BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Umulig planlægning

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Umulig planlægning

Indlægaf Birgitte » tors, 26. august 2010 17:21

Hej

Jeg er nogle gange ved at blive lidt frustreret over ikke at kunne planlægge ret meget - for hvordan reagerer ens krop - hvornår skal man ind på klinikken igen...

Er der nogen af jer andre der har det på samme måde?

Vi vil jo så nødig springe en måned over hvis vi så ikke lige er hjemme på det rigtige tidspunkt..

Ved godt det er et luxus problem.

KH
Birgitte
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Re: Umulig planlægning

Indlægaf Snorre » tors, 26. august 2010 18:18

Ja Birgitte, det kan jeg godt følge dig i! En fest eller en forlænget weekend kan godt vælte hele korthuset.

Der er jo indimellem tidspunkter, hvor man stort set skal scannes dagligt - eller i hvert fald hver anden dag - for at følge æggenes udvikling.
Jeg har både prøvet IUI og IVF, og vil sige at ved IVF er det noget mere omstændigt. Og hormonerne påvirkede en del samtidig med de mange æg kroppen producerede begyndte op til ÆU at presse meget på i underlivet. Så der var jeg ikke så frisk på en fest! :-)

Samtidig havde jeg heller ikke lyst til at drikke alt for meget alkohol op til de afgørende dage i behandlingen, så det gjorde også det hele lidt svært...

Har prøvet at sidde til en operaforestilling inde på det kongelige teater, og kl. 22 måtte jeg forlade min plads for at gå ud og jage en ægløsningssprøjte i maveskindet på et trist og koldt toilet :-) Det var ikke så fedt - men billetterne var bestilt lang tid i forvejen ...
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf stinapigen79 » tors, 26. august 2010 23:14

puhh ja kender det for godt det jeg er lidt træt af er alt det fri man skal have fra arbejde alle de ting man ikke lige kan osv kan følge dig 100 %
Billede

den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Titti » søn, 29. august 2010 19:31

ja ja kender det godt, jeg har et arbejde hvor jeg i perioder ikke kan gå i tide og utide for at blive scannet osv. Det har givet lidt stress i ny og næ. Har dog pt været heldig indtil nu.
Lang IVF,12. Nov. ÆU 5 æg, -æg til ÆO
Lang IVF, 8. Jan. ÆU 13 æg, 8 befrug. 2 æg ÆO/negativ
Lang IVF, 20. april. ÆU 8 æg, 3 befrug 2 æg ÆO/MA i 7. uge
Lang IVF, 20. sep. ÆU 5 æg, 2 befrug. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov. ÆU 8 æg, 4 befrug. 1 æg ÆO/negativ
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Birgitte » man, 30. august 2010 16:12

Ja jeg har også tænkt hvordan skal det ikke blive hvis vi skal videre med f.eks. IVF. Tager hatten af for jer/dem som kan få det hele til at fungere med alle disse besøg på klinikken etc.

Jeg er heldigvis så heldig at jeg har en meget forstående arbejdsplads, og klinikken er rigtig gode til at give mig tider så jeg ikke skal tage fri fra arbejde. Så der kan jeg ikke rigtig tillade mig at klage.
Men ja man skal bare lige hele tiden have det med i planlægningen.

Ja fester etc. er ikke altid lige det man har lyst til. Har også selv besluttet at jeg så vidt muligt ikke drikker alkohol eller noget mens vi er i behandling.
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Indlægaf paloma24 » man, 30. august 2010 17:24

Jeg prøver ikke at lade det genere mig!!!

Denne gang var vi sådan lidt vævende om vi skulle starte eller ej, fordi vi på lørdag skal til barnedåb og være gudforældre! Så vi kan ikke rigtigt blive væk ;)

Men lørdag er min 7 stimulationsdag, i første forsøg fik jeg taget æg ud på 12 stimulationsdag og i andet forsøg på 14 stimulationsdag. Så vi tog chancen ;)

Alkohol holder jeg mig så vidt muligt fra under behndlingerne... En enkelt genstand eller to om ugen kan ejg godt, men ikke mere end det!

Mit arbejde er forstående - heldigvis- og min mands ligeså.

Vi aflyser aftaler hvis det falder sammen med ÆU og ellers lever vi ganske som vi plejer! :)
paloma24

Tilbage til Barnløshed og behandling