BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Tanker omkring barsel og fødsel...

når en fødsel nærmer sig har man mange tanker og spørgsmål, her er der plads til dem alle

Tanker omkring barsel og fødsel...

Indlægaf Annemor » tors, 22. juli 2010 15:55

.. er efterhånden så småt ved at trænge sig på.

Jeg ved ganske vist at der er nogle måneder til endnu, og jeg endnu er i god tid, men jeg ser frem til fødslen og vil gerne være godt forberedt, så jeg ikke skal stresse med at pakke en taske og halse ud af døren uden at vide, at der bare er styr på det hele.

Tasken SKAL bare stå pakket, og babys værelse skal helst være nogenlunde færdig, hvilket vi kæmper hårdt med lige nu, da vi pt bruger babyværelset til soveværelse, pga ombygning i vores kommende soveværelse.

Jeg tænker bare lige, hvormeget har I andre efterhånden styr på af pusleplads, babyværelse, autoudstyr (til når baby skal fragtes hjem fra hospitalet), sengeplads den første tid -og til senere, tøj, legetøj mm.

Jeg føler ikke jeg rigtigt kan få styr på noget før end vi kan flytte ud af babyværelset og jeg kan handle reol/kommode/skab eller hvad der nu skal stå derinde, alle de babyting vi har fået står også bare i sorte sække på loftet, da jeg slet ikke kan overskue at kigge i dem, når jeg alligevel ikke kan få lagt tingene på en plads.

Jeg ved godt at jeg har 3-3,5 måned endnu (forventer han kommer lidt før tid af hensyn til den store knægt) og der er masser af tid til at gøre det hele klar, men jeg er bare HELT klar til at få lavet det hele NU!
Jeg glæder mig vildt til jeg skal i gang med at indrette værelset, og jeg er da også så småt begyndt at kigge på forskellige møbler, men når jeg alligevel ikke kan købe noget, så bliver jeg bare lidt frustreret (der kan nemlig snart ikke stå mere ude på loftet, der er jo også det meste af vores tøj, samt vores rigtige seng (sove pt. på en sovesofa, hvilket ikke er vildt behageligt i længere tid) og meget andet skrammel.

Hvorlangt er I andre efterhånden kommet med forberedelserne -og har I gjort jer nogle tanker om selve fødslen?

Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Re: Tanker omkring barsel og fødsel...

Indlægaf Stinna30 » tors, 22. juli 2010 18:59

De fleste af mine tanker handler p.t. om den forestående fødsel. Det kommer pludselig meget tæt på - er nervøs, spændt og glæder mig samtidig, for jeg kan jo slet ikke vente med at møde ham :lol: men er nervøs for, om jeg kan holde smerterne ud - synes altså godt, mine plukkeveer kan gøre nas! Og det er sikkert ingenting i forhold til de rigtige veer.

Vi har ikke hentet barnevognen (inkl. lift og pusletaske) endnu, så tasken er ikke pakket, men har overvejet at pakke en anden taske i næste uge - vi henter nok først barnevognen i uge 31. Jeg har sidste arbejdsdag i morgen, så fra næste uge bliver der lidt mere tid til planlægning/overblik. Manden har samlet puslekommode og seng, og det meste tøj er vasket, men har ikke helt overblik over, hvad vi mangler - faktisk har jeg taget det overraskende afslappet - normalt planlægger jeg helt vildt :lol:
Gud ja, vi mangler da også autostolen fra mandens søster. Nå, hvis fødslen går i gang, så kan hun jo tage den med, når hun kommer ned og ser bebs - det går nok alt sammen :lol:
Ved dog, at jeg skal have købt en ordentlig stak stofbleer i næste uge :cool:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Babywanted » man, 26. juli 2010 20:37

Åh, den spænding, jeg savner den næsten og kan godt mærke æggestokkene give efter... Men vi venter altså med en forhåbentlig 2'er lidt endnu.

Nå, men hos os sov Tobias inde ved os det første 1/2 år - og det var først lige da han blev flyttet, at hans værelse blev gjort klar.

Og legetøj - de har ikke rigtig brug for noget de første par måneder. Derefter synes jeg nok, at Lamaze laver de bedste start-legesager. Og ellers noget i s/h, som jo er de kontraster, de kan skelne i starten.

Autostol, barnevogn, vugge/babyseng, babytøj er nok mest på akut-listen - og det er jo bare så hyggeligt at forberede sig.

I starten sover de jo også gigantisk meget, så der har man jo også en del tid til at efter-handle ;-)
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Lærkemus » man, 26. juli 2010 22:02

Jeg har termin den 12 august og lige nu orker jeg bare intet, jeg får kraftige plukveer af at lave absolut intet, så jeg er glad for, at jeg har det meste på plads. Altså jeg ville gerne have puttet bleer i de nyindkøbte kurve, lagt tøjet fint og redt liften, men alt er vasket og klar undtagen barnevognen som lige skal justeres og sådan, men der går nok lige et par dage inden den bliver taget i brug alligevel. Det vigtigste er nok at få pakket min taske til sygehuset, så når vi nok det andet :lol:
Men ih jeg kan sagtens følge dig, har selv indtil for ganske kort tid siden haft alt til at stå i sorte sække og først i sidste uge fandt vi puslebord og sådan frem og fik styr på det, vi boede også i byggerod og sådan var det også da min datter blev født. Men det gik alligevel, det vigtigste for bebs er jo jer, mad, søvn og en tør ble og det er jo lige ved hånden.
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Annemor » tirs, 27. juli 2010 10:07

Jeg er også ganske sikker på at jeg nok skal nå det hele - det er vist ikke så meget det, der er problemet.
Jeg ved nogenlunde hvad jeg får fra familie og venner, og jeg har efterhånden rimelig godt styr på hvad jeg skal ud og investere i...

Det er mere følelsen -jeg har en kriplen i fingrene, så jeg dårligt kan overskue at lave mit arbejde :roll: , jeg har bare så meget trang til at bygge rede til min lille babydreng.

Når denne uge er overstået, så skal der gang i nedtællingen, for så har jeg kun 10 arbejdsuger indtil jeg skal på barsel, og da jeg har fordelt det resterende af min ferie ud, så har jeg altså kun en arbejdesuge på 4 dage, så det burde være til at overse... På min ugentlig fridag arbejder jeg hårdt for at blive færdig med vores værelse, så jeg så småt kan gå i gang med at få vaske og lagt alt babytøjet på plads. Men det er typisk også denne dag jeg bruger til besøg hos læge, jordmoder og tandlæge mv., det skal jo også klares!

Ja, babywanted... det er ret begrænset hvad der skal til i starten. En klargjort vugge, en pusleplads og noget tøj, så skal jeg nok klare de første dage (Og skulle puslepladsen ikke nå at blive færdig, så kan man altid bruge et stykke køkkenbord -det er før set :lol: ) og så lige en autostol, så vi kan komme ud at handle. :lol:

Bare rolig, Stinna30, du skal nok klare fødselssmerterne. Jeg havde en temmelig lang fødsel sidst (23 timer fra veerne startede til han var kommet til verden, og jeg regner med at gøre det samme igen. Jeg ønsker ikke at ligge i en rus af div. bedøvelse mens min lille babydreng kommer til verdenen. Jeg går næsten dagligt og visualisere fødslen for mig - sidste gang havde jeg slet ikke nået at skænke fødslen én eneste tanke, og denne gang, så har jeg virkelig fokus på hvordan jeg gerne vil have at fødslen skal forløbe. Jeg er selvfølgelig forberedt på at der kan ske en udvikling, så jeg er nødt til at ændre mine valg, men det må jeg jo tage hvis det kommer. Jeg skriver så småt mine ønsker til fødslen ned, og snakker med min kæreste om det. Jeg ønsker heller ikke besøg på fødegangen, før efter et par timer eller når vi er kommet hjem, sidst stod de der nærmest lige efter jeg havde født og været vågen i 1½ døgn -ikke specielt fedt. Den eneste jeg ønsker at se rimelig hurtigt efter fødslen er min store søn, han skal nemlig have lov til at se sin lillebror hurtigst muligt... Det svære her er efterhånden at få meddelt mine svigerforældre, at de ikke skal regne med at se babydrengen før efter en halv dags tid. Vi skal have lov til at hvile og finde hinanden inden andre blander sig - OG det gør de!

Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Stinna30 » ons, 28. juli 2010 08:47

Hej Annemor

Det med at visualisere fødslen synes jeg er en god ide. Det har jeg også gjort (har brugt det tidligere ved sport, og ved det hjælper der). Dog er jeg i tvivl om, om det kan bruges her, for der kan jo nå at ske så meget undervejs, men jeg tror, jeg vil visualisere hele forløbet lidt mere detaljeret, for så har jeg da gjort, hvad jeg kunne for at forberede mig mentalt.

Fik købt stofbleer i går (cyklede i Jysk og kan godt mærke, han sidder længere nede, end da jeg cyklede i sidste uge :D ) og har vasket sengerand og betræk til vippestol - begge dele ting har vi lånt. Vi har også fået autostolen hjem, så nu mangler jeg kun lige at få ammepuden fra min svigerinde. Vi skal låne også aktivitetstæppe, men det skal han jo ikke bruge lige de første dage. Totalt hyggeligt at være på barsel :lol: Håber, de sidste 10 uger kommer til at gå stærkt for dig, og at du får bygget lidt rede på din ugentlige fridag :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Fødsel