BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

ventetiden -tanker

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

ventetiden -tanker

Indlægaf Thomsen » tirs, 31. januar 2012 12:58

det er kun 3 siden jeg fik mine æg lagt op men det føles allerede som lang tid siden synes tiden snegler sig afsted ville ønske det var i morgen det var testdag. Har virkelig svært ved ikke at tænke på det det meste af dagen. Nu det jo ikke første gang jeg prøver det her men det er første gang jeg har fået 2 blastocyster lagt op og det gør jeg at føle mig endnu mere tættere på målet om et barn eller to :) Men prøver at sige til mig selv det jo ikke er en garanti at bli gravid bare fordi det er blastocyster der er lagt op. Mener Svend /lægen sagde jeg havde 50% chance så det kan jo gå begge veje. Jeg havde tænkt meget over om jeg sku melde mig sug og bare ligge stille noget tid, men jeg har før været sygemeldt 2 uger efter æo og det blev jeg ikke gravid af, så det har nok ikke noget af sige. Er bare bange for at gøre noget der ændre udfaldet til det negative, prøver at slappe af så meget som muligt efter arbejde og ikke ha for mange aftaler efter arbejde så kroppen kan få ro og så kan jeg i virkeligheden nok ikke gøre så meget mere. Håber i alle får en dejlig tirsdag, krydser fingre for alle på testholdet og håber vi alle står med den positive test snart
Billede
Thomsen

Re: ventetiden -tanker

Indlægaf babyskruk » tirs, 31. januar 2012 14:10

kan godt forstå ventetiden føles lang men i det mindste er oddsene bedre end ved alm IVF :) Hvis ikke du har et hårdt fysisk arbejde synes jeg du skal blive ved med at arbejde. Det er stressende at gå hjemme og have for meget tid til at tænke over det og så går tiden også hurtigere når du har noget andet at tænke på :) I bund og grund er der jo ingen magisk retnings linje for hvad der virker. Så det er jo bare med at gøre hvad det føles bedst for dig :)

Håber virkelig så meget at det virker denne gang :) krydser alt hvad jeg kan for jer ohg tænker på dig hver eneste dag om hvordan det går :) så dejligt med en lille update :) du skal vel have taget blodprøve et par dage tidligere end ellers nu det er blastocyster og de ikke skal udvikle sig så meget før de sætter sig fast :) Det fik jeg ihvertfald i sin tid så jeg ventede de ekstra dage i den anden ende på om blastocysterne blev til noget :)
Billede
babyskruk

Indlægaf Thomsen » tirs, 31. januar 2012 15:32

Jeg har bare fået en test jeg skal tage 14 dage efter ved ikke om de ik plejer at tage blodprøve på CFC men jeg tænkte også 14 dage bar underligt når de er dyrket 5 dage
Billede
Thomsen

Indlægaf Stjernefinder » tirs, 31. januar 2012 19:10

Jeg krydser også fingre for dig - og 50% er da noget bedre odds end ellers!! Jeg var hjemme i sidste uge (skulle afspadsere under alle omstændigheder), og det hjalp jo som bekendt desværre ikke. Så jeg tror, at babyskruk har ret i, at et er bedre at have noget andet at fokusere på. Man kan jo blive helt sindssyg af at gå og vente;-)
Jeg håber alt det bedste for dig!
Projekt baby start dec. 2010
1. ICSI januar 2012, negativ :-(
2. ICSI marts 2012, kun 3 æg til ÆU, ingen æg til ÆO :-(
Stjernefinder

Indlægaf babyskruk » tirs, 31. januar 2012 19:45

mon ikke det er for at være på den sikre side. Så er det da 100 % sikkert at du burde kunne teste positiv hvis det er lykkes. Ved en bldprøve er det uden den store betydning om hvor meget HcG men en test kræver en vis mængde HcG. Så vidt jeg husker skulle jeg have taget blodprøve på 12 dagen (hvis ikke jeg husker helt galt).

Har selv gået hjemme ved alle 3 ICSI forsøg og det 1 fryseæg forsøg vi har haft og tror det er rent tilfældigt at det lykkes netop ved 3 ICSI. Tror det der gjorde forskellen var at det var med blastocyster det 3 ICSI. Og så stressede jeg heller ikke i samme grad over om det lykkes ved det forsøg det lykkes end ved de andre. Og psykisk stress er helt klart noget der skal undgåes og det undgåes bedst ved at have noget andet at tænke på :)
Billede
babyskruk

Indlægaf Thomsen » tirs, 31. januar 2012 19:58

Stjernefinder hvornår skal du starte på et nyt forsøg igen?
Billede
Thomsen

Indlægaf Thomsen » tirs, 31. januar 2012 20:08

Til babyskrunk jeg ku ik li pga fyrtingsrunden i går hvor jeg mistede næsten alle mine kollegaer at sygemeldt mig men ja du har nok ret man tænker mere og tiden går langsommere når man går hjemme og nu sidder jeg påen kontorstol stort set hele dagen så det er ik fysisk hårdt :-) jeg skrev lige en mail til CFC vedr blødprøve og de tager den kun hvis graviditetstesten er svær at tyde ved det mener de vel hvis den er svagt positivt. Prøver At forstille mig at jeg står med den positive test puha det gir krilder i maven men føles så uvirkeligt :-) 11 dage igen... Hihi
Billede
Thomsen

Indlægaf Stjernefinder » tirs, 31. januar 2012 21:19

Det ved jeg ikke endnu, men jo før jo bedre!! Ku godt gå i gang igen NU, hvis det stod til mig, men det må jeg jo nok ikke:-) Puuuha, hvis ventetiden var lang før, så synes jeg da, den er endnu værre nu. For nu er det jo bare spildtid, der går, og ikke tid med en mulig lille spire i maven.
Fik også lige brev fra fertilitetsklinikken i dag, mine stofskifteblodprøver var ikke gode, så bliver henvist til en eller anden afdeling, hvor jeg skal til samtale. Håber ikke (!!!) det forsinker processen. På den ene side er det jo godt, at det bliver opdaget, hvis der er noget, på den anden side kan jeg ikke lade være med at tænke, at vi muligvis har brugt et forsøg, der alligevel ikke havde en reel chance, hvis mit stofskifte er for lavt. Men det er jo bare dumme tanker, ved jo ingenting og må vente og høre, hvad de siger. I mellemtiden er det dejligt at følge med herinde og forhåbentlig opleve, at det lykkes for nogen - for dig, håber jeg.
Projekt baby start dec. 2010
1. ICSI januar 2012, negativ :-(
2. ICSI marts 2012, kun 3 æg til ÆU, ingen æg til ÆO :-(
Stjernefinder

Tilbage til Barnløshed og behandling