BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Solskinshistorie

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Solskinshistorie

Indlægaf MÃ¥neMarie » ons, 08. december 2010 12:38

Kære alle sammen.

Jeg ved ikke om nogen af jer kan huske mig, men jeg har en gang været meget aktiv herinde på forummet og efterhånden været i gennem en hel del pga. projekt baby. Da jeg selv var I behandling eeelskede jeg solskinshistorier, da de fik mig til at føle håb for at det virkelig kan lykkes, så en lille solskinshistorie fra mig skal I have.. :sunny:

Jeg har været I ICSI behandling på Riget og efter 4 forsøg, samt et hav af afvisninger og ventetid, var jeg ved at blive godt sprød og trist over projekt baby, der bare ikke kom nogle vegne :-( .. Jeg var så ked af det og havde bare brug for en pause for alt hvad der havde med baby snak at gøre, så derfor også en pause fra dette forum..

Efter to afvisninger mere, Rigets sommerferie og vores egen sommerferie, fik jeg så lov til at komme i kort behandling med start i aug. Denne gang skulle jeg stimuleres med menopur i stedet for gonal-f, som jeg har brugt de andre gange.. Det blev til hele 12 æg :shock: , hvilket var lige i overkanten for en kort behandling, men heldigvis ingen overstimulering... På ÆO dagen, ringede jeg så til Riget og fik at vide at kun 2 ud af de 12 æg havde delt sig som de skulle...ét 4-cellet og ét 2-cellet.. hold da op hvor blev jeg skuffet :-| ! Så mange æg og så kun to befrugtede!! Så jeg var ikke ligefrem super optimistisk mht. at få dem lagt op men tænkte at dette forsøg bare skulle ’overstås’ så vi kunne komme videre!
Tolv dage senere bestemte jeg mig så for at få det overstået og få taget en G-test.. jeg vidste jo den ville være negativ, så jeg kunne ligeså godt bare få den taget, tudet ud, og så kunne vi komme videre.. men hov, en fin nr. 2 streg dukkede op på testen..! Jeg kunne slet ikke forstå det, så morgenen efter tog jeg en test mere og sørme om der ikke også var en fin streg på den.. Dagen efter skulle jeg så have taget BP og fik svaret ’Tillykke, du er gravid’… hold da op hvor jeg tudede, det var bare det mest fantastiske svar :toothy7: !
Tre uger senere var vi så på Riget til en tidlig scanning og her kunne vi se et fint hjerteblink på vores lille chokoladefrø, der lå og hyggede sig inde i maven.. Forrige fredag var vi så til NF scanning og der lignede chokoladefrøen nu en rigtig baby med arme og ben, som den lå og viftede med... :love5:

I dag er jeg så 14+3 og er ved at bule noget ud på maven…det er så fantastisk og jeg er bare så lykkelig for at det endelig lykkes efter 3 ½ års ventetid :love2:
Billede
MÃ¥neMarie

Re: Solskinshistorie

Indlægaf Stinna30 » ons, 08. december 2010 12:45

Kære Månemarie

Ja, jeg husker dig tydeligt, og hvor er det skønt at høre, at du endelig er blevet gravid :blob7: kæmpe stort tillykke. Jeg har en veninde, der lige er blevet gravid ved 3. IVF efter ca. 3 1/2 år forsøg, og det er bare ekstra skønt, når det lykkes for nogen, der har måttet kæmpe længe. Nyd din graviditet og især andet trimester, som jeg syntes var det skønneste :D
Vil I vide kønnet?

Knus Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf MÃ¥neMarie » ons, 08. december 2010 12:53

Tusind tak Stinna.. og selv mange gange TILLYKKE med din lille Gustav :binky:
Ja vi vil meget gerne vide kønnet, så jeg håber de kan se det til MD-scanningen 10. januar... ihhh det bliver så spændende!
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Titti » ons, 08. december 2010 13:11

Ja, jeg får jo helt tåre i øjnenen :-) Det er nemlig rigtig dejligt at høre de gode historier også. Og med dine 2 æg er der også lidt håb for mig. Jeg afventer om jeg skal have sat op i morgen. Har 2 æg der har delt sig, så kryds kryds kryds for at de også er der i morgen tidlig.

Kæmpe STORT tillykke til dig og manden :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Annette1975 » ons, 08. december 2010 13:30

Dejligt endelig at høre fra dig igen og kæmpe tillykke med graviditeten, hvor er det bare super dejligt at det edelig er lykkedes. :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Katrine-mor » ons, 08. december 2010 15:03

Hej allersødeste,

Selvom jeg jo har været med på sms'en lige fra det første stik i dette forsøg og til din positive g-test en tidlig morgen i september, så får jeg stadig tårer i øjnene over at læse dette indlæg :D Det er bare så fantastisk at det også endelig lykkedes for dig og hvem skulle have troet, at vi skulle få termin så tæt på hinanden :D
Det er så dejligt at følges ad med dig og dele alle glæder og bekymringer med dig, for vi har godt nok haft mange skøre tanker og mange, mange bekymringer igennem de sidste mange uger, der efterhånden er gået. Men også mange glæder over vore fine små chokoladefrøer :D

Jeg er så glad for at du også deler din historie med pigerne herinde, for jeg husker også hvor dejligt det var at høre succeshistorier, da vi var i behandling.

Åh jeg ved næsten ikke, hvad jeg mere skal skrive, for du ved jo allerede, hvor glad jeg er :D Men et KÆMPE STORT TILLYKKE får du da lige igen ;-)

Stort knus og kram
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Snebold » ons, 08. december 2010 20:28

Kære Månemarie
Jeg husker dig skam godt, og hvor er det dejligt at du kigger forbi og deler din fantastiske nyhed. Det er altid rart at høre at det kan lade sig gøre.
SÃ¥ STORT TILLYKKE med graviditeten :laughing5:
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Panna » ons, 08. december 2010 20:45

Hej MÃ¥nemarie

Hvor er det bare superdejligt for dig.. KÆMPE STORT TILLYKKE med din lille chokoladefrø :D
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Snorre » tors, 09. december 2010 09:23

Hej MÃ¥nemarie
Jeg kan da også godt huske dig :-) Du var meget aktiv, da jeg var ny bruger herinde. Hvor er det bare stort! Kæmpe tillykke :-) Kan godt huske, at du pludselig forsvandt for jordens overflade, men kan sørme godt forstå behovet for at få en pause. Men dejligt at du vender tilbage med din solstrålehistorie - det holder forhåbentlig humøret oppe på de, piger som vi stadig mangler at få med over på graviditetssiden :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MÃ¥neMarie » tors, 09. december 2010 17:25

Kære allesammen.

Tusind tak for jeres søde hilsner...det betyder meget at I kan huske mig, selvom jeg har været væk længe.. jeg kan også sagtens huske jer og har også fulgt lidt med ind i mellem, da jeg bare ikke kunne lade være ;-) Vi følger jo hinanden ret tæt herinde, så det er jo også spændende at se hvad der sker med folk.. Jeg tænker da også lidt på M83 og svipsen ind imellem...de to har jo heller ikke været aktive herinde længe..

Titti: tusind tak for din hilsen.. jeg er så ked af at æggene ikke blev til noget denne gang..åhh det er bare så hårdt :cry: Jeg har skrevet lidt til dig i dit eget indlæg..

Annette1975: tusind tak og selv mange gange tillykke til dig.. ihh hvor er vi dog heldige!

Kathrine-mor: Søde, tusind tak for din hilsen.. jeg har bare været så glad for at have dig i gennem vores behandlings-forløb og nu i gennem vores tætte graviditeter.. for ja, vi har virkelig haft mange bekymringer, og derfor har det været så dejligt at have hinanden og vores flittige sms-og mail fingre ;-)

Snebold: Jeg har fulgt en del med i dit forløb og glæder mig OVER-VILDT til at kunne ønske dig tillykke om en uges tid...ihh det er bare så spændende!

Panna: Vi har fulgtes fra starten og jeg har også fulgt med på sidelinjen hos dig og var bare så ked af, at det igen skulle lykkes og så alligevel ikke.. det må bare være så hårdt at få lov til at håbe, kun for at få det taget fra sig med en dum gang mens! Din krop lader jo til at gerne ville være gravid, så jeg håber det er muligt at finde en løsning, så det næste æg sidder fast med superlim!
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf magdalene » tors, 09. december 2010 18:14

Hold da fast hvor er det godt - stort tillykke :-)
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Indlægaf MÃ¥neMarie » fre, 10. december 2010 09:23

Tusind tak magdalene... jeg er også bare så mega over lykkelig at jeg nogen gange føler jeg er ved at sprænge :lol:
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf elefantus » søn, 12. december 2010 18:49

Hej MÃ¥neMarie ;-)

Kan også godt huske du var herinde, da jeg startede med at skrive herinde ...
Hvor er det da bare en dejlig update :cool:

TILLYKKE !!!!!!!!!!!!!
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Babywanted » man, 13. december 2010 14:20

Kan godt huske dig, og det varmer mit hjerte at læse din solskinshistorie. Kæmpe tillykke!
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf MÃ¥neMarie » man, 13. december 2010 20:04

Tuuuusind mange tak :binky: = :toothy7:
Billede
MÃ¥neMarie

Næste

Tilbage til Barnløshed og behandling