BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Mistede min søn i juli

Et sted hvor du kan skrive om dit englebarn.

Mistede min søn i juli

Indlægaf welnz » tors, 30. december 2010 23:55

Jeg har læst meget på sider som denne her, for at få oplevelsen af ikke at være alene. Nu ville jeg så selv skrive om min historie.

Jeg mistede min lille dreng for snart 6 måneder siden. Jeg blev gravid efter anden IUI behandling og var ret overrasket over at det gik så hurtigt (havde meget negative forventninger). Jeg var nervøs for at jeg skulle få en SA som jeg havde gjort for over et år tidligere. Men tiden gik og jeg skulle til skanning på fertilitetsklinikken i uge 7. Jeg begyndte jo selvfølgelig at bløde og jeg var fuldstændig knust. Men skanningen viste et lille fint foster.

I uge 12 blev jeg skannet igen og alt så fint ud. Jeg fik nogle ekstra skanninger pga. hjertefejl og alt så fint ud.
Til MS så alt ud til at gå godt, men på et tidspunkt blev overlægen meget stille. Hun var meget koncentreret og stille. Jeg blev bange. Hun sagde at der var et problem!!!!
Jeg blev helt vildt bange og fuldstændig knust. Der var en misdannelse på hjernen. Hun skannede mig længe og undersøgte mig nøje.

Fik taget en fostervandsprøve og fik af vide at vi skulle overveje provokeret abort. NEJ forfanden det er mit barn - tænkte jeg - det kan jeg ikke.

Skulle gå hjem og vente - den forbandede ventetid, imens men lille dejlige drenge lå og sparkede mig.

Blev skannet igen og fik svar på prøven. Der var ingen kromosomfejl, men skanningen var værre end sidst - meget dårlige odds - men han ville kunne overleve, men højst sandsynlig blive meget handicappet - men de vidste det ikke med sikkerhed. Han kunne endda blive næsten normal, men der var dårlige chancer. At skulle træffe et valg så forfærdeligt er det værste jeg nogensinde har gjort - Jeg skulle ende livet på min egen søn!

Det tog mig 18 timer at føde ham og jeg havde mange smerter. Han var død ved fødslen, men bare så dejlig og smuk. Jeg har aldrig grædt så meget og gør det stadig. Jeg savner ham helt forfærdeligt.

Prøver at blive gravid igen, men har ikke rigtig heldet med mig.

Mvh. Welnz
Okt. '08 Gravid - SA dec.
1.IUI Dec. '09 - :-(
2.IUI Jan.' 10 - afbrudt
3.IUI Feb. '10 - :-)
uge 21:
ufri. pro. fødsel :-(

Ã…r 2010:
1.IUI - 6.IUI :-(
7.IUI jan - :-) Jubii Gravid

Billede
welnz

Re: Mistede min søn i juli

Indlægaf Snebold » fre, 31. december 2010 08:18

Kære Welnz
Det gør mig ondt du skulle miste din søn, det er det værste man nogensinde kan komme ud for.
Jeg vil alligevel ønske dig tillykke med din dejlige lille dreng. Du er mor til en fantastisk dreng, selv om det kun er i hjertet og ikke i livet.
Det har været et forfærdelig valg I stod med, at skulle sige farvel mens han stadig levede i din mave. Har I haft hjælp til at bearbejde jeres sorg? For at stå alene som mor og far med denne kæmpe sorg er bare nærmest umuligt.
Selv har vi fået stor hjælp fra Landsforeningen Spædbarnsdød og fra vores forældregruppe og fra sorggruppe forløbet på OUH.
Skriv endelig igen hvis du har brug for at dele dine tanker med andre, jeg lytter gerne og kender desværre alt til de følelser der kommer.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf pivpiv » fre, 31. december 2010 16:33

Hvor gør det mig ondt at jeres søn måtte have vinger :( Det er bare ikke fair.

Har I navngivet jeres søn?

Mit hjerte bløder virkelig med jer engleforældre, jeg kan slet ikke sætte ord på det.

Jeg håber sådan at du snart får to streger og at jeres søn bliver storebror.

Læs endelig af herinde, vi er her for hinanden og nogle gange er det svært at finde ord, men så kan der altid findes et kram.
knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf pivpiv » fre, 31. december 2010 16:34

Hov og velkommen til da ;)
Jeg håber du bliver glad for at være herinde.
knus
pivpiv
Site Admin

Indlægaf welnz » søn, 02. januar 2011 20:31

Hej igen

Tak for jeres beskeder.
Vores lille dreng hedder Mathias og jeg var bare så stolt, da jeg så ham. Han lå der så lille og fin. Havde de dejligste moderfølelser og det er det som piner mig mest - ikke at have mit barn hos mig.

Savner ham helt forfærdeligt.

Vi snakkede med Foreningen for spædbarnsdød og er i gennem dem begyndt i en sorggruppe, hvilket jeg tror er rigtig godt.

Jeg synes det er rigtig hårdt, at jeg ikke bliver gravid og rundt om mig er/bliver alle mine veninder gravide og en del af dem er deres barn nr.2. Jeg har ikke rigtig overskud til at vise min glæde over deres børn for savner sådan mit eget barn.

Welnz
Okt. '08 Gravid - SA dec.
1.IUI Dec. '09 - :-(
2.IUI Jan.' 10 - afbrudt
3.IUI Feb. '10 - :-)
uge 21:
ufri. pro. fødsel :-(

Ã…r 2010:
1.IUI - 6.IUI :-(
7.IUI jan - :-) Jubii Gravid

Billede
welnz

Indlægaf pivpiv » søn, 02. januar 2011 21:08

Hvor er det også et dejligt navn :)

Jeg kan virkelig godt forstå at du synes det er svært at glæde sig over andres graviditeter, det er da ganske klart.
Det er så uretfærdigt at små engle får deres vinger alt for tidligt :(
Sorgen må være helt ubærlig.
Tak for du vil dele dine beretninger om jeres søn.
Mange knus
pivpiv
Site Admin

Indlægaf TVS » tors, 03. marts 2011 13:47

Ja, hvad skal man dog sige. Ord rækker aldrig helt når det gælder englebørn. Men beundrer jer for at kæmpe videre. Det er helt fantastisk hvad I gør. Har dyb respekt for jer, mødre til englebørn.
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Indlægaf Bøllepigen » tors, 03. marts 2011 16:13

Det gør mig oprigtig ondt at i mistede jeres dejlige dreng :(

Kram
Bøllepigen

Tilbage til Englebørn