læselyst!

Mandag d. 24.05.2010 kl. ca. 14.30 har jeg voldsomt ondt i maven. Som jeg tidligere har skrevet om herinde, så havde jeg i ca. en uge haft forstoppelse, manglende appetit og kastet op. Så kæresten og jeg havde været på apoteket om søndagen og købe nogle afføringspiller i håb om at det ville sætte gang i det hele og jeg ville få det bedre.
Nå, tilbage til mandag formiddag: Jeg har vildt ondt i maven og render frem og tilbage mellem sofaen og toilettet. Snakker lidt med min mor og kærestens faster, da jeg bare ikke kan holde ud at være nogen steder. De råder mig begge til at ringe til fødegangen, da jeg også fortæller dem at jeg ikke synes jeg har mærket ham hele dagen. Og kæk som min søde kæreste er, spørger han mig ”hvor lang tid går der mellem du har ondt i maven?” Jeg svarer, at det IKKE er veer, for så ville jeg da ikke være i tvivl.. Så kl. 16.40 kører vi mod Herlev Hospital uden fødetaske eller noget andet, for jeg skal jo bare lige op og have kørt en strimmel og så ville jeg blive sendt hjem igen. Der har ikke været vandafgang eller tegnblødning.
Vi ankommer til Herlev kl. 17.00 og kl. 18.15 bliver jeg lige tilset af en jordmoder, som fortæller mig at hun da godt kan forstå at jeg har ondt – jeg er nemlig 7-8 cm åben! Det kom helt bag på mig.
Jeg skynder mig at ringe til min mor, da hun skal med til fødslen, men kommer hele vejen fra Horsens. Jeg får vidst fremstammet noget med, at hun godt kan kridte skoene for jeg er altså meget åben og bliver ført til fødegangen nu. To timer og 5 min. efter er hun hos mig.
Jeg fik noget klyx, da lægen godt kunne mærke at jeg havde haft forstoppelse i en uge, og der var meget der sad og gerne ville ud. Så efter 10 min. sad jeg på tønden og det var bare dødubehageligt.
Af smertelindring ønskede jeg egentlig bare, at komme i badekar og det blev da også gjort klar til mig. Eneste problem var bare lige, at Noahs hjerterytme pludselig steg helt vildt, så jordmoderen blev nødt til at tage fostervandet og det var grønt, så ingen badekar (eller anden smertelindring) til mig.
Jeg fik efter lidt tid sat ve-drop da veerne blev mindre og færre – puha, følte godt nok at den var min værste fjende! Jordmoderen var meget imponeret over hvor mobil jeg var under veerne, men jeg kan bare huske at jeg ikke kunne holde ud at ligge ned når veerne kom, så hele fødestuen blev brugt til at gå rundt i.
På et tidspunkt, har overhovedet ingen tidsfornemmelse, beder jordmoderen om at jeg nu skal presse med når veerne kommer, så jeg prøver at hoppe op på lejet og presse under næste ve. Der sker ikke en meter. Jeg får afprøvet en fødestol og presser et par gange på den, men jeg synes det er dødubehageligt.
Så jeg hopper op på lejet igen og får min kæreste og mor til at hjælpe mig med at holde benene, når der kommer en ve – det var altså ret effektivt.
Da klokken er ca. 23.00 siger jordmoderen, at NU skal han altså ud (han var meget, meget stresset derinde) og jeg får til klokken 23.15 ellers vil hun klippe mig i mellemkødet. Og var der noget jeg IKKE ville, så var det at blive klippet (hvilket jeg også havde skrevet i min ”ønskeseddel”, men den havde jeg jo ikke lige fået med!) Klokken 23.08 kommer min lille søn til verdenen og far får knap nok lov til at klippe navlestrengen, før Noah skal op og tjekkes da han har slugt en masse fostervand. Han bliver suget i næse, mund og maven og efter lidt tid får jeg set min søn for første gang. Det var en hel ubeskrivelig følelse og jeg kan huske jeg sagde, at jeg havde glemt alt hvad jeg havde læst om små babyer. Alle ti tæer og fingre var der og han var bare så dejlig.
Jeg lå derefter på lejet i 2 timer og blevet syet, da jeg bristede en del (som en stjerne i følge lægen) i underlivet, det var næsten mere ubehageligt end at skulle føde. Da hun endelig var færdig med at rode rundt dernede, skulle jeg vise jordmoderen og sygeplejersken at jeg godt kunne tisse, så vi kunne komme op på barselsgangen og sove. Men i og med jeg ikke havde spist særligt meget den sidste uges tid – og det der var kommet ned meget hurtigt kom op igen, resulterede det i, at jeg besvimede ude på toilettet og igen på vej over til den seng der var kommet til mig. Det endte med at jeg fik lagt et engangskateter og så op på stuen med os alle.
Alt i alt var det en rigtig god fødsel, det er lige før jeg synes jeg har det værre nu, hvor jeg er immobil pga. smerter fra underlivet og stadigvæk er en del svimmel. De første par dage herhjemme kunne jeg ikke holde maden i mig, men det går heldigvis meget bedre nu.

Min søn er den dejligste, glade dreng og han trives godt selvom mælken endnu ikke - efter 9 dage - ikke er løbet til endnu. Han vejede 2670 gram og var 50 cm lang.

Tak fordi I ville læse min beretning.

Knus,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Re: Noahs fødsel

Indlægaf stinapigen79 » tors, 03. juni 2010 00:34

endnu en gang tillykke med ham så håber vi du kan få billederne ril at virke også :-)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf HeidiBH » tors, 03. juni 2010 09:38

Sikke en historie :-)

endnu engang et stort tillykke med den lille guldklump :-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf MAT » tors, 03. juni 2010 11:55

Kære Pille,

Hvor lyder det som en utrolig stressende fødsel - så hvor er det fantastisk, at du tænker tilbage på det hele som en "rigtig god fødsel". Vildt, at du ikke vidste, at det var veer! :shock: Det er der snart flere herinde, der har fortalt om.

Og ja, det er så nederen at være så immobil, og ja, det føles som om, det aldrig bliver det samme igen - men det GØR det! I dag er min 4 uger, og jeg kan gå lange ture, gennemføre GynZones knibeprogr. 2 uden problemer og har masser af lyst til sex (omend knap så meget tid ;-) ). Så lad tiden gå - du vil opdage, at kroppen hurtigt bliver sig selv igen (selv om det nok tager lidt længere tid, når du er bleve syet så meget).

Endnu en gang tillykke med din skønne knægt. Spændt på at høre, hvad spl. siger til mælkeprod. i dag.

Kærligst, MAT
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf pivpiv » tors, 03. juni 2010 12:30

Kære Pille
Tak for din beretning.
Hold da op jeg blev helt forpustet af det tempo der lyder til at have været undervejs.
Hvor er det bare træls at du gik i stykker, men bare rolig - du skal nok hele fint op og heldigvis har du en dejlig bebs som måske får dig til at glemme sting og gener ;)

Jeg ser frem til at høre meget mere om den lille prins.
Tillykke igen :)
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Stinna30 » lør, 05. juni 2010 10:59

Kære Pille

Tak for beretningen - er ligesom MAT imponeret over, at du tænker på det som en god fødsel, for det må da have været et mega chok og meget stressende. Men hovedsagen er, at lille Noah har det godt - så håber jeg , du snart får det bedre.
Lyder, som om I havde en dejlig tur i kolonihaven, så måske er du ved at have det bedre? :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Pille » lør, 05. juni 2010 17:33

Tak for jeres svar piger, og fordi I gad læse min (lidt ufyldestgørende) beretning...

Jeg har mine gode og dårlige dage med underlivet - det svier stadigvæk når jeg skal på toilettet og spænder når jeg står op. Heldigvis har jeg jordens dejligste kæreste der ordner det hele for mig, jeg er virkelig heldig at have så forstående en fyr :-)

Noah havde tabt sig til 2500 gram den første gang hun var her, men en uge efter havde han taget 300 gram på og vejer nu 2800 gram.. Mælkeproduktionen er så som så - der kommer meget, meget lidt (er begyndt på ammethe) og Noah får erstatning når han er færdig med at blive ammet.

Han er bare jordens dejligste dreng - jeg er fuldstændig forelsket i ham.. Kan stadigvæk ikke forstå at han er min lille søn!
Billede
Pille

Indlægaf Freckles » man, 07. juni 2010 09:04

Hej Pille

Nu har jeg jævnligt luret, om du mon har fået lagt en FB ind - men nej... Og nu, hvor du så har haft lidt tid overskud, ser jeg det slet ikke!!! :-|
Dejligt at læse om Noahs fødsels der godt nok ikke var helt problemfri men til gengæld gik relativt hurtigt :D Eller, sådan føltes det måske (sikkert) ikke?...

Og ja, tænk at du nu er mor - hvor heldig har man lov at være :alien:

Hvordan var det i øvrigt at have din egen mor med til fødslen?
Min mor (som også bor i Horsens) ville give sin højre arm for at få lov at være med - men jeg har en HELT klar fornemmelse af, at min kæreste ville stå helt af, hvis jeg bare så meget som foreslog det. Er dog heller ikke helt sikker på jeg ville kunne administrere hende i rummet...

NÅ, men tilbage til dig :razz: Atter en gang rigtig mange gange tillykke med Jeres lille vidunder :!: Ser frem til at høre mere om forløbet efter fødslen inkl. amningen und Alles.

Mange kærlige hilsener
Freckles
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf Pille » tirs, 08. juni 2010 09:54

Hej Freckles..
Synes faktisk selv at det hele gik lidt hurtigt - nok fordi jeg ikke selv opdagede (ville indse) at det var veer jeg havde om mandagen. At jeg pludselig havde åbnet mig de 7-8 cm kom virkelig bag på mig. Og synes ikke rigtig man tænker på tiden når man ligger der på fødegangen, lige pludselig var han der bare... Selvfølgelig gjorde det nuller-naller, men jeg gør det gerne igen (om et par år når manden gerne vil to'eren ;-)) Det værste har helt klart været efterforløbet med smerter i underlivet efter de to timers syning.
Alt taget i betragtning, så synes jeg det var en god fødsel - og vil ikke være lige så nervøs op til forløbet næste gang!

Jeg tror ikke jeg havde klaret det ligeså godt uden min mor - der har slet ikke været nogen tvivl fra starten om, at hun skulle med (hvis ikke jeg gik over tid og hun så var rejst på ferie). Jeg kunne ikke have gjort det uden hende og kæresten. Må indrømme at jeg egentlig ikke ved hvordan kæresten havde det med at have hende med, tror godt han ved hvor vigtigt det var for mig, så der var ikke nogle indvendinger - heldigvis har de to det godt med hinanden, så tror også han nød godt af, at have en at snakke med (tror ikke jeg var så snakkesalig under fødslen).

Amningen går lidt bedre, for første gang (på 14. dagen) begyndte det at dryppe og de var stenhårde, så det ser endelig ud til at lykkedes - han får dog stadigvæk erstatning.
Nu glæder jeg mig bare til at underlivet bliver sig selv igen, så jeg kan gå ordentligt/lave lidt mere herhjemme og så savner jeg virkelig at være "tæt" med kærestemanden :love3:

Og tak fordi du gad læse min FB :-)

Knus,
Pille
Billede
Pille

Indlægaf Freckles » man, 14. juni 2010 09:56

Selvfølgelig vil jeg læse din FB - det er da SÅ dejligt at I, der er nået længere end vi andre, vil dele med os, så vi kan få en lille indsigt/forsmag i alt det, der venter os :D I er jo også med til at styre os uden om de faldgruber, der evt. kan være. Så, tak for det - helt bestemt!

Hvor er det godt at høre, at det går bedre med amningen. Det er nogle dejlige stunder, man har sammen, når han ligger der, ikke? :-)

Jeg krydser fingre for, at du snart er i stand til at være "tæt på manden" igen ;-) Det giver en go' ro, når man også har mulighed for at være kæreser på alle måder.

Stort kram og tanker,
Freckles
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf Pille » tors, 17. juni 2010 16:49

Hej Freckles

Jo, det er nogle super hyggelige stunder man får sammen, når ens lille bebs ligger ved brystet (når den første tid altså er overstået og sårene er forsvundet ;-)) - det bedste er når han falder i søvn der, og man bare kan få lov til at kigge, røre og nyde det lille vidunder.. Jeg er bare smask-forelsket i min lille søn :-)

Min søde kæreste er bare stadigvæk helt fantastisk, både som far og som kæreste.. Super tålmodig med mig og lillefisen.

Håber at du og mavsen har det godt!

Kram,
Pille :-)
Billede
Pille

Tilbage til Fødselsberetninger