BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Update på ægoplægning

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Update på ægoplægning

Indlægaf hon1974 » fre, 12. november 2010 12:27

Hej

Det gik desværre ikke, som vi havde håbet.. Ægget var godt nok blevet befrugtet, men det havde delt sig på en måde, så det var ubrugeligt.. :-( Så ingen ægoplægning til os i denne omgang..

Jeg brød helt sammen, da jeg havde lagt røret (var på arbejde), og jeg fik derfor at vide af min nærmeste leder, at jeg skulle tage hjem og komme ovenpå. Så ligenu ligger jeg på sofaen under dynen og forsøger at komme videre.

Jeg har snakket med min leder om, at jeg ved næste omgang tager helt fri fra dagen for ægudtagning til og med ægoplægningsdagen, da jeg slet ikke kan koncentrere mig om arbejdet. Tankerne er alle mulige andre steder end på arbejdet, så det er omsonst, at jeg er der.. Jeg har heldigvis en § 56 aftale med mit arbejde, så der er ingen sure miner, når jeg skal have fri til behandling.

Jeg skal ringe til sygeplejerskerne på klinikken på torsdag og får så at vide, hvad der skal ske næste gang. De skal lige have tid til at se journalen igennem og snakke med lægen om næste behandlingsplan. Vi håber naturligvis, at vi kan nå endnu en kort behandling, men ellers så er vi godt igang med at spare op til 1 behandling efter nytår..

Tror I, at vi kan få lov til at starte op på næste behandling, når jeg får min mens om ca. 1½ uge?? Vi har jo ikke fået lagt æg op, så vi burde da vel ikke skulle vente en cyklus før vi kan komme igang med næste behandling?

Åh, hvor jeg dog håber, vi kan nå endnu en kort behandling inden jul!
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Re: Update på ægoplægning

Indlægaf paloma24 » fre, 12. november 2010 16:47

Du ramler ind i juleferien, og din krop skal have pause fra hormonerne, så det tror jeg ikek du får lov til :(
paloma24

Indlægaf hon1974 » fre, 12. november 2010 16:59

Hej igen

Jeg valgte at ringe til sygeplejersken for et par timer siden for lige at få vendt det igen. Jeg havde nemlig ikke lyst til at gå og spekulere over det hele indtil vi skal ringe dertil i næste uge..

Sygeplejersken sagde, at jeg kunne ringe i midten af næste uge, for så havde de haft vores sag oppe til lægekonference, og så får vi så at vide, hvad de har planlagt til vores næste behandling.

Jeg spurgte hende, om hun troede, vi kunne nå en kort behandling inden jul, men det sagde hun nej til, fordi der ville gå for kort tid mellem, at de skulle stikke i min æggestok. Hun sagde dog, at hvis det blev til en lang behandling, så regnede hun med, at vi skulle starte op ved min næste mens (altså om ca. 1½ uge)..

Så uanset hvad så når vi ikke at få taget æg ud og lagt æg op inden jul. Det er selvfølgelig træls, men også lidt af en lettelse at få at vide, for så ved vi ligesom, hvad vi har at rette os efter. Vi når det ikke, inden vi selv skal betale for behandling (dumme regering).

Jeg spurgte hende også, om vi kunne nå at få recepter på hormonerne inden jul, så vi kunne nå at hente det, inden vi skulle betale de 15.000 kr for det. Og det sagde hun ja til! Hun sagde, at uanset hvilken behandling vi skal igang med, så får vi recepterne, så vi kan hente det på apoteket inden jul. Det synes jeg godt nok er dejligt!

For vi har sparet nok op til at kunne betale for behandling nr. 1 efter nytår, men vi har ikke sparet op til medicinen endnu. Heldigvis er vi da nu sikker på at få den 1. behandling, før det bliver ekstra dyrt.

Det var godt lige at få vendt situationen med sygeplejersken. Det gav mig lidt mere ro i sindet, og nu kan vi nyde julemåneden uden at skulle tænke for meget på behandlingen.
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf paloma24 » fre, 12. november 2010 17:43

Det var godt! Medicinen er jo det værste prismæssigt, så det er da en kæmpe hjælp at i må hente det inden!!
paloma24

Indlægaf Snorre » fre, 12. november 2010 18:09

Det var da også pokkers med de dumme æg :-( Jeg havde håbet på, at der bare var et der artede sig som det skulle. Kan godt forstå, at du blev helt slået ud. Ikke sjovt at være igennem hele hormonarrangementet, og så ender det med aflyst ÆO!
Når du har sundet dig nogle dage, håber jeg du igen kan se fremad.

Det var til gengæld rigtig godt, at du fik ringet til sygeplejersken. Så du ikke skal bruge hele din weekend på at gå og spekulere over forløbet. Men ja, det plejer at anbefales at man ved IVF springer et måned over, så kroppen kommer i balance igen efter hormonerne. Godt at I kan nå at få medicinen inden vi går ind i 2011, som så forhåbentligt bliver året, hvor du skal være gravid! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Panna » fre, 12. november 2010 18:12

Øv, det var da en trist nyhed. Jeg kan godt forstå at du blev slået helt ud.. håber at du hurtigt kommer ovenpå igen.

God ide at købe medicinen i år.. kunne være man selv skulle overveje det. Men husk lige at tjekke holdbarhedsdato. Nogle af tingene kan ikke holde så længe..
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Snebold » fre, 12. november 2010 20:16

Øv altså, hvor er det træls at ægget ikke havde delt sig.
Men det er vist desværre helt normalt at man springer en cyklus over mellem IVF'erne. Det er jeg også i gang med nu. Men det føles som total spild af tid. Jeg håber jo stadig at nå et forsøg inden jul, men ved ikke om det kan lade sig gøre. Så som jer, må vi også i gang med at spare op :roll:
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf hon1974 » ons, 17. november 2010 12:02

Hejsa

Så vil jeg lige komme med en lille opdatering på min behandling.

Jeg har idag talt med sygeplejersken på klinikken og fået at vide, hvordan vores næste behandling bliver.

Jeg skal igen have en kort behandling, men denne gang skal jeg have noget andet medicin. Det er en depotsprøjte, som skulle virke i 4-6 dage og den skal jeg så have på 2. cyklusdag. Jeg forstod det sådan, at jeg skal have flere end den ene sprøjte. Hun sagde, at det var noget nyt medicin..

Er der nogen, der kender til denne depot-sprøjte? :?:

På 6. cyklusdag skal jeg så starte med den ægløsningshæmmende sprøjte.

Vi skal først starte op ved min januar-mens, fordi det ved min næste mens vil være for hurtigt efter 1. behandling, og min december-mens kommer efter planen i ugen før jul, så det ramler ind i deres julelukning. :???:

Men det gør os nu ikke noget - selvom vi jo nok skal betale for behandlingen, men vi får recepterne på det meste af medicinen her inden jul, så vi kan hente det på min kronikertilskud. Sygeplejersken sender recepter på det medicin, de forventer, vi skal bruge til behandlingen. Hvis der så kommer ekstra til, må vi betale for det, men det tager vi når/hvis det kommer.

Vi skal derop til en samtale, inden vi går igang med behandlingen, så der kommer et brev med en tid til os.

Så nu kan vi slappe af og nyde juletiden uden stress, og så håber vi, at vi står med en positiv graviditetstest til februar.. :D

Billede

Billede
hon1974

Tilbage til Barnløshed og behandling