Scanningen fredag viste at jeg var gravid udenfor livmoderen. Og det var slemt.
De mavesmerter jeg havde haft og troede kom af forstoppelse, kom faktisk af en mishandlet æggeleder, som blødte ud i bughulen.
Jeg blev fuldstændigt chokkeret og blev akut indlagt til 6 timers faste og efterfølgende operation.
Operationen gik godt og de måtte fjerne æggelederen sammen med graviditeten fordi den var ødelagt.
Jeg fik det ikke skidt af narkosen og har heller ikke haft nævneværdige smerter.
Nu er jeg kommet hjem en graviditet og æggeleder fattigere. Men faktisk har jeg det rigtigt godt.
lægen fortalte at det ikke er usædvanligt at det her sker med kvinder, som kommer i behandling. Æggelederen har sandsynligvis været defekt fra starten af og kan have forhindret os i at gøre mig gravid. Hvis jeg havde beholdt den, ville der have været 10% sandsynlighed for en gentagelse. Men nu er vores sandsynlighed for at det lykkes næste gang forøget fordi den er fjernet.
vi er selvfølgelig kede af at komme hertil, men er faktisk glade for at ikke skulle gennemgå første del af graviditeten så langt fra hinanden.
Min mand blev tilbudt at komme hjem fra Afghanistan i en uge pga alt det her. Fredag havde jeg brug for det, men det havde han ikke kunnet nå og nu har jeg det faktisk fint. Så hvis han kom hjem ville det kun være en luxus og ikke fordi det var nødvendigt. Så skulle vi også igennem endnu en afsked og de er de værste! Og udover det er der mange der er blevet sendt hjem fra det hold, så de arbejder hårdere på og ville blive mere pressede hvis han også skulle tage hjem selv for en kort tid.
Men jeg kan sige til når som helst hvis jeg ryger ned psykisk og får brug for ham. Så kommer han hurtigst muligt.