BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Scanning idag!

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Scanning idag!

Indlægaf Lilien » man, 06. september 2010 19:05

Så blev jeg endelig scannet idag, og der var to ægblærer på hhv. 16 millimeter og 18 millimeter... Jeg havde godt nok håbet på der var nogle flere, men lægen sagde at det var ok når de var så store...

Skal tage indsprøjtningen med Ovitrelle imorgen kl 22, også skal jeg insimineres på Torsdag på Rigshospitalet. Glæder mig meget, men er også nervøs og bange for at det bliver endnu en skuffelse.... Nøj man har mange følelser i klemme...
Derudover er manden på job, så han kan ikke tage med :(

Nu krydser jeg bare fingre for, at det lykkedes denne gang :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Scanning idag!

Indlægaf Snorre » man, 06. september 2010 19:47

Ved IUI er det meget fint med 2 ægblærere. Det skal ikke meget højere op, før insemination bliver aflyst pga. risiko for trillinger eller firlinger :-) Det prøvede jeg selv en enkelt gang.
Håber du har styr på sprøjten på torsdag. Det er ikke svært, men jeg skulle i hvert fald overvinde mig første gang, jeg skulle stikke mig selv :-)
Jeg håber virkelig, at det lykkes for jer denne vej. Det har jo bedre odds end ved alm. samleje, da sædcellerne bliver lagt højere op og derved ikke skal svømme så langt, og så er de dårligste af dem jo siet fra :-) Jeg var på nettet ved min IUI og læse lidt om sandsynligheder - for at vide hvor gode mulighederne var. Men det er nok forskelligt fra person til person, hvordan de griber det an.
Lidt ærgerligt, at manden ikke kan tage med. Men hele forløbet tager kun få minutter. Håber at du bagefter har mulighed for at tage hjem og slappe af. Det må give de bedste mulighederne for de små svømmere :-) Held og lykke
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Stinna30 » tirs, 07. september 2010 19:08

Jeg krydser alt hvad jeg kan XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Titti » tors, 09. september 2010 14:52

Meget spændende, følger med dig her på sidelinien :-)
Lang IVF,12. Nov. ÆU 5 æg, -æg til ÆO
Lang IVF, 8. Jan. ÆU 13 æg, 8 befrug. 2 æg ÆO/negativ
Lang IVF, 20. april. ÆU 8 æg, 3 befrug 2 æg ÆO/MA i 7. uge
Lang IVF, 20. sep. ÆU 5 æg, 2 befrug. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov. ÆU 8 æg, 4 befrug. 1 æg ÆO/negativ
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Lilien » tors, 09. september 2010 16:06

Så blev 1. IUI gennemført, så nu kan vi ikke gøre andet end at vente :)
Bliver rigtig svært, at vente i 14 dage før jeg kan teste, er så spændt!!!

Det gik rigtig godt.... Jeg havde ikke haft ÆL endnu, men der var mange tegn på at det var lige op over, så nåede IUI inden ÆL.... Derudover så afleverede manden lige sin bedste prøve, målt på de sidste 1½ år, med 28 mill celler... det er helt vildt. Han er holdt op med at ryge, og er begyndt at dyrke noget sport, det har tydeligvis hjulper :)

SÃ¥ nu har vi i hvertfald gjort hvad vi kunne!
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf Snorre » tors, 09. september 2010 17:39

Hvor dejligt at høre!! :-) I har gjort hvad I kunne - resten er op til naturen :-)
Ja, de 14 dage er hårde at gå og vente i. Har selv prøvet det nogle gange.
Jeg krydser alt, hvad krydses kan! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lilien » tors, 09. september 2010 20:25

Taak, søde Snorre :)

Som lægen sagde... "Gitte, husk på at uanset hvad der sker. Om du bliver gravid eller ej, så er det ikke din skyld. Det er biologi det her" Det var faktisk ret rart, at høre :)

Men det er svært ikke, at være meget positivt indstillet lige nu.... dog er jeg MEGA øm i venstre side af underlivet....
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf Panna » lør, 11. september 2010 10:18

Så er der dømt krydsede fingre de næste 2 uger.. Håber det bedste for Jer :D

En lille kommentar til det din læge sagde om at det ikke er din skyld.. det er biologi:
Hvor er det bare rigtigt sagt!! Jeg er simpelthen så træt af at når min kæreste og jeg fortæller folk at VI er i behandling, så drejer de automatisk hovedet og kigger på mig... og mere eller mindre direkte/indirekte spørger hvad der er galt med mig!!! DER ER IKKE NOGET GALT MED MIG!! Da jeg aborterede i marts spurgte en svigerinde mig hvad jeg selv troede at jeg havde jeg gjort forkert siden jeg aborterede... :shock: Hvor dum har man lige lov at være?!?!

Så tak til din læge for den bemærkning :D
Start: marts 07
1. IUI april 09 negativ
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 positiv, GUL
1. IVF marts 10 positiv, SA
2. IVF maj 10 negativ
3. IVF nov 10 positiv, SA
2 fryseæg marts 11 negativ
Oktober 10 opstart adoption
Panna