BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Så har jeg født.

når en fødsel nærmer sig har man mange tanker og spørgsmål, her er der plads til dem alle

Så har jeg født.

Indlægaf Mulle » tors, 30. juni 2011 20:57

Mandag aften kl 21.17 kom vores prinsesse til verden ved et akut kejsersnit(gult kejsersnit). Hun er 54 cm og vejer 3810 g. Vi blev udskrevet i går(onsdag) og det er dejligt at være hjemme og hun er bare så skøn og nem.
En mere detaljeret beskrivelse kommer senere.
Hilsen Mulle.
Mulle

Re: Så har jeg født.

Indlægaf pivpiv » tors, 30. juni 2011 21:02

Hvor dejligt prinsessen er ude og at I nu begge kan sidde og svømme helt væk i hende.
Det var surt det endte i kejsersnit, men hurra for den mulighed - en nødudgang er guld værd ;)
Jeg glæder mig meget til at høre mere og se billeder :)
TILLYKKE!!!!
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf mrsma » tors, 30. juni 2011 21:36

Hej mulle.
Kæmpe stort tillykke, hvor dejligt I er på den side af det nu! Ærgeligt det endte med kjesersnit, når du sådan ønskede at føde selv:( men hvor må det være skønt at være på denne side!! Ja her er intet sket, er spændt på hvad de siger på fødegangen i morgen når jeg skal derop til kontrol og videre planlægning. Men stort tillykke endnu engang;-)
mrsma

Indlægaf Stinna30 » tors, 07. juli 2011 09:02

Tillykke med jeres lille datter :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Katten » fre, 08. juli 2011 11:54

Tillykke med den lille prinsesse :wav: dejligt at hun er kommet ud så I alle kan nyde hende og en ny hverdag kan begynde :D Det var ærgerligt at det endte med et akut kejsersnit, når du nu havde et stort ønske om en almindelig fødsel, men bare I begge har det godt så er det jo det vigtigste :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Katten

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Mulle » fre, 08. juli 2011 15:54

Tak til jer alle sammen.
At få endnu et kejsersnit var faktisk ikke så slemt men en god oplevelse i forhold til sidste gang med vores søn.
Jeg fik lagt et ballonkateter søndag aften kl 22 og skulle ligge med det til næste dag kl 10.00. Måtte gerne komme hjem og sove men bgyndte at få kraftige plukveer så vi blev der begge to natten over.
Det var virkelig smertefuldt at få lagt kateteret og ikke noget jeg håber andre skal udsættes for. De trækker livmoderhalsen frem selvom du ikke er i fødsel for at kan ligge kateteret ind.
Fik noget at slappe af på da plukveerne var gået i sig selv. Jeg sov max et par timer og kl 05.00 gik jeg ud på toilettet og der faldt kateteret ud af sig selv.
Derefter skulle de prøve at prikke hul på fostervandet men det kunne ikke lade sig gøre.
Hun sagde at hun ikke kunne nå derind.
Så nu skulle jeg vente på en læge som skulle vudere hvad skal der så skulle ske. Men pga alvorlige problemer med en anden fødende hvor det var liv eller dø det drejede sig om kom vi til at vente 5-6 timer før der kom en læge.
Lægen foreslog at jeg skulle have lagt et nyt ballonkateter men det ville jeg ikke(skulle ikke igennem det helvede igen)
Så besluttede de at ligge et ve stimulerenede drop og det fik jeg lagt kl 14.00 om mandagen. Det ville tage 2 timer at få det op på fuld styrke og derfter skulle jeg ligge med det i 4 timer.
Men inden de 2 timer var gået havde jeg åbnet mig 9½ cm og havde presseveer.
Fik lagt rygmarvsblokade og fik bistik men havde mange smerter i lænd. haleben og i mit ar fra sidste kejsersnit.
Jeg måtte til tider ikke presse fordi der stod en hinde udover hendes hoved og det er ikke nemt at lade være med at presse når kroppen siger til en at det er det den vil. Da jeg havde haft presse veer i en time og hendes hoved ikke tilnærmelsesvis var kommet frem og jeg var ved at være helt udkørt af træthed og smerter. Jeg sagde til dem at jeg ikke kunne blive ved og det var de meget forstående overfor. Havde været et hårdt døgn og der var hedebølge på fødestuen- tror aldrig jeg har haft det så varmt i hele mit liv.
Da hendes hoved ikke viste sig og de havde taget blodprøver at hendes hoved fordi de troede at der var problemer med iltningen af hendes blod og jeg sagde at jeg ikke havde mere energi ville de prøve at tage hende med sugekop men jeg skulle vide at der kun var 50 % chance for at det ville lykkes og kunne det ikke set ville jeg skulle have et kejsersnit alligevel. Det ville jeg hverken udsætte mig selv eller hende for så sagde selv at jeg så hellere ville have et kejsersnit med det samme.
Så sådan endte det hele og jeg var med hele vejen og var slet ikke bange men faktisk fuldstændig rolig og afklaret med hele situation. Det var så dejligt at se hende og få hende over til mig oppe på opvågningen.
Alt endte godt og hun er bare så dejlig og vi har det alle sammen rigitg godt. Storebror er bare så stolt.
Hilsen Mulle
Mulle

Tilbage til Fødsel