BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Pergotime og cyste og Riget.

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Pergotime og cyste og Riget.

Indlægaf magdalene » tors, 17. februar 2011 10:15

ØV! Jeg har været så uheldig at danne en cyste på Progotime på mit sidste gratis forsøg, så behandlingen er blevet afbrundt :-( Men kan det være rigtigt, at jeg ikke skal have noget pilleværk for at sætte gang i mens, eller få den cyste til at gå væk? Jeg fik bare at vide, at den ville gå væk af sig selv.

Desuden så har jeg nu fået en henvisning til Riget, da den privatklinik jeg indtil videre har gået på, vil have 3500 kr for 1 IUI forsøg og det skulle være en del billiger i det offentlige. Hvem ved, hvad det koster med IUI i det offentlige? OG er der dersuden nogen der ved, hvordan ventetiden ser ud på Riget?

Mange spørgsmål, jeg ved det, men jeg håber, at nogen kan svare på et eller flere af dem :-)
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Re: Pergotime og cyste og Riget.

Indlægaf Mor til Alma » tors, 17. februar 2011 11:09

Ej hvor ærgeligt at det blev afbrudt...

Kan desværre ikke svare på dine spørgsmål, da jeg ikke kender noget til det men på rigshospitalets hjemmeside står der 5-6uger ventetid på forundersøgelse og 3måneder på behandling.

Det står nederst på denne side:

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDEL ... vordan.htm

Men er jo ikke sikkert at det er den reele vente tid bare fordi de skriver det :lol:
Billede
Mor til Alma

Indlægaf Panna » tors, 17. februar 2011 19:56

Hej

Jeg kender ikke noget til Rigets ventetider... men de andre ting kan jeg godt svare på:

En IUI i det offentlige koster 1.185,00

Og nej du skal ikke have nogen piller for at cysten skal forsvinde. Den forsvinder helt automatisk sammen med næste menstruation. Hvis den mod forventning ikke forsvinder skal du nok have p-piller en enkelt måned.. det skulle kurere den lille djævel.
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf magdalene » fre, 18. februar 2011 12:01

Hej Panne og Mor til Alma :-)

Jeg fulgte linket og ringede til Riget, der kunne oplyse, at der ville gå mindst en måned før jeg overhovedet får tid til en samtale. Man kan så sige, at det er held i uheld, at jeg har denne cyste lige nu, for jeg er jo alligevel i venteposition, indtil den er forsvundet.
Der er en væsentlig forskel fra 3500 kr som de vil have i det private til det beløb du nævner Panna, så det er vist godt, at jeg nu er rykket. Så er det bare super ærgerligt, hvis ventetiden er enorm i det offentlige - det håber jeg virkelig ikke :???:

Jeg må åbenbart vente til den skide cyste er gået i sig selv igen, havde ellers håbet på, at lidt medicin kunne klare den på notime ;-)

Men så kom jeg til at tænke på, om det mon er muligt, at have ægløsning på trods af cyste?...man er vel efterhånden lidt desperat - runder snart de 2 år, uden der er sket en skid :-(

NÃ¥, men tak for svar piger :-)
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
Brugeravatar
magdalene

Indlægaf MiraklernesTid » søn, 20. februar 2011 15:27

Hej Magdalene..
Jeg er selv i behandling på riget :) Det er rigtigt at prisen hedder små 1200 pr gang.. Og medicinen er ikke dyr. Med ægløsningssprøjten skal du regne med 400,-
Det er rigtigt at der kan være ventetid på at komme igang, men ikke mere end en månede max. Og når du så er igang, har jeg aldrig oplevet at blive afvist pga. for mange tilmeldte, som jeg kan se sker andre steder. Har heller ikke hørt om det fra nogle af de andre derinde.
Faciliteterne er ikke at råbe hurra for.. Og har i lang transport når mandens skal afleveres på insemineringsdagen, ja så skal sæden puttes i koppen på et toilet på gangen med masser mennesker og larm på den anden side af døren.. ;) Kan få det til at ta lidt længere tid for ham ;)
Men de er super søde og rare derinde og det er bestemt min oplevelse at de er meget kompetente og har en god portion erfaring med sig i samtalerne...

Rigtig meget held og lykke..
K= ok
M= lav sædkvalitet

3 x IUI, negativ, 2010 -> 2011
2 x ICSI, negativ, 2011
1 x IUI med donor, august, negativ

Billede
Brugeravatar
MiraklernesTid

Geografisk sted: Nykøbing Sj

Indlægaf magdalene » man, 21. februar 2011 15:37

Mange tak for svar:-)
Det er dejligt at høre, at du ikke har oplevet, at blive sprunget over/afvist på Riget, det var nemlig en bekymring jeg havde ved at flytte til det offentlige....Og man må sige, at der er noget af en prisforskel fra 1200 kr og til 3500 kr, som de ville have i det private...Og faktisk bor jeg tættere på Riget, end der hvor jeg før var i behandling, så der bliver flere og flere positive ting ved det, jo mere jeg tænker over det :-)
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
Brugeravatar
magdalene

Tilbage til Barnløshed og behandling