Hej piger
Så har vi været til samtale med overlægen Peter på Fertilitetsklinikken i Skive.
Vi skulle have en snak med ham om, hvad de mener, der gik galt ved sidste behandling, og hvad de tænker planen er.
Han fortalte en masse om min kærestes sædprøver og sagde, at de så helt normale ud.
Han fortalte så også om, hvordan vores æg havde været ved både 1. og 2. forsøg, som jo begge endte med aflyst ÆO. Den 1. gang fik jeg 1 æg ud, men det var fuldt af fragmenter (score 3) og delte sig forkert. 2. gang fik jeg 7 æg ud - 6 var modne og 5 blev befrugtede. De delte sig også, men det gik langsomt og på dag 3 var der to 2-cellet, to 3-cellet og et 4-cellet, så de udviklede sig for langsomt, for de skulle have været på mindst 7 celler på dag 3 for at de kunne lægges op. Desuden var nogle af dem fulde af fragtmenter (score 3).
Så han har en mistanke om, at mine æg ikke er særlig gode.. Han synes dog, at vi skulle prøve 1 behandling mere for at være sikre på, at det er mine æg, der ikke dur, og ikke bare en tilfældighed - netop fordi de kun har 8 æg ialt på 2 forsøg til at basere deres vurdering på.
Så vi skal melde os til behandling igen ved min næste mens (om ca 3 uger) - denne gang bliver det dog en lang behandling, da de mener, de så bedre kan "styre" mig og måske også får lidt flere æg at arbejde med. Jeg skal stimuleres med Elonva og Pergoveris ligesom sidste gang, fordi jeg reagerede ret godt på det.
Vi fik dog at vide, at vi skulle indstille os på, at næste forsøg måske også går galt, da chancerne ikke er så store pga mine (måske) dårlige æg. Det er egentlig rart nok at vide, fordi vi så ikke sætter vores forhåbninger så højt og ikke bliver helt så skuffede som her i sidste forsøg.
Vi har besluttet at begynde at indstille os på, at vi nok kan se frem til at skulle på venteliste til æg-donation til sommer. Det kan vi også leve med, hvis det skulle gå sådan, men det ved vi jo så først i slutningen af maj.
Men vi håber selvfølgelig på, at det ikke kommer så vidt..