SÃ¥ fik jeg lige en ledig stund ved taserne
Vores lille Lea kom til verden i søndags d. 210210 kl. 18.08 og jeg har været (og er stadig) helt forgabt lige siden. Hun er bare den dejligste lille unge.
NÃ¥ men er er hvordan det gik til:
Lørdag mens vi tussede rundt nede på basar fyn fik jeg den første tegnblødning og om aftenen fik jeg de første kraftige eller anderledes plukveer. Veerne tog til i løbet af natten, men blev ikke regelmæssige eller meget voldsomme, så på ouh mente de det var for tidligt at tafe afsted. Det hele gik da også lidt i sig selv gen og jeg sov nogle timer. Næste morgen hyggede vi lidt og gik tur med hunden. Jeg fik veer igen men slet ikke så hårde som om natten.
Efter frokost gik jeg i seng for at tage en middagslur og det satte li'som gang i et eller andet. Pludselig havde jeg kraftige veer med kun tre minutters mellemrum, så vi skyndte på hospitalet med det samme.
Jordemoderen der tog imod, kom med den sædvanlige "ja nu må vi se - det kan jo godt være du skal hjem igen"
Men hun fik travlt for jeg var allerede 6 cm åben og Leas hjertelyd dykkede for meget som jeg lå der næsten fladt på ryggen i modtagelsen.
Så det var op med mig og ind på en stue og på med en elektrode på Leas hoved. Her blev jeg lagt i sideleje og så kom pressetrangen ellers. Lea var dog ikke kommet langt nok ned endnu og jeg skulle også åbne mig helt. Så de næste to timer tilbragte jeg hylende og gispende med røven i vejret for at lette pressetrangen. Endelig kunne jordemoderen se at jeg var helt åben og at grunden til at Lea ikke bevægede sig længere ned var at min blære var fyldt. Efter at have hylet mig gennem nogle veer på toilettet fik jeg lagt kateter og så gik turen ellers til fødelejet. Og puh hvor var det dejligt bare at få lov til at presse igennem
Under en halv time senere kom hun ud, med den ene hånd ved kinden og navlesnoren snoet rundt om halsen, men i god behold og helt fantastisk.
Så det var nok hvad man må kalde en lynfødsel for en førstegansgfødende (vi ankom i modtagelsen kl 15 og hun var ude kl 18) og så oven i hatten to dage før termin.
Lea:
50 cm
2980 gr

med lille Lea,lyder da lidt som en drømmefødsel-sådan en vil jeg også gerne bestille hr stork