BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

scanning med uventet besked -LANG!

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

scanning med uventet besked -LANG!

Indlægaf Aurum » søn, 24. oktober 2010 11:04

Scanningen fredag viste at jeg var gravid udenfor livmoderen. Og det var slemt.
De mavesmerter jeg havde haft og troede kom af forstoppelse, kom faktisk af en mishandlet æggeleder, som blødte ud i bughulen.
Jeg blev fuldstændigt chokkeret og blev akut indlagt til 6 timers faste og efterfølgende operation.
Operationen gik godt og de måtte fjerne æggelederen sammen med graviditeten fordi den var ødelagt.
Jeg fik det ikke skidt af narkosen og har heller ikke haft nævneværdige smerter.

Nu er jeg kommet hjem en graviditet og æggeleder fattigere. Men faktisk har jeg det rigtigt godt.
lægen fortalte at det ikke er usædvanligt at det her sker med kvinder, som kommer i behandling. Æggelederen har sandsynligvis været defekt fra starten af og kan have forhindret os i at gøre mig gravid. Hvis jeg havde beholdt den, ville der have været 10% sandsynlighed for en gentagelse. Men nu er vores sandsynlighed for at det lykkes næste gang forøget fordi den er fjernet.

vi er selvfølgelig kede af at komme hertil, men er faktisk glade for at ikke skulle gennemgå første del af graviditeten så langt fra hinanden.

Min mand blev tilbudt at komme hjem fra Afghanistan i en uge pga alt det her. Fredag havde jeg brug for det, men det havde han ikke kunnet nå og nu har jeg det faktisk fint. Så hvis han kom hjem ville det kun være en luxus og ikke fordi det var nødvendigt. Så skulle vi også igennem endnu en afsked og de er de værste! Og udover det er der mange der er blevet sendt hjem fra det hold, så de arbejder hårdere på og ville blive mere pressede hvis han også skulle tage hjem selv for en kort tid.

Men jeg kan sige til når som helst hvis jeg ryger ned psykisk og får brug for ham. Så kommer han hurtigst muligt.
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Re: scanning med uventet besked -LANG!

Indlægaf Panna » søn, 24. oktober 2010 12:43

Jeg har haft tænkt på dig...

Åhh, hvor er jeg ked af det på dine vegne. Tro mig; Jeg ved nøjagtigt hvordan du har det... jeg har jo været igennem nøjagtigt det samme. Vågnede kl 4 om natten med vildt ondt i maven.. scanning viste at æggelederen var sprunget.. akut indlæggelse.. hasteoperation.. Det kommer som et chok!

Men det er godt at høre, at du er ved forholdsvist godt mod. Du kan dog godt risikere, at du måske får en lille nedtur når chokket ligesom har lagt sig. Lad være med at gå på arbejde før du er 100% sikker på at du er ovenpå igen... både fysisk og psykisk. Og sørg for at få talt ud omkring, hvordan du har det.. hvis altså du har mulighed for det. Ellers gør det herinde. Vi lytter altid !

Du varmeste tanker og knus fra
Panna
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Snorre » søn, 24. oktober 2010 16:19

Puha, en omgang! :-( Har aldrig prøvet at have en GUL, men det lyder til at være en meget smertefuld omgang.
Det er jeg virkelig ked af at høre. Jeg synes at oktober måned har haft en del positive gravidetetstests, men de er næsten alle endt med trist udgang. Og nu også dig :-(
Det må være hårdt, at graviditeten skulle ende der. Men du lyder meget stærk og afklaret. Det er meget imponerende, men ja, det er jo nok naturligt, at der kommer en reaktion senere. Det lyder som en god aftale, du har lavet med din mand om at han kan komme hjem realativt hurtigt, hvis du får brug for det!
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Stinna30 » søn, 24. oktober 2010 16:22

Åh nej, hvor øv, men ja, du lyder til at være ved godt mod. Håber, du snart står med en ny graviditet det rigtige sted.

Knus fra Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Aurum » man, 25. oktober 2010 12:45

Tak...
Ja jeg kan godt mærke følelserne og tankerne hale ind på mig... Men det er ikke rigtigt noget jeg helt kan sætte ord på. Jeg er ikke ked af at have fået fjernet æggelederen. Graviditeten kunne ikke blive til noget hvor den sad og det er jeg rimeligt afklaret med. Jeg føler ikke at jeg har mistet en lille. Jeg føler at jeg blev vildledt til at tro at der var en i vente hvor jeg i virkeligheden havde fået en risikabel "timer" der bare talte ned og risikerede mit helbred.
Men jeg kan mærke en begyndende tristhed, som føles som om den kan rive mig helt med. Men det er ikke svært at ikke lade mig rive med. Kun indimellem tager den ligesom fat.

Jeg ved bare ikke hvordan de næste dage bliver. Jeg kan godt blive lidt urolig for om jeg står på kanten til en grundig nedtur. Men jeg har det jo fint det meste af tiden.

Mit psykiske velværd føles bare skrøbeligt.
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Snebold » tirs, 26. oktober 2010 10:37

Kære Aurum
Det gør mig ondt at læse det gik så galt. Jeg håber du kommer god igennem det hele. Der komme jo nok en nedtur af en eller anden art, alt andet ville være underligt, men du virker meget afklaret.
Sender et kram...
Kh. snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar