Hejsa søde Sofiekdk
Sikke noget at skulle fejre sin fødselsdag efter sådan en omgang, men du får alligevel et stort tillykke fra mig af, hvis det havde været mig, så havde jeg købt en god flaske vin og drukket det hele selv. Det gjorde jeg faktisk efter min abort, og jeg havde ikke engang fødselsdag
Jeg håber også, at jeres scanning viser at alt er på vej til, at blive normalt igen og at dit hcg falder som det skal. Jeg har lige været til lægen, hun tjekkede ikke rigtig noget, for jeg har jo været på sygehuset efter aborten. Men vi fik os en snak

Hun var næsten mere ked af det end mig, endelig havde jeg fået " taget mig sammmen " så jeg kunne snakke om det uden at stor tude

og lægens " hvor er det trist" osv, fik mig næsten til at bryde sammen, det kan hun altså ikke være bekendt, nu havde jeg endelig taget mig sammen
Hun sagde, at det kunne tage uger før hcg var ude og mens kom tilbage, vi skulle se det som om, at der havde været noget helt galt med denne graviditet og vi kunne ikke havde gjordt noget. Jeg fik af vide fra en bekendt, at man i USA og Norge beder kvinderne som har haft SA/MA, om at spise én Hjertemagnyl ( 75 mg ) om dagen, det skulle give et bedre Flow af blodgennemstrømningen i livmoder og moderkage fordi det fortynder blodet og mindsker risikoen for blodpropper og gøre at ægget sætter sig bedre fast. Dette spurte jeg lægen om, det havde hun ikke hørt før, men hvis man var en normal rask kvinder ville 75 mg hjertemagnyl dagligt ikke skade. Men hvis man havde tendens til blødning ( blodnæse, kraftig mens eller andre blødninger ) ville det ikke være smart. Pillerne fåes nemlig i håndkøb, men det er altså ikke dokumenteret at det virker, men kan altså ikke skade. Man skal bare være opmærksom på, at det som Hjertemagnyl består af, er det samme stof som er i kodymagnyl og som jo frarådes at spise som gravid pga. abort risikoen. Men der er så små mængder af det i hjertemagnylen at det ikke gør skade, men det er jo op til en selv at vuderer, lægerne kan hverken anbefale eller fraråde det
Vi har faktisk købt et glas og vil prøve, og hvis jeg bliver dårlig eller for andet ubehag stopper jeg med det samme. Men har du eller andre hørt noget om dette " hjertemagnyl ". OUH fertilitetsklinik har ikke hørt om det.
Jeg er holdt op med at bløde efter 14 dage, så her er vi gået igang med sex igen, men har også savnet det, især fordi vi ikke har dyrket sex i de måneder jeg var gravid, manden ville ikke.
Jeg tror, at vi er nød til at prøve, at tro på at vi også nok skal blive forældre og at vi kommer til at nyde det endnu mere, pga at vi har været alt dette igennem. Vi må støtte hinanden i, at vi bare var uheldige at der var noget galt med vores bebser og jeg tror, at det havde været værre at få af vide til nf scanningen, at vores foster var i live men så misdannet at svangerskabet skulle afbrydes. Her var beslutningen taget for os, det var dødt. Jeg tror jeg ville have haft meget svært ved at afbryde et liv? Jeg ville ønske, at jeg kunne give dig et stort kram og trøste dig, jeg ved præcist hvilke tanker man går med og må desværre sige, at de bliver i hovedet et stykke tid. Men skriv, det er en god måde at få det ud på, og nu fik jeg skrevet en roman, men sådan er det jo

Trods omstændighederne, så tillykke med dagen, brug dagen til at gøre hvad du vil, tud, drik, æd en masse, gør alt det du ikke plejer, nogen gange kan det dæmpe sorgen lidt.
Stort kram fra ad82
1. ICSI - Juni 2010, d.1/7-2010 positiv. MA uge 10+2
- Dec 2010,7 æg tøet op, et op - negativ
2. ICSI - Feb 2011, 2 æg op - 2 på frys, positiv
- SA tvilling uge 7, blødning til uge 15
Kate født d. 10-11-2011, 3030 g og 48 cm i uge 39+1