BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Update

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Update

Indlægaf Birgitte » ons, 21. september 2011 11:12

Hej alle I skønne mennesker

Da det ikke var så fed en besked vi fik på sygehuset i sidste uge har jeg ikke lige haft overskud til at skrive herinde.
Den læge som havde taget æg ud på mig synes ikke rigtig hun kunne komme til og det viste sig at hun faktisk kun havde fået tømt tre af de i hvert fald 4-5 follikler og da der jo kun kom et æg ud af det. Endda et æg som var gået til grunde før det kunne blive befrugtet. Ja, så er det ret øv. Den læge vi var til samtale hos var den læge der havde taget æg ud første gang og han kunne ikke mindes det havde været et stort problem. Han foreslog at jeg skal forsøge at tabe mig. Han ved ikke om det hjælper. Men da mine æggestokke gemmer sig er det lidt det eneste de pt synes måske kan hjælpe. Han kunne ikke sætte kilo på hvor meget jeg skal tabe mig. vi skal blot henvende os igen i december og så komme ind til en kontrolscanning og så skal vi så se på hvad der skal ske.
Jeg trænger bestemt til at tabe mig. Men det er aldrig rigtig blevet sagt at det var et problem. Føler lidt det er et skud i tågen. Men vi vil selvfølgelig gøre et forsøg. Det virker bare lidt .. ja svært at finde det rigtige ord... Når jeg ikke har fået et antal kg jeg skal tabe. Jeg havde heldigvis allerede planlagt at starte hos vægtkonsulenterne før vi tog til møde på sygehuset.
Nu håber jeg så virkelig der ryger nogle kilo de næste par måneder og at vi kan komme i gang med behandling igen til december. Så håber jeg til den tid at det er ham der skal tage æg ud når vi kommer til det. For jeg havde faktisk i det hele taget ikke så god en oplevelse med hende der gjorde det sidst.

Hilsen
Birgitte
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Re: Update

Indlægaf babyskruk » ons, 21. september 2011 16:04

held og lykke med det kommende vægttab :) håber det er det der skal til for at det lykkes
Billede
babyskruk

Indlægaf stinapigen79 » ons, 21. september 2011 17:26

så kan vi to jo støtte hinanden jeg har dog fået afvide der skal ryge 10 kg :)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Titti » tors, 22. september 2011 08:26

Pøj pøj med det
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf MÃ¥neblomst » tors, 22. september 2011 13:53

Træls med en dårlig oplevelse - håber for dig at du slipper for hende næste gang. Jeg kan godt forstå, at det er svært, når du ikke har fået et antal - det må virker som om du skal opnå et eller andet bare uden at vide hvad.

Så kan jeg måske slutte mig til jer...jeg har dog ikke fået afvide jeg skal tabe mig, men det kan ikke skade. Jeg er startet på at spise mig gravid og det virker for mig indtil videre - tabt 6-8 kg. på 2½ måned uden at savne noget.
Billede

Smed pillerne i april 08.
1. IVF lang - ÆO aflyst
2. IVF/ ICSI kort BP positiv...bio
3.ICSI kort BP - neg
4. ICSI lang BP positiv...bio/sa
1. fryse - ruger på et 7-cellet æg - BP 28/11- positiv ca. 4000
MÃ¥neblomst

Geografisk sted: Ringe, Fyn

Indlægaf Snebold » tors, 22. september 2011 15:34

Øv at skulle tabe sig, når det ikke engang er sikkert at det har noget at sige. Det lyder lidt som en hovsa løsning, så har de da sagt noget.
Jeg burde måske også melde mig på banen til at tabe mig. Jeg tog 3 kilo på i sidste forsøg, og var ved lægen idag og der vejede jeg så (med tøj og sko :lol: ) 73,7 kilo. dvs. 6,7 kilo over min normalvægt. Plus lægen sagde at jeg havde et kolesteroltal på 6,2 og med begge forældre der har forhøjet kolesterol og en far der aktuelt venter på at få en by-pass så var det ikke så godt. Men heldigvis var jeg på hans skala hvor han satte min alder til 60 år pga. disponeringen, i lav risiko. Han var dog inde på jeg skulle have simvastatin alligevel, men det må man ikke som gravid eller ammende, så han droppede det.
Men jeg burde nok smide en 7-8 kilo, sådan bare for at være på den sunde side. Og måske begynde at motionere lidt :roll: men synes bare ikke overskuddet er til det.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Aurum » tors, 22. september 2011 16:45

Snebold - Det er lidt pudsigt! Jeg vejede 67 før jeg gik igang med fertilitetsbehandling (og jeg er ingen sylfide - 167 cm høj).
Da jeg så kom hjem fra ferie sidst i Juli vejede jeg 76! - efter et år i behandling (og 3 ugers ferie i USA).

Nu ligger jeg og svinger mellem 73 og 74 kg, men jeg vil gerne længere ned. Prøver at løbe og styre mine spisevaner. Det er svært når man er på hormoner! Men jeg vil hellere tage så meget som muligt nu end at blive ked af min egen krop undervejs i hvad der gerne skal være en god tid.

Det er også dyrt at tage på på den måde. Jeg kan ikke passe mit tøj, så jeg har måtte købe to nye par bukser og så må jeg indrømme at jeg har overtaget min søsters aflagte ventebukser :oops: .

Så jeg kæmper også med vægten, dog kun efter mine anvisninger (og lidt min mands indrømmelser).
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Snebold » tors, 22. september 2011 17:27

Hvor sjovt Aurum, jeg er også 167 høj (eller lav :lol: ) så vi er nok rimelig ens i bygning. Min læge sagde ikke noget om at jeg skulle tabe mig, han kommenterede faktisk at jeg jo ikke var overvægtig. Men føler mig lidt mere "floppet", dog passer jeg stadig mit tøj uden problemer -strømpebukser og kjole er ret taknemmelig og mine sommerbukser er altid sådan nogle løse farverige nogen, heldigvis ;-)
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Titti » fre, 23. september 2011 09:58

Underligt at lægerne altid siger at det ikke er hormonerne der påvirker din vægt, men jeg har også tager på, dog kun 2 - 3 kg. Her efter jeg har været på p-piller, så er mine bryster vokset noget! av den... synes faktisk ikke om det!
Heldigvis er det slut med de skide p-piller nu.
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Aurum » lør, 24. september 2011 00:03

Snebold skrev:Hvor sjovt Aurum, jeg er også 167 høj (eller lav :lol: ) så vi er nok rimelig ens i bygning. Min læge sagde ikke noget om at jeg skulle tabe mig, han kommenterede faktisk at jeg jo ikke var overvægtig. Men føler mig lidt mere "floppet", dog passer jeg stadig mit tøj uden problemer -strømpebukser og kjole er ret taknemmelig og mine sommerbukser er altid sådan nogle løse farverige nogen, heldigvis ;-)
Kh. Snebold

Endnu et sammentræf! Jeg har også været gået over til kjole og strømpebukser, men jeg har altid været glad for jeans og bruger som regel dem først hvis jeg ikke har "følsom mave". Men ja jeg føler mig også lidt blødere end jeg plejede. :-|

Titti - Jeg tror ikke at det direkte er hormonerne der giver de ekstra kg. For mit vedkommende er det til tider næsten ustyrlig trang til helt bestemte ting. Så kan det føles lige så bydende nødvendigt at spise fx marcipan som det føles når man er helt desperat efter noget at drikke.
Desværre har jeg en svaghed for chokoladekage og citronkage (helt bestemte hjemmelavede opskrifter). Jeg er næsten 100% sikker på at de har stået for mindst 2 af de kg jeg har taget på.
Men det er også en voldsom appetit (portionsstørrelser) som er mine syndere. Så føles det næsten som om almindelige portioner svinder ind i min mave og bliver de dér små kunstfærdige nogen, som smager vildt godt, men er væk i to mundfulde.

Men det er helt sikkert at hormonerne forstyrer min normale balance i kroppen og derved også mine spisevaner.
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Stinna30 » søn, 25. september 2011 22:08

Kære Birgitte

Min diætist sagde til mig, at det kan betyde alverden bare at smide 5 kg, når man prøver at blive gravid, så det kan du jo begynde med ;-) Jeg tabte ca. 7 kilo, inden det lykkedes. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor meget du vejer for meget, men mit råd er at begynde med 5 kilo, fordi det er overskueligt :-)
Håber, det hjælper.

Knus
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Birgitte » søn, 25. september 2011 23:10

Tak for alle kommentarerne :)

Jeg trænger bestemt til at tabe mig og havde også planlagt at gå igang med vægttab før de sagde det. Jeg har bare tidligere snakket med diverse læger om min vægt og de har aldrig rigtig sagt det var et problem. Slet ikke i forbindelse med at jeg er så svær at scanne etc.
Har også tidligere forsøgt at tabe mig, men kom i gang hos en dårlig vejleder hvor jeg faktisk ikke rigtig fik noget ud af det udover at pengepungen blev lidt tyndere :) og det er jo ikke lige det nemmeste sammen med skuffelser og hormoner.
Men nu er både min mand og jeg opsatte på at det lykkes. Hos DDV synes jeg også jeg har fået lidt flere redskaber etc at gå i gang med. Nu må vi se hvad vægten viser i morgen :)

Så det skal nok gå. Håber på at tabe 10 kg inden vi skal ind på Hvidovre igen. Håber selvfølgelig på mere, men samtidig er det vigtigste for mig også bare at komme i gang og så stille og roligt tabe mig.
Det er nok også mest frygten for hvad de så siger når vi når til december. Men det prøver jeg at lade være med at tænke på :)
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
5. iui dec/jan 11 - neg
Birgitte

Indlægaf stinapigen79 » man, 26. september 2011 19:20

så kan vi 2 jo støtte hinanden tror jeg har skrevet det før men vi er i samme båd
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf babyskruk » man, 26. september 2011 22:10

held og lykke begge to :) hepper på jer
Billede
babyskruk

Indlægaf Birgitte » tirs, 27. september 2011 20:42

Stinapigen79: ja lad os endelig det. Håber det går godt med dig og dit vægttab. Her går det godt. Havde sgu tabt to kg den første uge :)

Babyskruk: takker :)
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
5. iui dec/jan 11 - neg
Birgitte

Næste

Tilbage til Barnløshed og behandling