BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Update fra mig efter samtale med overlægen

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Update fra mig efter samtale med overlægen

Indlægaf hon1974 » tirs, 29. marts 2011 15:35

Hej piger

Så har vi været til samtale med overlægen Peter på Fertilitetsklinikken i Skive.

Vi skulle have en snak med ham om, hvad de mener, der gik galt ved sidste behandling, og hvad de tænker planen er.

Han fortalte en masse om min kærestes sædprøver og sagde, at de så helt normale ud.

Han fortalte så også om, hvordan vores æg havde været ved både 1. og 2. forsøg, som jo begge endte med aflyst ÆO. Den 1. gang fik jeg 1 æg ud, men det var fuldt af fragmenter (score 3) og delte sig forkert. 2. gang fik jeg 7 æg ud - 6 var modne og 5 blev befrugtede. De delte sig også, men det gik langsomt og på dag 3 var der to 2-cellet, to 3-cellet og et 4-cellet, så de udviklede sig for langsomt, for de skulle have været på mindst 7 celler på dag 3 for at de kunne lægges op. Desuden var nogle af dem fulde af fragtmenter (score 3).

Så han har en mistanke om, at mine æg ikke er særlig gode.. Han synes dog, at vi skulle prøve 1 behandling mere for at være sikre på, at det er mine æg, der ikke dur, og ikke bare en tilfældighed - netop fordi de kun har 8 æg ialt på 2 forsøg til at basere deres vurdering på.

Så vi skal melde os til behandling igen ved min næste mens (om ca 3 uger) - denne gang bliver det dog en lang behandling, da de mener, de så bedre kan "styre" mig og måske også får lidt flere æg at arbejde med. Jeg skal stimuleres med Elonva og Pergoveris ligesom sidste gang, fordi jeg reagerede ret godt på det.

Vi fik dog at vide, at vi skulle indstille os på, at næste forsøg måske også går galt, da chancerne ikke er så store pga mine (måske) dårlige æg. Det er egentlig rart nok at vide, fordi vi så ikke sætter vores forhåbninger så højt og ikke bliver helt så skuffede som her i sidste forsøg.

Vi har besluttet at begynde at indstille os på, at vi nok kan se frem til at skulle på venteliste til æg-donation til sommer. Det kan vi også leve med, hvis det skulle gå sådan, men det ved vi jo så først i slutningen af maj.

Men vi håber selvfølgelig på, at det ikke kommer så vidt..
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Re: Update fra mig efter samtale med overlægen

Indlægaf hon1974 » ons, 30. marts 2011 20:32

Hej piger.

Lige en lille ekstra opdatering. Jeg har talt med klinikken idag og vi fik lov til allerede at starte op med lang behandling i denne cyklus, så vi skal møde til samtale om behandlingsstart på onsdag og så skal jeg starte nedregulering i begyndelsen af næste uge.

Så vi sparer lige 1-1½ måneds ventetid. Det er rigtig dejligt!

Knus fra Heidi
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf Stinna30 » ons, 30. marts 2011 21:04

Super, at I kan komme i gang igen hurtigt :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Helle » tors, 31. marts 2011 10:25

Hej Hon....

Kan se at I også har Peter! Har i hørt at han stopper 1. Maj?!

"Overlæge Peter Humaidan er fra 1. maj ansat som klinisk professor i human reproduktion på den gynækologisk/obstetriske afdeling på Odense Universitetshospital og på Syddansk Universitet."

Bliver spændende at se om de finder en til at overtage! Er han ikke den eneste der laver ÆU og ÆO p.t. ?

Men ærgeligt er det da, han er jo bare super dygtig!

Helle
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf hon1974 » tors, 31. marts 2011 10:41

Hej Helle

Ja, jeg har hørt, at han stopper, selvom han ikke selv nævnte noget om det til vores samtale. Det er noget skidt, at han stopper, for han er en virkelig behagelig mand at snakke med om behandling. Men vi må håbe, de kan finde en dygtig læge til at erstatte ham.

Og så vidt jeg ved, er der vist en kvindelig læge, der også laver ÆU osv. Det var i hvertfald hende, der tog æg ud på mig sidste gang.

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf Helle » tors, 31. marts 2011 10:45

Jeg håber bestemt også de kan finde én, der er ligeså god som ham!

-og ja, han er rigtig nem at snakke med! Jeg føler mig i hvert fald i MEGET trygge hænder hos ham! Men Odense er lige langt nok væk :lol:

Er det hende den mørkhåret læge, der lavede ÆU på dig? Tror vist hun er russer eller noget i den stil? Eller var det hende med langt blond hår?
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Indlægaf hon1974 » tors, 31. marts 2011 10:54

Det var den mørkhårede kvindelige læge, der lavede ÆU på mig. Jeg tror ikke, jeg har mødt den anden deroppe

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf Helle » tors, 31. marts 2011 10:59

Det kan jo være hun skal tage over så! Altså hende den mørkhårede... Var lige inde og kigge -Rita hedder hun!

Hun har scannet mig et par gange og virker også ganske flink!

Nu må vi se hvad der sker.... :-)
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Tilbage til Barnløshed og behandling