BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Spændt

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Spændt

Indlægaf Lulle » tirs, 10. august 2010 21:40

Hej til jer alle..

Er helt ny herinde, men har fulgt med fra sidelinjen et godt stykke tid ;-)
Vi har i 1½ år prøvet at blive gravid. Vi kom i behandling i maj måned 2010.
M har nu afleveret 2 sædprøver, 1 prøve var rigtig dårlig, og nr 2 får jeg svar på i morgen tidlig.. :-)
Min gynækolog har sagt, at hvis den nye prøve er ligeså dårlig som den første, så bliver vi sendt videre til Brædstrup, hvor muligheden for at blive gravid, ville være større.. Jeg skal til en HSU undersøgelse på mandag.. Har hørt det godt kunne gøre ret ondt, men har fået en pille jeg skal spise en time før undersøgelsen.
Er der nogen af jer, som har nogen erfaringer med Brædstrup fertilitetsklinik? :roll:

Tænkte på om der er nogen der har lidt mere styr på de nye regler, vedr gratis fertilitetbehandling, end jeg lige har. Nu hvor vi er i behandling, skal vi så til at punge op, når det bliver vedtaget, at det ikke længere skal være gratis for os barnløse :?:
Billede
Brugeravatar
Lulle

Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Spændt

Indlægaf Stinna30 » ons, 11. august 2010 11:34

Velkommen herind :D selvom det selvfølgelig ikke er fedt at være bib'er :-|

Det gjorde ikke ondt, da jeg fik skyllet mine æggestokke/æggeledere igennem - det murrede lidt som ved mens, men det var det.
Ved, at brud2008 (nok ikke så aktiv herinde p.t., da hun har travlt med baby) har gode erfaringer med Brædstrup. De skulle være rigtig søde og professionelle dernede.
Jeg ved desværre ikke, hvordan de nye regler er/bliver skruet sammen, men de er jo heller ikke vedtaget endnu.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Lulle » ons, 11. august 2010 13:37

Tusinde takker for velkomst :-)

Skal heller ikke til HSU undersøgelse alligevel. M's sæd var ringere end sidste prøve, så vi bliver sendt videre til Brædstrup.. Ihh altså.. Meget langt at køre hver gang, synes jeg.. Men håber de er flinke, søde og rare..

Mht. de nye regler.. Synes virkelig det er fejt af staten, at det også er på de barnløse de vælger at spare..
Kan faktisk ikke finde så meget om det på internettet når jeg søger.. Så derfor meget interesseret i at høre hvis nogen ved noget om de regler :-)
Billede
Brugeravatar
Lulle

Indlægaf Snorre » ons, 11. august 2010 13:52

Ja stor velkommen også fra mig :-)
Det var da æv med mandens prøver - men der er jo mange der står i samme situation.

Jeg har også hørt flere herinde snakke positivt om Brædstrup, så håber at det bliver en positiv oplevelse for jer :-)
Måske de kan svare på, hvordan og hvorledes med de nye regler.
Men mener heller ikke at noget er blevet besluttet endnu. Og du har helt ret - de rammer skævt og dybt uretfærdigt! :-( Udspillet var vist, at behandling ikke længere ville være gratis, kun til en mindre pulje "med særlige behov" - hvad det så en betyder ...
Men håber det er positivt for jer, at I når at komme igang i indeværende år. For så er I jo inde i systemet, og forhåbentlig får den behandling I har brug for uden at det skal være som egenbetaling :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lulle » ons, 11. august 2010 14:12

Takker for velkomst til dig også.
Ja, det rigtig æv med hans prøver.. :(
Jeg må prøve at høre dem ad, ang. de nye regler.. Tror ikke der går så lang tid før det første møde deroppe, da jeg kan se på deres hjemmeside, at de ingen ventetid har. Vil også bare gerne snart være gravid. Hihi..
oO Hvis bare det var så nemt.. Oo
Billede
Brugeravatar
Lulle

Indlægaf Snebold » ons, 11. august 2010 16:05

Hej Lulle
Velkommen til.
Jeg har også forsøgt at finde ud af præcis hvordan brugerbetalingen bliver, men har ikke haft held med det. Da vi var til samtale med Fertilitetsklinikken på OUH kunne de heller ikke sige noget, da den info de havde fået var lige så sparsom som den der var ude i pressen.
Som jeg har forstået er det gratis frem til årsskiftet, og derefter er der en pose penge til dem med "specielle behov" som jeg vist "heldigvis" kommer ind under, men en præcis beskrivelse af hvad det dækker over er der ingen der helt vil ud med.
Håber I kommer igang og får resultat inden brugerbetalingen træder i kraft.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Lulle » ons, 11. august 2010 20:17

Mange takker snebold.. :-)
Synes det er lidt irriterende at de er så sparsomme med det, så kan vi andre ikke rigtig finde ud af hvor vi står i det..
Men det burde stadigvæk være gratis for dem, som er i behandling ved årsskiftet.. Men de kan vel kun være feje og tage den gratis hjælp fra os. :/
Håber også på resultat snart.. Vi er idag blevet sendt videre af min gynækolog til Brædstrup, og da de ingen venteliste har der, skulle der gerne gå lidt hurtigt.. Håber bare det flasker sig det hele.. :-)
Billede
Brugeravatar
Lulle

Tilbage til Barnløshed og behandling