BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Josefines møde med verden

Skriv din personlige fødselsberetning her.

Josefines møde med verden

Indlægaf Tina.e » tirs, 13. januar 2009 22:34

Josefine kom til verden d. 30. december 2008. Hun lod vente lidt på sig, da jeg havde termin d. 23. december, men vi er nu meget tilfredse med den dato, da vi kan nå at få julet af og koncentere os om fødselsdag.

Nå, men til selve fødselen. Jeg begyndte med at have veer, sådan on/off d. 28. om morgenen, men jeg valgte at tage til julefrokost, da veerne ikke var ret kraftige.
I løbet af eftermiddagen gik veerne i sig selv igen og kom så tilbage i løbet af aftenen. I løbet af natten fik jeg sovet ca. 3 timer, og hen under morgenen tog veerne til igen. Kl. 6.30 valgte jeg at tage ind forbi fødegangen for lige at få en status på hvor langt jeg var.
ØV. Kun 2 fingre åben, men JM sagde at jeg ikke skulle tage alt for langt væk fra sygehuset, da der kunne gå imellem ½ til 2 timer, og så ville veerne nok tage til.
Vi tog ind til min mands bedstemor, og fik formiddagskaffe, og der skete bare ikke en pind med veerne. SÃ¥ kl. 11.30 tog vi hjem igen.
I løbet af dagen kom og gik veerne og jeg fik hvilet mig lidt.
Kl. 23. gik jeg i seng for at få sovet lidt. På det tidspunkt havde jeg ikke haft veer i ca. 3 timer.
Men så kl. 23.45 gik vandet, og så gik det hurtigt.
Vi ankom til fødegangen kl. 1.30 og vi kom ind på en fødestue med det samme, da jeg fødte meget hurtigt første gang.
Jeg kommer op i sengen og får overvågningen på, det var rigtig ubehageligt, da jeg ikke kunne arbejde med veerne da jeg lå ned.
Jeg komme op og stå igen, og JM går. Men efter et par minutter ringer min mand efter hende igen, da jeg har pressetrang.
Kl. 2.16 var "lille" Josefine født.

Hun vejede 4 kilo og var 54 cm lang, og trods den store pige gik jeg slet ikke i stykker.

Hun er bare så dejlig, og havde i løbet af den første uge taget ca. 150 g på. Hun sover rigtig godt, så jeg får også min søvn, selv om den bliver afbrudt ca. hver 3. time.
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf Stinna30 » tirs, 13. januar 2009 22:37

Tillykke med hende og tak for beretningen :-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf LoisLane » tirs, 13. januar 2009 22:55

Tillykke med en lille basse :D
sikke en hurtig fødsel, trods drillerierne med veerene :D
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf den glade » tirs, 13. januar 2009 22:56

ej hvor dejligt... stort tillykke med den lille josefine... hjertelig tillykke...

hehe lige noget andet ret skægt at i har valgt præcis de to navne da jeg har to kusiner som er søskende og hedder det samme... der er josefine bare den ælste og karoline den yngste hehe...

men hjertelig tillykke med hende...
Billede
den glade

Geografisk sted: valby

Indlægaf pivpiv » tirs, 13. januar 2009 23:53

Hvor er det en skøn beretning. Tak fordi du ville dele den med os :)

Tillykke med det lille myr ;)
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

...

Indlægaf brud2008 » ons, 14. januar 2009 10:20

stort tillykke med jeres datter..elsker når folk vil dele eres fødselsberetninger med os,glæder mig til det bliver min tur til at skrive på denne side-endnu engang STORT tillykke :D
Billede
brud2008

Geografisk sted: sønderjylland

Indlægaf Maryt » ons, 14. januar 2009 11:50

Tillykke med den lille prinsesse!
Fødte en lille pige 14 okt. - 2780 g. 49 cm.
Positiv graviditetstest 12. feb. '08
Min sidste p-pille 1. sept. '07
Maryt

Geografisk sted: Nordjylland

Tilbage til Fødselsberetninger