BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Kan du huske fødselssmerterne?

når en fødsel nærmer sig har man mange tanker og spørgsmål, her er der plads til dem alle

Kan du huske fødselssmerterne?

Indlægaf Xoni » tirs, 27. januar 2009 11:49

Ja, jeg spørger fordi jeg lige i en anden tråd kunne læse, at der var én, der mente, at det gjorde SINDSSYGT ondt.

Jeg har født 2 gange, og jeg kan ærligt ikke genkalde mig smerterne fra fødslerne. Det gjorde ondt, men ikke mere ondt end at det ikke var til at holde ud. Og jeg vidste jo, at der kom noget godt ud af det i sidste ende... :-)

Kan du genkalde fødselssmerterne fra din fødsel/fødsler?
Billede
Xoni

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf pivpiv » tirs, 27. januar 2009 12:40

Nej slet ikke.
Jeg syntes så heller ikke smerterne var så slemme.
Men jeg mindes ikke min fødsel som noget grimt på trods af akut ks og en del "spænding"

SÃ¥ nej jeg kan ikke genkalde smerterne :)
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Annemor » ons, 28. januar 2009 21:19

Åhh jo - jeg kan sagtens huske aftenen, natten og de tidlige morgentimer, og hvor mange smerter jeg havde, da drengen halvt nede besluttede sig for at vente, så veerne stoppede mens han maste mine hofter næsten ud af hofteskålene... :twisted: selvom det er snart ti år siden, så husker jeg det tydeligt MEN MEN MEN... jeg vil til enhver tid være villig til at gennemgå de samme smerter endnu engang, for hvilket fantastisk følelse, da han endelig kom til verdenen :love2: -og blev lagt på min mave... :love4: Både han og jeg var meget trætte efter 24 timers veer og 6 timers konstant smerte... (når først man kan sove mellem veerne, selvom der er under et minut i mellem, så har trætheden virkelig taget over.)... vi sov de første par timer, inden jeg endelig vågnede nogenlunde op til dåd og herefter vågnede jeg regelmæssigt, bare for at checke om han stadig var der :roll: , om han nu trak vejret :lol: og om han på anden måde manglede noget :love7: .

Dermed ikke sagt, at jeg ikke håber bare en lille smule at næste gang (forhåbentlig i år) kommer til at gå en lille bitte smule hurtigere...
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Maryt » ons, 28. januar 2009 21:43

Nu er smertetærsklerne jo også forskellige fra person til person.
Jeg husker selvfølgelig, at det gjorde noget ondt - det er trods alt noget af en "klump", der skal ud af sådan et lille hul!
Jeg fik slet ingen form for smertelindring under fødslen, så det hele var helt naturlig. Og også en meget hurtig fødsel (5 kvarter fra ankomst til sygehuset til hun kom til verden). Men hvis det havde gjort så ulidelig ondt, at jeg ikke kunne klare det, kunne jeg selvfølgelig jo bare ha fået noget smertelindrende.
Jeg mindes, at de sidste veer inden presseveerne var ret slemme.
Jeg husker, at under selve fødslen, da hovedet skulle til at ud (som jo er den værste del) at jeg tænkte; "hvad fanden har jeg rodet mig ud i? - det her gør jeg bare aldrig igen!" Men.... :-) allerede 5 minutter efter, da jeg selv tog imod lille-pigen, var det jo allerede glemt igen. Så selvfølgelig gør jeg da det igen ved det næste barn... og det næste igen... ;-) Også med samme fremgangsmåde.
Fødte en lille pige 14 okt. - 2780 g. 49 cm.
Positiv graviditetstest 12. feb. '08
Min sidste p-pille 1. sept. '07
Maryt

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf MK » man, 02. februar 2009 13:16

Jeg må nu også indrømme, at det at føde er det allermest smertefulde jeg nogensinde har prøvet, og det har bestemt ikke noget med en lav smertetærskel at gøre. Det tog to døgn at få min lille søn ud, og jeg måtte tilsidst forsøge at presse ham ud uden en eneste pressevee - alternativet var kejsersnit, da han pludselig lå forkert. Jeg kunne simpelthen ikke klare tanken om et ks efter 40 timer med veer. Jeg måtte bare have selve fødslen med. Hverken lægen eller jordmoderen troede på, at jeg selv kunne få ham ud uden presseveer, men jeg måtte da gerne prøve, så længe han havde det godt. Jeg er meget slolt over at det lykkedes (med lidt hjælp fra en sugekop) på trods af smerterne. :D
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Indlægaf Tina.e » tirs, 03. februar 2009 22:36

Jeg kan heller ikke huske smertene, andet end at det gjorde ondt og spændte da jeg skulle presse hovedet ud.
Det er underligt, for kort tid efter fødslen kunne jeg ikke huske hvor ondt det havde gjort, andet end at jeg sagde "av for h....!!!" og jeg bander normalt ikke.

Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf Drine » ons, 15. juli 2009 22:43

Jeg syntes godt nok at der er nogle seje tøser her inde :shock:

Min fødsel tog 18,5 time fra da jeg kun havde 40 sek imellem veerne, og fy for H !!! aldrig været i så stort et smerte helved, jeg troede virkelig at jeg var døden nær og fik en masse blod tab så havde det ikke så godt og oplevelsen skramte mig utroligt meget :-( men men... jeg kan ikke "fremkalde" de store smerter, og vi går også igang med baby nr 2 snart, men er utrolig bange for endnu en fødsel :oops: men det man får ud af det er bare det hele vær for ellers ville vi jo heller ikke gøre det igen ;-)

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Re: Kan du huske fødselssmerterne?

Indlægaf Lærkemus » man, 05. juli 2010 19:35

Hej
Jeg kan sagtens huske at det gjorde sindsygt ondt og jeg husker presseveerne som de værste, da jeg ikke måtte presse, fordi min datter ikke lå som hun skulle. Men jeg kan ikke ligefrem genkalde dem....og kunne jeg det, havde vi nok ikke skulle have nummer 2 om 5 uger :D
Men det skal lige nævnes at jeg ikke kom godt ud af det med jordemoderen, jeg var dødnervøs pga en meget problematisk graviditet, og jeg skulle føde et levende og et dødt barn på en gang og det mødte jeg ingen forståelse for overhovedet. Så jeg tror også usikkerheden og nervøsiteten kan være med til at forstærke hele oplevelsen og det var skisme skrækkeligt. Jeg svor, jeg aldrig ville gøre det igen og at det i såfald skulle være KS, men her er vi :lol:
Nu er jeg mere afklaret med det, jeg ved ihvertfald, nogenlunde, hvad der venter, og jeg ved, at skulle den samme jordemoder dukke op, så ryger hun ud til højre (det er vidst, noteret i mine papirer....hm hm). Havde jeg ikke været så s.... ræd og havde jeg kunnet rejse mig fra sengen, havde hun fået et spark bagi.
Men til pointen, ja det gjorde skisme ondt, har aldrig prøvet noget lignende og kan heldigvis ikke genkalde mig smerterne.
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Snebold » man, 05. juli 2010 20:24

Tjaa... kan huske det gjorde f...... ondt, for lillemanden havde jo sat sig fast i mit bækken, så i tre timer var jeg fuldt udvidet og havde presseveer som jeg ikke måtte presse på, og det gjorde ondt. De endte jo så også med at lave kejsersnit. Ind til fuld udvidelse gjorde det skam også ondt, men ikke noget sammenlignet med de sidste tre timer.
Men jeg kan ikke genkalde mig smerterne og da de slukkede ve-droppet og jeg skulle op til kejsersnit var smerterne væk og nærmest glemt allerede.
Var jeg sikker på at få et levende barn med hjem næste gang, så gjorde jeg det også gerne igen, men da jeg ikke kan overskue den tid fødslen tager, skal jeg have PKS -hvis jeg nogensinde når så langt.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Mor31 » ons, 28. juli 2010 01:26

Jeps ... det gjorde sindssygt ondt at føde.
Kan sagtens genkalde mig smerterne, men nu vil jeg gerne gøre det igen fordi jeg vil være nødt til det hvis jeg skal have et barn mere. Og jeg svor ellers i mange uger efter, at det gjorde jeg ALDRIG igen :shock:

Jeg synes det var værst ved nummer 2 barn af een eller anden årsag.
Brugeravatar
Mor31

Geografisk sted: Randers

Indlægaf rizak » søn, 21. november 2010 12:20

Åh jo - det er i frisk erindring og jeg mener det seriøst når jeg siger, at jeg aldrig glemmer det. Skal jeg have en mere, så skal den tages ved kejsersnit - jeg gør det aldrig igen!
Gravid efter 1. IUI - yippi!!

Har en datter fra 21/10 2010
rizak

Indlægaf Titti » lør, 27. november 2010 21:11

Var overhoved ikke slemt for mig, gør det gerne igen og igen :-) og jeg fødte uden nogen former for smertestillende. Fødslen tog, fra første ve, ialt ca. 10 timer). Kom på sygehuset kl. 13.30 og fødte kl. 17.00.
Fantastisk oplevelse :-) kan stadig huske hendes duft da hun kom op på maven af mig :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Fødsel