BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Født uden min mand men fik uventet hjælp.

Skriv din personlige fødselsberetning her.

Født uden min mand men fik uventet hjælp.

Indlægaf liv » tirs, 08. juni 2010 14:32

Min kæreste og jeg har længe haft et forhold som kan betegnes som usikker. Vi er gået fra hinanden mange gange, men så blev jeg gravid og vi besluttede at prøve igen. Alt gik fint indtil jeg fortalte at jeg gerne ville på fødselsforberedelseskursus og han skulle med. Han tog ikke med og det blev jeg lidt sur over.
På kurset som hedder Mamaprofylax mødte jeg andre søde par og havde faktisk nogle rigtig gode dage hvor jeg fik masser selvtillid og lærte super teknik.
Da dagen kom, var min kæreste i byen og jeg kunne ikke få fat på ham, så jeg ringede til underviseren på mamaprofylax og hun sprang i en taxa og kom ud på hospitalet for at hjælpe mig.
Nu har jeg er datter på som vejer 2,3 kg og min kæreste er nu en ekskæreste. Jeg har lyst til at tilgive ham, men jer er også træt af vores fight og syntes ikke vores datter skal opleve en mor og far som altid skændes. Men det er vel også vigtigt at min datter har en mor og far som er sammen?
Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre, så jeg håber I gider hjælpe mig med gode råd..
liv

Re: Født uden min mand men fik uventet hjælp.

Indlægaf Stinna30 » tirs, 08. juni 2010 15:46

Hej liv og velkommen til forummet :-)

Fantastisk at hende underviseren sprang til :D god karma til hende ;-)

Mht. det du skriver "Men det er vel også vigtigt at min datter har en mor og far som er sammen?", så ja, det er da vigtigt, men ikke for enhver pris. Hvis I skændes hele tiden, er jeres datter bedre tjent med en far og mor, der er skilt/ikke lever sammen, hvis du spørger mig (der selv er skilsmissebarn). Der er ingen børn, der, når de bliver voksne, takker deres forældre, fordi de blev sammen for børnenes skyld - tværtimod.
Hvis I ikke er sammen, kan jeres datter måske være heldig at få en glad far og mor, der er lykkelige med en anden mand og kvinde frem for hinanden.
Håber, du finder den løsning, du selv synes er rigtig - mærk efter i dit hjerte :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf metteJ » tirs, 08. juni 2010 16:05

Hej Liv

Ja først flot af underviseren fra mamaprofylax at hun sprang til.
Jeg tror Stinna har en god point og det er også det jeg ville sige til dig.
Det er måske hårdt at komme hjem med en sød lille pige og farmand ikke er der for at hjælpe, men tror måske at det er bedst sådan, så I ikke skændes foran jeres pige.
Hvordan var din fødsel med mamaprofylax teknikker? Jeg har hørt mange flotte ting om dem og vil derfor gerne høre mere om din fødsel.

kram Mette
metteJ

Indlægaf liv » ons, 09. juni 2010 07:31

Hej ... Her er min fødselshistorie kort fortalt
Anneli (underviseren fra mamaprofylax) og jeg var på hospitalet ca i alt i 6 timer.
Jeg havde smerter men Anneli kom hele tiden med gode råd og sørgede for at motiverer mig og frem for alt huskede mig om at bruge vejrtrækningsteknikkerne. Jeg var i brusebad i 1 time, jeg fik massage og teknikkerne virkede rigtig godt. Jeg kunne mærke smerterne, men jeg kunne sagtens hold det ud og jeg havde så meget overskud at jeg nok kunne blive ved i flere dage følte jeg. Efter ganske kort tid var jeg åbent 10 cm. Da min lille bandit kom til verden var jeg helt klar i hoved og jeg glemmer aldrig da banditten blev lagt på mit bryst. Jeg kan huske at jeg kiggede på Anneli og så at hun græd mens hun tog billeder..
Det var min fødsel og jeg ved allerede nu at jeg gerne vil have et barn til når jeg en dag finder en sød kæreste.
liv

Tilbage til Fødselsberetninger