BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Scanning i morgen onsdag

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Scanning i morgen onsdag

Indlægaf hon1974 » tirs, 02. november 2010 21:41

Hejsa

Ja, så er det i morgen, vi skal til 3. scanning. Vi skal være der kl. 11.20. Og nøj, hvor er jeg spændt på at se, hvad der er sket siden i lørdags.

Jeg kan i hvertfald mærke, at der sker noget i venstre side af mit underliv - der hvor den tilbageværende æggestok sidder.

Idag har jeg meget tit haft noget, der minder meget om mens-smerter i den side - især her i aften.

Jeg går ud fra, at det er normalt med de mens-lignende smerter, når æggene skal udvikle sig??
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Re: Scanning i morgen onsdag

Indlægaf paloma24 » tirs, 02. november 2010 21:49

Ja dine æggestokke er fede nu, så de fylder :P Det kan godt give mens agtige smerter :)
paloma24

Indlægaf hon1974 » ons, 03. november 2010 15:12

Hejsa

Så har vi været til scanning.

I lørdags var der 5 æg-blærer og den største var 9 mm.

Idag var der så 4 æg-blærer (jeg synes nu jeg talte det til 5, men jeg har nok set forkert), og de var henholdsvis 13 mm, 12 mm og 2 x 8 mm store. Og min slimhinde var også helt fin - mener de sagde 9,8 mm, men er ikke sikker.

Så jeg skal fortsætte med Pergoveris og Cetroside indtil på lørdag, hvor vi skal til scanning igen. Og der skulle vi så få det videre forløb at vide - jeg går ud fra, at der nok bliver æg-udtagning i starten af næste uge, hvis jeg ellers har forstået forløbet rigtigt..

Hvis æg-blærerne fortsætter med at vokse med samme fart som de sidste 4 dage, så burde der nok være et par æg-blærer på 16-17 mm og nok også et par på 12-13 mm på lørdag. Så bliver det så spændende at se, hvor mange der kan tages ud i næste uge.

Hvor mange vil I tro, der vil være?
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf hon1974 » lør, 06. november 2010 19:31

Hej igen

I formiddags var vi igen til scanning.

Der var stadig 4 ægblærer. De var på 19 mm, 18 mm samt de to mindre på ca. 14 mm. Jeg skal fortsætte med Pergoveris i aften og i morgen aften - samt med Cetrotide i morgen tidlig og mandag morgen.

Mandag aften kl. 22.30 skal jeg så tage Ovitrelle-sprøjten, og så skal vi til ægudtagning onsdag morgen kl. 8.30.

Jeg er meget spændt på, hvor mange ægblærer de får ud - håber selvfølgelig på alle 4 ægblærer, og så håber jeg selvfølgelig, at der er æg i alle 4.

Ægoplægning bliver så enten fredag eller lørdag, men det ved vi jo først senere.

Tror I, at det er realistisk at håbe på, at alle 4 ægblærer tages ud? Jeg ved slet ikke, hvor store de skal være for, at de tager dem ud??

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf Panna » søn, 07. november 2010 19:14

Det lyder godt at der stadig er 4 æggeblærer og det lader til at din læge vil vente med at tage æg ud til alle 4 æggeblærer er store nok... for de to store er faktisk store nok til at du kan tage ægløsningssprøjten nu. Jeg mener det er ca 18 mm de skal være for at de er store nok. Så det lyder da til at de alle 4 vil kunne nå at blive store nok.

Og så lige en lille ting.. de tager altså ikke æggeblærerne ud. De tømmer dem for væske og håber på at der er æg i. Æggeblærerne bliver siddende og bliver efter ÆU fyldt op med væske... Men det er jo bare en mindre detalje ;-)

Hvorfor ved du ikke om ægoplægningen bliver fredag eller lørdag? Normaltvis lægge man da altid æg op to dage efter.. med mindre man er med i et eller andet specielt projekt/forsøg...
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf hon1974 » søn, 07. november 2010 19:56

Hej igen

Jamen jeg spurgte på klinikken, hvornår vi skulle regne med ægoplægning, og hun svarede, at det var 2-3 dage efter ægudtagning.

Jeg spurgte så, om det så var enten fredag eller lørdag og det svarede hun ja til.. Men jeg regner da med at det bliver fredag (så har jeg også weekenden til lige at slappe af efter ægoplægningen).

Og tak fordi du rettede med mht. udtagning af ægblærer. Jeg er jo helt ny i det her, så jeg er kun glad for at lære nyt.

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf Panna » søn, 07. november 2010 20:06

Jeg har godt nok aldrig hørt at de først lægger æg op efter 3 dage... men sådan gør de måske på din klinik .. tingene er jo så forskellige fra den ene klinik til den anden...

Og når det så er sagt så skal det da lige siges at det faktisk er første gang (ud af 4 forsøg) at jeg har fået lagt æg op efter to dage. De andre 3 gange har det først været efter 3 dage. Men det var så fordi den ene gang fik jeg taget æg ud på en fredag og klinikken har ikke åben om søndagen.. og de to andre gange var jeg med i forsøg hvor man først skulle have lagt æg op på 3. dagen.
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna