Jeg har rimelig travlt, men I får lige en lille update...
-prinsen har fået gulsot og ikke har kræfter til at spise.
-mor op hver anden time og give mad, pumpe ud, og give ham resten -PuHa
-har været til eksamen i dag (bestod)
-har afleveret skriftlig opgave nu! (skal forsvares sidst i januar)
Nu er det vist også på tide at komme i seng, knægten på ét, kommer jo i morgen tidlig (-og sikkert også i løbet af natten) og så skal jeg jo være frisk igen.
Den nyeste lillemus sover bedst hos sin mor, så ham har jeg haft på armen den sidste times tid. Jeg kunne nemlig ikke koncentrere mig om at skrive opgave, når han græd.
Men det er ikke specielt nemt at skrive på pc, når man har åsdan en lille gut i armene
Fødsel - Nåååh ja.
Da først de rigtigt tog ved veerne, så varede det ikke så længe.
Jeg gik i seng, mens der stadig var 10-15 minutter i mellem veerne, og var rigtig irriteret, for jeg var sikker på at vi skulle have været på sygehuset i løbet aftenen, og manden havde kørt drengene til bedsteforældrene. Jeg vågnede kl. 23.40 og skulle på toilettet, der var ikke meget at komme efter, men jeg fandt hurtigt ud af at der ikke var langt mellem veerne, og grunden til jeg troede jeg skulle på toilettet var ganske enkelt fordi det var NU! Jeg vækkede manden og han ringede til jordemoderen, vi snakkede lidt frem og tilbage og blev da enige om, at mødes på sygehuset ca. kl. 00.50, vi blev lidt forsinket, så vi var nok ikke fremme før kl. 01.00 og jeg havde virkelig svært ved at gå. Manden parkerede fint udenfor døren, og jeg kiggede derhen og tænkte fint. Kæmpede med at tage nogle skridt mellem veerne, men det var hårdt. Jeg synes at have kæmpet noget tid for at kigge hen mod døren og nærmest konstatere, at den var kommet endnu længere væk...
Endelig kom jeg ind på stuen og jordemoderen hørte efter hjertelyden, og foretog den indenvendige undersøgelse. kl. 01.20 sprang vandet, det stod ud som et vandfald - aldrig har jeeg oplevet noget lignende... Og så begyndte presseveerne. Jeg hjalp selv hovedet ud og manden drejede overkroppen og tog imod drengen. Det var en helt surrealistisk fødsel, og jeg er helt ked af at jeg ikke snart skal prøve igen, for så tror jeg da næsten, jeg ville kunne tage iod barnet selv - det ville da være for fedt (må fluks tjene nogle penge, så der er råd til et barn mere). Barn født 01.30...
Annemor

, og føler mig virkelig utilstrækkelig. Men jeg er nok nødt til at se i øjnene, at serviceniveauet bliver ændret overfor dem alle, og alle bliver nødt til at hjælpe hinanden mere.
og rolige tider til mig selv...