BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Linus

Et sted hvor du kan skrive om dit englebarn.

Linus

Indlægaf Snebold » tirs, 15. september 2009 08:22

Nu starter jeg en tråd her, hvor jeg vil skrive lidt om Linus og alle de tanker der kommer om hele forløbet i fremtiden. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor mine indlæg hører til i øjeblikket, for Linus var levende ved fødslen, så det er ikke abort, og det er jo heller ikke under de andre overskrifter.

Idag skal Linus bisættes. Ja det er vel det det hedder selv om vi ikke holder noget. Vi har bedt alle om at blive væk og tager så kun os to til kapellet, hvor vi for sidste gang skal se Linus. Vi har forskellige ting han skal have med i kisten og jeg har plan om at synge en lille vuggevise for ham.
Vi har fået bestilt en lille blomsterbuket med 9 røde roser, da Linus jo kom til verden, og forlod os igen 09.09.09.
Når vi så har taget afsked med ham, er der ingen vej uden om, så skal han kremeres. Vi har valgt en lille blå lerurne som han så skal begraves i, men hvornår han kommer ud til kirken ved vi ikke, da der kan være ventetid.
I øjeblikket laver jeg ikke andet end at græde hele tiden. Når jeg tænker på ham, når jeg ser billederne af ham, hvis der er nogen der nævner noget, hvor jeg tænker -det skal vi også, for så at huske at det skal vi jo ikke alligevel.
Der er barnevogne og gravide maver alle vegne, og lyden af barnegråd er uudholdelig.
Jeg har tænkt meget over hvad for noget tøj jeg skal have på idag, og er nået frem til at det bliver den samme t-shirt som da vi tog på fødegangen for en uge siden. De samme bukser kan det jo af gode grunde ikke blive, for uden mave er det ikke muligt at holde dem oppe. Og maven er næsten helt væk nu. Den er godt nok lidt blødere en før, men den er svundet meget, og når jeg begynder at må/kunne bruge mine mavemuskler igen efter kejsersnittet forsvinder den nok hurtigt. Vægten siger her en uge efter fødslen, kun +1 kg i fht. før graviditeten. Så snart er alle tegn på min dejlige store runde mave helt væk, ligesom Linus er det :cry:
Jeg har fundet en lille medaljon hvor jeg har sat et lille billede af Linus. Han havde næsten ingen hår, så en egentlig hårlok var det ikke muligt at få. I stedet har vi lidt løse totter, som på en eller anden måde skal samles, så jeg kan have dem med mig også. Og så vil jeg jo blive mindet om ham hver gang jeg ser hans far. Linus lignede nemlig sin far rigtig meget.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Babywanted » tirs, 15. september 2009 10:54

Kære, søde Snebold

Det lyder som om, det bliver rigtig smukt og kunne ikke planlægges bedre. Jeg kan godt forstå, at I vil have dagen og mindehøjtideligheden for jer selv, det må være svært at rumme andre mennesker oveni den her ulykke.

Det er så svært at skrive rammende svar til dine indlæg. Jeg har så stor medfølelse for din, jeres, situation, og det er nok det, jeg først og fremmest kommer til at give udtryk for. Du må endelig ikke holde dig tilbage fra at skrive herinde, vi vil meget gerne støtte dig, så godt som vi nu kan, og høre hvordan det går med dig. Du hører til blandt de medlemmer herinde, der har været med længe og skrevet mange indlæg om alt muligt. Jeg føler jo derfor, jeg kender dig, og din sorg rammer mig lige så meget, som hvis det var sket for en nær veninde. Jeg er sikker på, jeg ikke er ene om at føle sådan. Så brug os så meget, du orker. Græd ud med os.

Her, hvor jeg sidder, skinner solen. Det er en smuk dag at blive bisat.

Klem
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf pivpiv » tirs, 15. september 2009 11:48

Kære snebold
Jeg læser alt hvad du skriver herinde og jeres lille Linus har sat nogle enormt store spor i mit hjerte.
Dog mangler jeg bare ord, jeg ved ikke hvad jeg skal svare dig, men du skal vide jeg læser og tænker på jer.
Du skriver det hele enormt flot og du lyder så stærk.
Jeg synes det er så vidunderligt alt det I har gjort for jeres lille engel. I har vist ham hans værelse og I har givet ham et navn, bamser og I har virkelig behandlet ham værdigt!
I kan være stolte af alt hvad I har gjort for ham.

Mange knus og tanker
Helle
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Katrine-mor » tirs, 15. september 2009 13:23

Kære snebold,

Ja nu sidder jeg med tårer i øjnene igen. Selvom jeg ikke har været herinde så længe som nogen af de andre piger, så føler jeg alligevel også at jeg kender dig, og din smerte har også ramt mig dybt.

Jeg synes det er helt ufatteligt at du for få uger siden var højgravid og glad lige som de andre heldige piger herinde. Og nu skal du bære på en uendelig stor sorg samtidig med at du skal overvinde din brystkræft og tænke på dine fremtidige muligheder for at få en lillebror/søster til Linus.

At du så oveni har overskud til at skrive herinde og lade os andre følge din sorg, dine bekymringer og tanker, synes jeg viser hvor stærk en person du er, og jeg er overbevist om at du nok skal komme igennem det her.
Det lyder som om at din mand og dig har et utroligt nært forhold, som kun bliver stærkere. Jeg kan godt forstå I har valgt at det kun skal være Jer to til bisættelsen, så I kan få sagt en sidste farvel i fred og ro. Og din tanke om at synge en vuggevise er meget smuk og jeg er sikker på at Linus lytter med fra sin lille sky i himlen.

Som de andre skriver, så skal du bare blive ved med at skrive alle din tanker herinde og alle de følelser du har. Du hører om nogen til herinde, og jeg håber at du vil finde trøst og støtte her hos os, selvom det er i cyberspace.

Kærlig hilsen og mange tanker
Katrine
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf svipsen » tirs, 15. september 2009 13:28

Kære Snebold

Det bliver med garanti den smukkeste bisættelse nogensinde.
Hvor må det være hårdt for Jer. Det er så svært at udtrykke sin medfølelse på skrift. Men jeg er dybt rørt at Jeres historie. Samtidig føler jeg en vis stolthed over, hvor utroligt I har taklet det hele. De færreste ville være i stand til at arrangere noget så smukt og personligt, som Linus´ bisættelse helt sikkert bliver.

Skriv alt det du har lyst til herinde. Det er rart at høre fra dig, så vi ved, hvad der sker.

Knus og kram
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Snebold » tirs, 15. september 2009 17:33

Så er vi hjemme igen efter en hård og meget følelsesladet dag.
Det var utrolig hårdt at komme ind i kapellet og se den lille bitte kiste med min dejlige søn. Og han var ikke blevet mindre dejlig af at jeg ikke havde set ham i over et døgn :D Han er bare det skønneste lille barn der findes.
Bedemanden gik ud, og vi var alene med ham. Vi snakkede lidt med ham, gav ham en lille pose jeg havde syet, hvori vi havde lagt de ting han skulle have med sig. Det blev til mange kys og kram og han fik sunget vuggevise. Selv om sunget måske er så meget sagt, det er altså svært at synge og græde samtidig...
Til sidst lagde vi sammen låget på kisten og gik derfra. Det er uden tvivl noget af det hårdeste jeg nogensinde har gjort. Vi har nu for alvor sagt farvel til Linus, men et enige om at vi altid vil kunne tale med ham, uanset hvor vi er. Han skal nok høre os.
Vi kørte så ud til stenhuggeren med den sten vi har fundet ude i haven, og de mente ikke der skulle være noget problem i at hugge hans navn ind i den. Vi kan hente den på fredag.
Så nu er der kun tilbage at vente på at urnen kommer til kirken, graveren vil ringe så snart hun modtager den, så vi kan lægge ham i joden. Vi har været forbi en planteskole og set efter en bamse-buskbom, men det er ikke standart-sortiment. Så enten skal vi selv til at være kreative, eller vi må bestille en specielt til Linus.
Vi har også set efter granit bamser og fundet en der kunne passe, men det er lidt svært at beregne størrelsen før stenen er lagt på graven.

Jeg forstår godt at I har svært ved at svare på mine indlæg, det ville jeg også have, men det betyder meget for mig at have et sted, hvor jeg kan komme af med mine tanker og få sat ord på mine følelser. Og jeg føler at jeg kender mange af jer, lige så godt som jeg kender mine veninder. Det er bare nemmere at "lukke ud" til jer end det er til en der sidder lige overfor. Så det bliver jeg altså ved med lidt endnu.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Indlægaf svipsen » tirs, 15. september 2009 17:58

Sikke en dag søde.

Nu er der kun tilbage at bevare hans minde for tid og evighed. I har heldigvis en rigtig god oplevelse også. I fik ham med hjem på besøg. Det minde må I holde godt fast i.

Vi var faktisk i havecentret i Bilka i Odense søndag. Der havde de en bamse-busk. Vi gik og snakkede om, hvor sød den var. Den lignede en forstørret vingummibamse. Måske det var noget?

Tak for din forståelse for vores halv-kejtede indlæg til dig.

Endnu engang vil jeg bare understrege, at jeg syntes det er rigtig godt, at du får læsset af herinde.

Stort trøstekram til Jer begge og varme tanker til lille Linus.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Indlægaf Alexis » tirs, 15. september 2009 18:18

Kære Snebold

Kunne ikke lade være med at fælde en tåre da jeg læste dit smukke indlæg.

Jeg har aldrig stået i din situation, eller kendt til nogen der har gået igennem det samme. Så jeg vil aldrig kunne mærke, den smerte du går igennem på egen krop. Men jeg kan prøve, at sætte mig ind i den. Prøve at forstå så godt jeg kan, og prøve at hjælpe med de midler jeg har igennem cyberspace.

Du har fra starten været en af de piger der har taget bedst imod mig herinde, og jeg er dig dybt taknemmelig. Derfor vil jeg gøre hvad jeg kan for, at du kan mærke den taknemmelighed jeg bærer over for dig. Og se om ikke jeg og de andre piger kan hjælpe dig lidt "lettere" igennem denne svære tid.

Du må endelig skrive, læsse af, græde ved vores skuldre. Vi er jo trods alt veninder, selv om det "kun" er cyberspace vi bevægere os i. Det betyder ikke mindre for mig af den grund.

Det lyder som om, at i havde den smukkeste bisættelse af Linus. Lige som i kunne ønske jer når nu det skulle være. Og det lyder som om, at selv om det har været og er hårdt, at det også har givet jer lidt ro omkring det hele.

Jeg håber som jeg også skrev i et andet indlæg, at i kommer stærkt igennem denne oplevelse, og at i får al den kærlighed i har brug for i denne svære tid.

De største knus og mange tusind tanker.

Alexis.
PB Startet 10/08
Barnløshed uforkl. - alt ser fint ud hos begge.
Biokemisk 11/ 09, maj/juni 10? 11/10
IUI 1 n. IUI 2 n. IUI 3 n. IUI 4?, IUI 5 b.
IVF 1 SA 4+3 :(
22/3/11 Naturligt gravid <3<3 Blive derinde og voks dig stærk lille liv <3<3
Brugeravatar
Alexis

Geografisk sted: København V

Indlægaf Snebold » tirs, 15. september 2009 21:15

Så er den forstørrede vingummibamse købt :D
Jeg læste dit indlæg højt for min mand, og det første han gjorde, var at se på uret og sige, skal vi køre. Den er godt nok lidt stor, men vi var forbi kirkegården på vej hjem, og i halvmørke fik vi sat den på graven og blev enige om at når den først bliver gravet ned passer den fint. Så nu står den herhjemme og venter på Linus kommer til kirken.

SÃ¥ tak for tippet Svipsen.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
Brugeravatar
Snebold

Indlægaf Babywanted » tirs, 15. september 2009 22:30

Jeg bliver simpelthen så rørt og tådevædet, når jeg læser dine indlæg. Jeg synes, I har gjort det så utrolig flot med bisættelsen, det skal du virkelig vide. Linus kunne ikke have fået bedre forældre.

Knus
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Indlægaf dat » ons, 16. september 2009 07:46

Kære Snebold
jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive, jeg er simpelthen så dybt berørt af din situation.
Min dybeste medfølelse, jeg mangler i den grad ord :cry:
KH Dat
KH Dat
dat

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Annette1975 » ons, 16. september 2009 07:53

Kære Snebold,
Som mange af de andre også skriver, så er det ufatteligt svært at skrive noget som giver mening, for det som er sket giver absolut ingen mening og burde ikke ske.

Jeg føler virkelig med dig og din mand og håber at i kommer styrket ud af denne oplevelse.

Du læsser endelig af inde i dette forum, det er det vi er her for, bakke hinanden op og støtte hinanden i medgang og modgang.

Kram fra Annette
Billede

Billede
Annette1975

Indlægaf Mor31 » ons, 16. september 2009 10:27

Hej kære Snebold

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, det er så forfærdeligt det der er sket.

Fandt lægerne i øvrigt ud af hvad der var årsagen til at han ikke klarede den uden for maven? Du skrev jo han skulle obduceres? (hvis du da har lyst til at dele det med os selvfølgelig).

Knus.
Brugeravatar
Mor31

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Tina.e » ons, 16. september 2009 13:29

Kæreste Snebold
Jeg så dine indlæg i går, og har tænk meget på dig lige siden.
Hvor er det dog uretfærdigt at I skulle miste jeres lille Linus.
Jeg fældede en tåre eller to, da jeg læste det. Hvorfor skulle I også kæmpe med et tab af jeres lille guldklump? samtidig med at du får konstateret sådan en tarvelig sygdom som kræft.
Jeg håber at I kommer hele igennem sorgen og sygdommen.
Mange knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf svipsen » ons, 16. september 2009 14:15

Super at I kunne lide bamse-busken. Jeg syntes også, den er så kær.

Jeg er sikker på, at den pynter rigtig fint ved Linus´ side.
svipsen

Næste

Tilbage til Englebørn