BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

En nem og hurtig fødsel

Skriv din personlige fødselsberetning her.

En nem og hurtig fødsel

Indlægaf Maryt » man, 10. november 2008 17:02

Fødslen startede med at vandet gik kl. 8.15 om morgenen, da jeg var ude at køre bil (så sædet blev helt vådt! :oops: ). Kørte så ind til kontrol på fødeafdelingen ved middagsstid (som man skal, når vandet er gået). Blev derefter sendt hjem igen (hvilket jeg også havde regnet med) da jeg endnu ikke havde så kraftige veer. De var ca. med 5-7 min. interval og jeg var 1,5 cm åben.
Vi lavede en dejlig frokost der hjemme og gik og hyggede os og fik de sidste ting gjort klar. I løbet af eftermiddagen tog veerne til, og hen på aftenen synes jeg så, det var tid til at køre ind på fødeafdelingen igen. Vi ankom til fødeafdelingen kl. 19.45, hvor jeg allerede var 8 cm åben! Herefter tog veerne for alvor fat og 5 kvarter efter - kl. 21.07 - kom den lille prinsesse til verden :-) Jeg tog oven i købet selv imod hende da hun kom ud, hvilket var en stor oplevelse!
Det hele foregik uden nogen form for smertelindring (kun varmt vand, da jeg fødte i vand), så det var en helt naturlig fødsel.
Bristninger var der heller ingen af - fik kun 1 sting fordi der var kommet en lille "hudafskrabning".

Så kare gravide - en førstegangs fødsel kan også gå meget hurtigt og nemt! :-) Lad jer ikke skræmme af alle de historier man hører og læser... ;-)
Fødte en lille pige 14 okt. - 2780 g. 49 cm.
Positiv graviditetstest 12. feb. '08
Min sidste p-pille 1. sept. '07
Maryt

Geografisk sted: Nordjylland

..

Indlægaf brud2008 » man, 10. november 2008 20:02

åh ja lyder skønt med sådan en historie fra en førstegangs fødende :D og endnu et tillykke med prinsessen :D Håber selv min/mine fødsler bliver ligesådan hvis jeg da en dag bliver så heldig.Knus Anette
Billede
brud2008

Geografisk sted: sønderjylland

Indlægaf Hope » man, 10. november 2008 20:14

Det var da en drømme fødsel lyder det som om. Sådan en jeg gerne selv vil have, hvis jeg en gang skulle være så heldig at blive gravid og føde en lille skøn baby :D
Tak fordi du sendte alle skræmme historierne lidt ud i perfirien ;-)
Og endnu en gang tillykke med hende :razz: :razz:
Knus
[url=http://www.minticker.dk/][img]http://www.minticker.dk/tickers/01kyrku19kimp675.png[/img][/url]
Hope

Indlægaf Nina » tors, 13. november 2008 17:18

Tillykke med din lille pige Maryt :D Det var da en drømmefødsel du havde der.

Det kan man ikke kalde min, men det er en anden snak. Jeg fødte også den 14. okt. Har skrevet om fødslen under Termin okt 2008 ;-)
Knus Nina

Mor til Nikolai 2001
Emma Sofie 2003
Josephine 021106-201106
Nina

Geografisk sted: Fuglebjerg

Hurtig fødsel...

Indlægaf BEBE » tors, 13. november 2008 23:30

Jeg er også en førstgangsfødende, som havde en meget nem og hurtig fødsel!
Fødte tirsdag 4/11/08
Mine veer startede kl. 15 med 20 min mellemrum og det kom ned på 4 min. mellemrum ved 22 tiden. Min mand og jeg kom ind på fødegangen kl. 23.30 og blev modtaget af en jordmoder, som havde travlt med en akut sag og jeg skulle derfor vente 10 min med kraftige veer. Endelig fik jeg seler på maven, så de kunne lytte til barnets hjerte. 50 min. gik med det, da jordmoderen ikke kunne finde ud af hvor meget jeg havde åbnet mig og ville ikke give mig smertelindring endnu :cry: Det endte med at, hun kaldte på en kollega for at vurdere hvor meget jeg havde åbnet mig. Den anden jordmoder kom, mærkede på mig og udbrød " Hun er 9 cm åben, hun er altså i fødsel!" :shock: Der var ingen tid til smertelindring, for nu skulle der fødes :-) Vandet var ikke gået endnu og jeg kunne virkelig mærke pressetrangen! Jordmoderen sagde jeg bare skulle høre efter min krop - og det gjorde jeg..... 1. pres - røg vandet, 5. pres kom barnet, i alt 20 min! :razz: Fødte min lille prinsesse kl. 01.45. Hun er 53 cm lang og 3296 g. :lol: Ingen troede på jeg var førstegangsfødende og de skulle derfor lige læse min journal en ekstra gang :lol:
BEBE

Tilbage til Fødselsberetninger