BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Venter...

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Venter...

Indlægaf Stjernefinder » ons, 25. januar 2012 13:56

Hejsa.
Er ny herinde og i gang med første IVF. Havde ÆO i torsdags (trods cyste og trætte haletudser fik jeg sat 1 op), og går nu og veeeeenter. Har ret mange mavesmerter - håber det er pga. gelen og ikke fordi der er noget galt. Ååååh hvor man bare ønsker og ønsker og ønsker...!! Synes det har været en drøj omgang, puha hvor må det være hårdt at lægge krop til mange gange. Men - hvis resultatet er den lille drømmebebs, vil man jo gøre alt!
Gør mig så mange tanker omkring det hele og er bange for at gøre noget galt. Ku godt bruge nogle råd - er der gode staldtips?
Varme hilsner
Projekt baby start dec. 2010
1. ICSI januar 2012, negativ :-(
2. ICSI marts 2012, kun 3 æg til ÆU, ingen æg til ÆO :-(
Stjernefinder

Re: Venter...

Indlægaf Thomsen » ons, 25. januar 2012 14:43

Jeg håber virkelig det er et guldæg du går rundt og ruger på og at det blir til det dejligste barn om 9 mdr. Jeg har selv vare en del igennem er igang med mit 4 ivf men har 2 friske og 4 fryse forsøg og 7 iui med i bagagen. Om der er nogen råd jeg kan gi ved jeg ikke der er i hvertfald ikke noget der er lykkes for mig endnu :) men tror det bedste råd jeg kan gi er at man skal prøve at slappe af fysisk og mentalt det sidste er jeg ikke så god til blir altid meget nervøs og tager sårerne på forskud. Men ja som du ved jeg jeg selv igang og går og afventer om der er æg til æo ved blastocyst. af råd har jeg gennem tiden fået forskellige ting, nogen siger man kan alt og skal leve normal og andre siger man skal ikek dyrke sex lave sport eller bære tungt. andre har haft god erfaring med akupunktur (har jeg prøvet alle gange) og nogen taler om naturmidler. tror det er forskellige ting der virker forskelligt og hvad der lige virker og gør udfladet kan jeg ikke blive klog på. I bund og grund handler det nok om biologi og det der sker i kroppen kan vi ikke altid påvirke desværre.
Hvor går du til behandling henne det private eller offentlige?
Men ja vente tiden er lang og hård men håber snart det er overstået for dig og du står med en fin positiv test.
Billede
Thomsen

Indlægaf Stjernefinder » ons, 25. januar 2012 18:06

Det ville jo godt mok være meget utroligt og heldigt, hvis det lykkedes første gang. Kan bare ikke lade være med at tænke, at der er en meget bette bette en derinde nu (eller noget, der bliver til en bette en) :-) Omvendt er det også farligt at håbe på for meget, ved jo at langt de fleste skal igennem flere forsøg.
Jeg er i gang ved det offentlige. Rent tilfældigt havde vi i efteråret besluttet at skubbe første forsøg fra december til januar, og det betød så, at vi har fået tilskud. Heldigt!
Tak for svar. Det føles så mystisk at kaste sine tanker ud i cyberspace, så det er dejligt, når der er noget respons:-)
Stjernefinder

Indlægaf Thomsen » ons, 25. januar 2012 18:14

jeg er meget glad for forummet det er dejligt at ku aflaste lidt herinde og få feedback af folk i samme situation. Der er en chance hver gang og jeg kan fortælle at jeg kender 3 der har fået et barn ved 1 ivf forsøg så det er ikke umuligt :) hvad er årsagen til i er i behandling hvis man må spørge? Der er jo forskellige årsager der kan gøre det svære eller nemmere at opnå graviditet. Mit problem er lidt at jeg har pcos og få rigtig mange æg og det er ikke altid en fordel da kvaliteten ikke er så god når der er mange så det er ikke altid en fordel med mange æg. Jeg har 2 kolleager der kun fik 3 æg ud og 1 op og begge blev gravide. Men ja man kan godt gå hen og miste modet og blive fortvivlet når det ikke lige lykkes med det samme eller på naturlig vis. Jeg håber at nu jeg er i det private inde på CFC og de prøver noget nyt med mig med bla blastocyst dyrkning at det er vejen frem for mig i stedet for jeg tidligere har fået lagt æg op der ikke var helt gode håber de på den måde at finde 1 der er godt, men det er godt nok nervepirrende at sku vente 5 dage før man ved om der er noget brug bart men jeg håber heldet er lidt med mig nu :)
Billede
Thomsen

Indlægaf Stjernefinder » ons, 25. januar 2012 18:29

Åh jeg håber for dig, at der er i hvert fald et fint æg, du kan få lov at ruge på! :-) Jeg har aldrig hørt om blastocyst... før - men er det fordi man holder det befrugtede æg længere uden for, eller?
Vi skal have hjælp, da min kæreste har været syg og har fået kemo, hvilket har ødelagt hans sædkvalitet. Heldigvis er der lidt i fryseren, så vi har til et par forsøg. Men ikke uendeligt mange...Så jeg håber! De fandt så også en cyste hos mig, så jeg lavede ikke super mange æg, og faktisk delte det sig først i sidste øjeblik, så det var lidt en overraskelse, at der overhovedet var noget at sætte op.
Som sagt har jeg mavesmerter, lidt som menssmerter, og en gang imellem kommer der sådan et jag i den ene side af maven. Jeg bilder mig selv ind, at det er cysten, jeg kan mærke. Har du/I erfaringer med det?
Stjernefinder

Indlægaf Thomsen » ons, 25. januar 2012 18:37

ja blastocyst er hvor de beholder dem i 5 dage og blastocyst er det sidste led af celle deling inden det klækker. Det koster så lidt oven i men når man alligevel lige har betalt 36.500 så er de 5.000 det koster små ting og hvis ægget har bedre score så det det hele værd men man gambler jo lidt det er en svær process og det er lang tid uden af kroppen. Jeg havde et forsøg i november hvor de prøvede noget meget lav stimulation for ikke at få de mange æg men det førte til ingen æg desværre, men i decmber efter forsøget fik jeg en stor cyste jeg kom på Provera piller 2 stk i 10 dage og fik der efter en blødning og cysten gik væk af sig heldigvis. for det meste går de væk af sig selv sagde de til mig og det gjorde den heldigvis også og nu jeg igang igen. Det er korrekt at når man har en cyste kan det drille med at få æg i den side og det kan gøre man ikke får sin blødning. Jeg ku sagtens mærke min cyste det nev i sær når jeg havde siddet meget ned. Men det er dog ikke alle der mærker til deres cyster det er forskelligt. Jeg tænker du nok får cricone eller progestan eller Lunitus her efter æo og det synes jeg personligt godt kan gi lidt muren i underlivet. men det er jo ikke til at vide desværre der der en del bivirkinger ved de hormoner man tager der også kan føles som gravidtes symptoner. P.s ked af at høre det med din mand ønsker jer alt det bedste!!
Billede
Thomsen

Indlægaf Panna » ons, 25. januar 2012 20:27

Hej Stjernefinder

Velkommen.. det er altid dejligt med nogle nye "ansigter" herinde. Jeg håber at du bliver glad for forummet. Desværre er der lidt stille herinde lige for tiden, men alligevel er der altid nogen der er klar til at høre på ens glæder og sorger.

Jeg har desværre ikke rigtigt nogle staldtips til dig, for som du kan se herunder så har det ikke ligefrem været succesfuldt for mig at være i behandling. Så det eneste jeg kan sige til dig er: Bevar håbet!

Jeg krydser fingre for at dit første IVF forsøg også bliver dit sidste.. nogle gang sker det altså allerede i første forsøg :D

Panna
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf zoo » ons, 25. januar 2012 20:36

Ja velkommen til....jeg ønsker jer held og lykke med projektet. Kan desværre ikke hjælpe så meget, da vi forsøger os med økobaby og lykkedes det ikke stopper vi ved det. Vi er ikke sikre på det lykkedes da min mand har været steriliseret og har fået det lavet igen.........men vi har aftalt fra starten at vi kun prøveden økologiske metode :-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Stjernefinder » ons, 25. januar 2012 21:26

Hejsa! Rart at I skriver:-) Nu spørger jeg lige dumt igen_ økobaby? Hvad går det ud på? Sikke meget jeg lærer i dag:-)
Stjernefinder

Indlægaf Thomsen » ons, 25. januar 2012 21:32

Øko baby er når man prøver på naturligvis vis hjemme i sengen ;)
Billede
Thomsen

Indlægaf Stjernefinder » ons, 25. januar 2012 21:47

Hehe nååååh sådan! Undrede mig også, hvordan man kunne gøre noget så medicinsk og kemisk som fertilitetsbehandling økologisk;-) Lidt dum føler man sig... :-)
Stjernefinder

Indlægaf babyskruk » ons, 25. januar 2012 23:44

ved os lykkes det ved 3 ICSI :) Vi gik direkte igang med ICSI pga sædkvali. Havde dog også et fryseæg forsøg efter 2 ICSI men det mislykkes. Ironisk nok lykkes det ved det forsøg hvor jeg ikek havde gået til zoneterapi op til eller taget der der dråber babyklister kaldes det (hedder vist rigtigt fruktus femina) og så en anden naturmedicin der skulle gøre man holdt bedre på fosteret. Jo gu var det død hårdt men i sidste ende var det det hele værd nu det endte med en baby i maven som kommer til juni :) Men vi skal dog ikke have flere børn. Orker ikke at skulle gennem mere behandling for at få flere og så er der også andre årsager jeg ikke ønsker at dele.
Billede
babyskruk

Indlægaf Stjernefinder » tors, 26. januar 2012 09:01

Det er også ICSI vi er i gang med, det er bare mig, der roder rundt i begreberne:-) Tillykke med at det nu er lykkedes! Jeg gør slet ikke noget - hverken zoneterapi eller noget...så jeg er glad for at høre, at det lykkedes for dig! Det er ikke fordi, jeg ikke vil gøre noget (vil gøre hvad som helst), men jeg synes, det er lidt en jungle at finde ud af, hvad der er godt...
Nyd din længe ventede graviditet babyskruk! :-)
Stjernefinder

Indlægaf babyskruk » tors, 26. januar 2012 18:30

tro mig de par tusind vi har brugt på zoneterapi føler jeg er så meget spild af penge, Men med tiden bliver man bare så deperat at man er villig til hvad som helst. Så glæd du dig over ikke at have smidt en masse penge på det :) håber det lykkes 1 gang så i slipper for yderligere :) Tror på det lykkes når det er meningen det skal lykkes og ikke før uanset hvad mab gør :)

Nyder bestemt også min graviditet :) og specielt nu jeg kan mærke min skønne dreng sparke :)
Billede
babyskruk

Tilbage til Barnløshed og behandling