BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Fødsel/igangsættelse

når en fødsel nærmer sig har man mange tanker og spørgsmål, her er der plads til dem alle

Fødsel/igangsættelse

Indlægaf Mulle » ons, 22. juni 2011 12:52

Hej alle sammen.
Har brug for at lufte lidt ud. Jeg havde termin i lørdags men der er endnu ingen tegn på noget.
På fredag har jeg en tid til en scanning og en lægesamtale og der er blevet sagt til mig at jeg kun må gå en uge over tiden. Hvis jeg bliver sat igang bliver det ikke medicinsk men med et vandkateter som skal udvide mig.
Blev også sat i gang ved min første fødsel som endte med et akut kejsersnit og jeg er meget nervøs for at skulle ende med et kejsersnit igen.
Ville lige af praktiske årsager hører hvordan en igangsættelse ville foregå denne gang og om min mand måtte være hos mig efter jeg er blevet sat igang. Jeg fik den besked af efter igangsættelse vil jeg blive overført til svangreafsnittet indtil der er gang i min fødsel. Og der gælder besøgstiderne i stil med dem som der er på en barselsgang. Det vil sige at min mand ikke må være hos mig imellem besøgstiderne. Jeg kan bare ikke overskue at skal ligge derude og vente på at der sker noget- vil meget gerne have en ved min side som støtte. Men sådan kan det ikke være og det gør mig endnu mere utryg og nervøs.
Så jeg håber virkelig at min fødsel starter af sig selv så jeg ikke skal ligge derude alene men tiden er jo ved at løbe ud selvom det først er fredag formiddag jeg skal derud.
Så der er bare at håbe på at jeg får veer i løbet af det næste døgn.
Hilsen Mulle
Mulle

Re: Fødsel/igangsættelse

Indlægaf Pille » ons, 22. juni 2011 21:01

Har ikke selv prøvet igangsætning - lillemanden kom helt af sig selv.. Jeg ville bare sende dig nogle kærlige tanker og lidt ve-støv, så du slipper for en evt. igangsætning og din mand kan være ved din side under hele forløbet! Kan godt forstå du er nervøs og utryg (også selvom det ikke er din første fødsel - kan de da ikke forstå, at en fødsel ikke er det sjoveste i verdenen (før bebsen er blevet forløst..) og man har brug for en støtte..)

Al held og lykke - og glæder mig til at høre, når baby har meldt sin ankomst!

Kram,
Pille - der trods nul overskud, er begyndt at blive skruk igen :shock:
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Stinna30 » ons, 22. juni 2011 21:13

Sender en masse vestøv - puuuuuuuuuust ;-) Håber, der snart kommer gang i fødslen. Min fødsel endte også med AK, og jeg håber heller ikke det sker igen (hvis vi er så heldige at få en mere engang).
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Mulle » tors, 23. juni 2011 12:08

Tak til jer begge for jeres vestøv men desværre har det ikke hjulpet noget endnu og har heller ikke nogen fornemmelse af at det vil gøre den store forskel da det jo er i morgen formiddag jeg har en tid ude på sygehuset.
Så jeg prøver at affinde mig med situationen og få det bedste ud af det. Der er sørget for pasning af vores 2 årige søn hele weeekenden hos nogle meget gode venner så vi har har ro i sindet til at få denne fødsel overstået. Men hvor bliver det underligt at undvære ham i 2 dage og måske lidt mere. Så længe ´har jeg aldrig været vækj fra ham men jeg ved han er i gode hænder og der er 2 andre børn han kan lege med så han opdager sikkert ikke engang at vi ikke er der.
Så de skal bare sætte mig i gang i morgen så jeg kan komme videre og vi kan komme hjem igen og være sammen.
Men har købt ind til noget godt at spise til aften og vi vil hygge os sammen med vores søn inden der kommer en lille som vil stjæle opmærkesomheden lidt.
Skal nok komme med et billed når vores prinsesse er født. Endnu engang tak.
Hilsen MulleBillede

.
Mulle

Indlægaf Xenias mor » tors, 23. juni 2011 12:28

Held og lykke til dig Mulle,,,har selv prøvet akut kejsersnit som jeg bestemt heller ik har lyst til at prøve igen. Jeg håber at det går godt for jer og den lille kan selv finde ud af at sætte dig igang :-) held og lykke :-)
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Mulle » fre, 24. juni 2011 16:51

Hej.
Så har jeg været til scanning og fik kørt en strimmel og talte med en læge.
Troede helt sikkert at jeg ville blive sat i gang i dag men sådan skulle det ikke være. Jeg blev meget skuffet men også ked af det. Havde fået det ordnet så vores søn kunne blive passet hele weekenden og der var børn han kunne lege med så hans weekend gik som en leg. Og så ville vi være et familiemedlem mere inden weekenden var omme. Men pga weekenden vil de først se mig søndag aften hvor jeg efter planen skal sættes igang. Så søndag aften kl 18.00 skal jeg ringe på fødegangen og få af vide hvornår de har tid til at tage mig ind og få startet på igangsættelsen. Men lad os nu se. Er der travlt på fødegangen skal det nok passe at de udsætter det til mandag. Har ikke den store tiltro til dem lige nu. Men nu ved vi da at i starten af næste uge er vores prinsesse kommet til verden. Så er der bare at krydse fingere for at det ikke ender med er akut kejsersnit igen.
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf zoo » fre, 24. juni 2011 17:29

Kære Mulle

Håber din fødsel snart går fint igang af sig selv:-) Prøv om du ikke kan lægge din angst for akut kejsersnit fra dig.....det vil lette dig og din lille nye baby rigtig meget. Det skal nok forløbe ganske fint det hele:-)

Mange knus
Zoo
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Mulle » fre, 24. juni 2011 21:21

Tror ikke lige at jeg kan ligge det kejsersnit bag mig. Men uanset hvad skal jeg bare have den fødsel overstået nu.
Mulle

Indlægaf mrsma » lør, 25. juni 2011 14:58

Hej Mulle!

Øv hvor irriterende, har ventet i spænding på en opdatering om prinsessen endelig var kommet, men det må så vente lidt endnu! Her er heller ingenting sket! Havde kraftige plukveer igår der var nogenlunde regelmæssige og tænkte JUBII- men de gik i sig selv for gud ved hvilken gang!! Tror slet ikke den kommer af egen fri vilje!! Min mand er lige kørt- sagde husk nu mobilen til ham. hmm du føder jo ikke alligevel svarede han så!! Han har ondt af mig nu og vil gerne det skal overståes for min skyld!!
Håber snart vi får vores kære små at se..
Pøj pøj
mrsma

Indlægaf Mulle » lør, 25. juni 2011 17:37

Tro mig jeg synes også det er irriterende men har jo på en måde ikke noget at klage over i forhold til dig. Jeg ved jo at starten af næste uge er det overstået og jeg har vores barn hos mig. Men trods det skal jeg igennem denne igangsætning som lægen jeg snakkede med lige nåede at sige var ubehageligt og at det var svært at blive sat igang når man har et tidligere kejsersnit. Hun fik det sagt som om jeg skulle forvente et kejsersnit. Tak for at du giver mig flere ting at tænke på. Giv din mand et spark fra mig og sig at han skal være god dig. Det har vi brug. Jeg sender dig de bedste tanker og en masse vestøv.
Knus Mulle.
Mulle

Indlægaf zoo » lør, 25. juni 2011 18:12

Har selv oplevet et akut kejsersnit, så kender følelsen. Men tænker ikke længere over det....og er ikke bange for det længere:-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Tilbage til Fødsel