BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvad skal jeg tage med..?

når en fødsel nærmer sig har man mange tanker og spørgsmål, her er der plads til dem alle

Hvad skal jeg tage med..?

Indlægaf Frøken J » søn, 12. juli 2009 18:11

Der er kun 4 uger til termin :hello1: Jeg vil derfor gerne pakke en taske til at tage med på sygehuset.. Er der nogen som har nogle gode forslag til hvad man skal bruge :?: Da det er første gang vi skal have en bebs, skal vi være et par dage på et patienthotel.. Har nogen af jer taget noget med til jeres bedre halvdel..??
Men nøj jeg glæder mig til at få min lille søn :binky:
Billede

Billede
Frøken J

Geografisk sted: Midt og vestjylland

Indlægaf Tibina » søn, 12. juli 2009 21:17

Jeg var totalt uforberedt, da jeg gik i fødsels og fik ikke rigtigt noget med :oops:

Men lidt tøj til den lille og til dig selv, bind (dem fra hospitalet er lidt gammeldags kæmpe bind), en god bh der er stor og god plads i tasken til gaver, hvis i forventer at få besøg på hospitalet. :lol:

Vi lå i 5 dage sidst og min mand tog lidt frem og tilbage og hentede ting til ham selv og barnevogn osv. V havde ikke ret langt mellem hjem og hospital.

Kan godt forstå at du glæder dig, tiden må begynde at føles lang
Mor til Freya 05. Endelig gravid igen efter 2 år og 2 MA. Mor til Sarah Nov. 09
Tibina

Geografisk sted: København

Indlægaf Drine » tirs, 14. juli 2009 14:46

Så vare det jo ikke længe til at du har dit vidunder i dine arme !!! :D

Park lidt guf til dig og manden..

Lidt tøj til baby du behøver ikke meget bare et sæt til at gå hjem i for de har på hospitalet, jeg selv tog massere af tøj med for kunne jo ikke vente med at få brugt det lækre tøj man havde købt, men det varede kun 10 min før man igen kunne skifte det for så gylper den lille osv.. så alt de snavsede tøj fylder kun i tasken og så skal der vaskes når du kommer hjem, så brug det fra hospitalet :)

Masser ef trusser for man bløder meget :S

Amme BH

Tøj og toilet sager selvfølgelig ;)

Og så hust en kamera så I kan tage massere af billeder og en tlf liste til dem som skal have nyheden afvide :)

Håber det kunne hjælpe lidt ?

Held og lykke

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf vizart » tirs, 14. juli 2009 19:47

Undersøg om du selv skal have tøj med til baby. Det skal man nemlig på rigtig mange patienthoteler. Og så har jeg et par tilføjelser jeg selv har haft glæde af.

1. Hjemmefutter. Det er altid dejligt både på fødestuen og senere når du skal tilbringe de første dage på sygehuset.

2. En morgenkåbe er også dejlig. Man har svært ved at passe sit tøj den første tid og så man kan ligesom "skjule" med kåben.

3. Ammeindlæg. Der hvor jeg var mente sygeplejersken at jeg skulle stoppe en vaskeklud ind i min BH...ikke særlig behageligt. Og det kan godt betale sig at købe de lidt dyrere ammeindlæg for de billige lækker meget let.

4. Vielsesattest / dåbs/navne attester. Efter fødslen skal der sendes kopier af disse papirer til sognepræsten og det er altså rart at have papirne klar. Så behøver manden ikke fare rundt for at lede efter dem. De skal nemlig sendes senest 2 hverdage efter fødslen. Hvis I ikke er gift og gerne vil have fælles forældremyndighed skal i udfylde et stykke papir på det. Det papir kan man printe fra nettet og udfylde inden så det også er klar.

5. Ønskeseddel til fødsel. Skriv dine tanker /forventninger til fødslen ned og afleverer det sammen med din journal når du kommer på fødegangen. Så ved personalet hvis du har nogle ønsker. JEg har brugt dette ved begge mine fødsler med stor succes.

ja det var lidt fra mig.
ViZart

Melanie 240504
Andreas 260706
Elias 060310
vizart

Geografisk sted: Thyholm

Indlægaf Tina.e » ons, 15. juli 2009 23:26

Jeg skulle selv medbringe dyne til den lille.
Ellers lidt læsestof, eller lignende, den lille sover meget, og måske kan tiden blive lidt lang, det blev den ihvertfald for mig, da jeg ikke havde nogle problemer med den lille overhovedet, hun bare sov, spiste og sked.
Ja ammeindlæg er en god idé, jeg kan anbefale dem libero laver, de kan bare suge noget, jeg har ikke oplevet at de har lægget. Men det er jo ikke sikkert at du vil have engangsammeindlæg.
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Tilbage til Fødsel