BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

SÃ¥ kom han endelig...

når en fødsel nærmer sig har man mange tanker og spørgsmål, her er der plads til dem alle

SÃ¥ kom han endelig...

Indlægaf Annemor » tirs, 03. januar 2012 01:36

Min tredje prins!

Jeg har rimelig travlt, men I får lige en lille update...
-prinsen har fået gulsot og ikke har kræfter til at spise.
-mor op hver anden time og give mad, pumpe ud, og give ham resten -PuHa
-har været til eksamen i dag (bestod)
-har afleveret skriftlig opgave nu! (skal forsvares sidst i januar)

Nu er det vist også på tide at komme i seng, knægten på ét, kommer jo i morgen tidlig (-og sikkert også i løbet af natten) og så skal jeg jo være frisk igen.
Den nyeste lillemus sover bedst hos sin mor, så ham har jeg haft på armen den sidste times tid. Jeg kunne nemlig ikke koncentrere mig om at skrive opgave, når han græd.
Men det er ikke specielt nemt at skrive på pc, når man har åsdan en lille gut i armene

Fødsel - Nåååh ja.

Da først de rigtigt tog ved veerne, så varede det ikke så længe.
Jeg gik i seng, mens der stadig var 10-15 minutter i mellem veerne, og var rigtig irriteret, for jeg var sikker på at vi skulle have været på sygehuset i løbet aftenen, og manden havde kørt drengene til bedsteforældrene. Jeg vågnede kl. 23.40 og skulle på toilettet, der var ikke meget at komme efter, men jeg fandt hurtigt ud af at der ikke var langt mellem veerne, og grunden til jeg troede jeg skulle på toilettet var ganske enkelt fordi det var NU! Jeg vækkede manden og han ringede til jordemoderen, vi snakkede lidt frem og tilbage og blev da enige om, at mødes på sygehuset ca. kl. 00.50, vi blev lidt forsinket, så vi var nok ikke fremme før kl. 01.00 og jeg havde virkelig svært ved at gå. Manden parkerede fint udenfor døren, og jeg kiggede derhen og tænkte fint. Kæmpede med at tage nogle skridt mellem veerne, men det var hårdt. Jeg synes at have kæmpet noget tid for at kigge hen mod døren og nærmest konstatere, at den var kommet endnu længere væk...

Endelig kom jeg ind på stuen og jordemoderen hørte efter hjertelyden, og foretog den indenvendige undersøgelse. kl. 01.20 sprang vandet, det stod ud som et vandfald - aldrig har jeeg oplevet noget lignende... Og så begyndte presseveerne. Jeg hjalp selv hovedet ud og manden drejede overkroppen og tog imod drengen. Det var en helt surrealistisk fødsel, og jeg er helt ked af at jeg ikke snart skal prøve igen, for så tror jeg da næsten, jeg ville kunne tage iod barnet selv - det ville da være for fedt (må fluks tjene nogle penge, så der er råd til et barn mere). Barn født 01.30...

Annemor :lol:
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Re: SÃ¥ kom han endelig...

Indlægaf pivpiv » tirs, 03. januar 2012 11:47

Hold da op der er knald på!
Du er da totalt overskuds mor og mega sej.
Tillykke med den lille prins og sikke da en fødsel - det må man da kalde en drømme fødsel.
Tillykke med den bestået eksamen og tillykke med opgave afleveret.
Jeg glæder mig til at høre mere om den lille prins :)
Knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Katten » tirs, 03. januar 2012 13:42

Tillykke med jeres lille prins :wav:
Wauw det lyder virkelig som en drømmefødsel, har selv leget med tanken om at kæresten kunne tage imod, men nu må vi se.
Du har da virkelig haft hænderne fulde de sidste par uger, hold da op hatten af for dig, virkelig imponerende :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Katten

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf zoo » tirs, 03. januar 2012 17:29

SÅDAN......hvor godt at høre :-) Tillykke med ham og eksamnen :-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf stinapigen79 » tirs, 03. januar 2012 21:51

tillykke med ham og tillykke med eksamen
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Xenias mor » ons, 04. januar 2012 11:45

Hold da op hvor er du bare sej Annemor,,,både fødsel og eksamen. Jeg håber at du lige tager tid til at klappe digselv på skulderen,,,det er sku da godt gået og hjertelig tillykke med din lille dreng :-)
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Annemor » ons, 04. januar 2012 14:26

Jeg er ingen supermor... :!:

Det er der ingen, der er... ikke i længden ;-) .
Og jeg har haft mine tudeture :cry: , fordi det hele var uoverskueligt og søvnen var en by i Rusland.
Jeg har stadig en uro i kroppen, formegentlig fordi jeg skal til flere eksamener her i januar, og jeg har det altid dårligt med dem... :roll: er altid nervøs, og med hormoner i kroppen, bliver det ikke ligefrem bedre.

Jeg har det dårligt :oops: med at jeg ikke rigtig kan nyde min dejlige lille søn, og føler hele tiden jeg skal lægge ham for at kunne læse til eksamen. Så jeg glæder mig vildt :lol: til jeg har været oppe til den sidste eksamen, så håber jeg, jeg får mere tid til at sidde stille og betragte min nye lille søn.

Jeg har det som om jeg svigter :oops: knægten på et år, for slet ikke at tale om den store dreng på 12 :roll: . Jeg synes kun jeg beder ham lave lektier, gå i bad, rense negle, se efter hans små brødre og ikke mindst være irriteret over, når han skal køres til legekammerater, så jeg skal pakke alle ungerne i bilen og drøne afsted efter ham :evil: - hvis altså faren ikke lige kommer til undsætning.
Jeg er virkelig opmærksom på at alle skal have noget positivt opmærksomhed, men det kna være svært at blive ved med at give, når jeg selv mangler søvn :sleepy2: , og føler mig virkelig utilstrækkelig. Men jeg er nok nødt til at se i øjnene, at serviceniveauet bliver ændret overfor dem alle, og alle bliver nødt til at hjælpe hinanden mere.

Jeg er ingen supermor, og jeg har også brug for hjælp :stop: og rolige tider til mig selv...
Det er ingen skam at bede om hjælp, det er faktisk værre ikke at gøre det, hvis det går ud over mine børn!
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf zoo » ons, 04. januar 2012 16:35

Årh ved du hvad Annemor....alle mødre er supermødre. For alle mødre gør det bedste de kan! Og selv supermødre tager sig en hyletur fordi man ikke synes man gørd et godt nok. MEN det gør vi sgu - at vi så inderstinde gerne vil gøre endnu mere er jo så ikke en hemmelighed.

Selvfølgelig er det vigtig med lektier for din 12 årige....men man kunne vel springe badet og neglene over en enkelt dag.....det kunne lette dig at du ikke skal bede om det og måske også ham.....og så skal du se, så gør han det helt sikkert af sig selv ;-) for han ved det sikkert godt ;-).

Og så er det måske bare vigtig at fortælle ham at det gerne kun er i den periode hvor du har nyfødt og eksamen, det vil han sikkert forstå. Måske ville det være en ide hvis hans venner kom hjem til jer....giver selvfølgelig lidt larm, men med 12 år der kan man jo selv sørge for sine gæster og smøre en bolle...og det vil spare dig for kørsel :-) bare et forslag og en ting jeg har nydt godt af herhjemme, da jeg ikke altid har så meget overskud til at hente og bringe.....

Træk vejret og nyd dine unger :-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Pille » tors, 05. januar 2012 22:42

Tillykke med lilleprinsen og en veloverstået eksamen - krydser fingre for dig sidst i januar, selvom jeg er sikker på du nok skal klare det... Bliver helt varm om hjertet af din sidste besked, Zoo.. Det er virkelig sødt skrevet!!

Kærligst,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf babyskruk » fre, 06. januar 2012 21:18

tillykke med lillemanden og veloverstået eksamen :) var det ikke en ide med en strækvikle? den skulle være god til nyfødte og så har du hænderne fri samtidig :)
Billede
babyskruk

Indlægaf Stinna30 » søn, 08. januar 2012 21:31

Kæmpe tillykke med både lillemanden og eksamen :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Annemor » tirs, 17. januar 2012 11:40

Tja Zoo... trække vejret og nyde ungerne!
Det lyder dejligt, og ingen tvivl om jeg nyder mine fantastiske drenge!

Jeg har nok bare arvet min mors behage-gen... ikke noget specielt godt eller dårligt, men ikke ét der kan praktiseres med 3 drenge og en mand (der arbejder 24-7) og en mor, der har valgt at afslutte "skilsmisse-studiet" midt i det hele :roll: .

-og trække vejret, det gør jeg i morgen efter endt eksamen (Hvor er det bare blevet en standard-sætning).
Det har bare resulteret i en række af opgaver, der venter... :lol:

Men manden og jeg har aftalt med svigerforældrene, at de tager de to "store" drenge fra lørdag til søndag, så vi kan hygge lørdag, og få styr på nogle af tingene i huset søndag, så jeg ikke går ned med stress og kan nyde resten af min barsel...

Så skriger den mindste igen... må smutte!
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Stinna30 » lør, 21. januar 2012 21:38

Har den mindste prins fået et navn? :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Annemor » tirs, 24. januar 2012 12:49

Ja, han har fået et navn...

Jeg ville ellers have at han skulle hedde William, men hans far kunne slet ikke huske navnet, så han endte med at kalde ham Vilhelm eller Valdemar :roll: -og det var bestemt ikke dét, han skulle hedde...

Så nu er han navngivet Frederik, jeg kan nemlig ikke lige se hvornår vi får holdt barnedåb, da gudfaren sejler, så det skal lige passe med hvornår han er hjemme igen, han tager nemlig snart afsted på farten.

Jeg kan godt lide navnet Frederik, det var bare ikke min første prioritet, men jeg synes heller ikke han skulle kaldes altmuligt, fordi faren ikke kunne huske navnet...

Og det klinger egentlig meget godt med de andre
Christoffer, Phillip og Frederik... :lol: og de er så glade for hinanden alle sammen, det er så dejligt at se...
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf ønsker-familie » tirs, 24. januar 2012 14:11

Endnu et stort tillykke til dig :-)

Og du får altså også lige ros herfra, for alt det du kan klare. Ja du skriver, at det er hårdt m.m. Men jeg er stadig målløs over at du kan klare en dreng på 12 år, en dreng på 14 måneder, en lille nyfødt OG eksamener. Det er virkelig flot. Og jeg håber, du selv kan se det, og at du husker at rose dig selv for det. Det fortjener du sgu.

Du er helt suveræn :-). Tillykke til dig og din familie :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Tilbage til Fødsel