BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Pause fra barnløshedshelvede

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Pause fra barnløshedshelvede

Indlægaf Bøllepigen » lør, 19. februar 2011 20:32

Nu er der jo godt nok ikke nogle der kender mig herinde. Lavede min profil da vi i sin tid startede med Projekt Baby og har så ikke brugt den i et par år før nu :)

Vi er stadig igang med projekt baby her 3 år og 5 mdr efter vi startede. Har brugt 2 ICSI forsøg i det offentlige og vi regner med at tilmelde os 3 og sidste forsøg om 3-4 mdrs tid. Skal lige have afsluttet en arbejdsprøvning først og får svar på mandag om hvornår jeg kan starte. Den er på 3 mdr så derfor er 3 og sidste forsøg i det offentlige udskudt så det ikke kommer i vejen for det andet (som pt . er vigtigere).

Vi var i forvejen også ved at føle os kvalt i behandlingshelvede så det er rart at have lidt tid uden det hele tiden handler om at få barn og være i behandling. Vi startede forresten op med ICSI i marts 2010 og tilmeldte os andet forsøg i August.

Vi håber af hele vores hjerte at 3 og sidste ICSI forsøg lykkes for vi har desværre (og får heller ikke de næste mange år) råd til at starte op i det private. Så det hele afhænger af 3 forsøg som vi virkelig håber bliver der ønskebabyen bliver lavet :)
Bøllepigen

Re: Pause fra barnløshedshelvede

Indlægaf Snebold » søn, 20. februar 2011 11:06

Hej TennaEnglebarn
Velkommen tilbage :razz: Det passer ikke helt når du skriver at ingen herinde kender dig, for jeg husker dig altså godt. Og hvor er det træls at vi begge, så lang tid efter ønsket om et barn opstod, stadig kæmer for at blive gravide.
Jeg gætter på du blev færdig med at læse siden du nu skal i arbejdsprøvning, men meget kan jo også ske på et par år. Og du har helt ret i at det er et helvede at være i behandling. Jeg håber for jer at det sidste icsi forsøg giver pote og gør jer til forældre, for udgiften til behandling i det private er noget af en udskrivning (selv om det nu heller ikke er helt billigt i det offentlige længere :roll: ).
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Titti » søn, 20. februar 2011 11:40

Hej hej

Velkommen tilbage så :-) Ja, i det private går det stærkt med slanterne, Vi har lige lagt de. 40.000 kr. for 3 forsøg. Sommerferien og ny bil er lige blevet langt på is, men hvis bare der kommer en baby så gør det heller ikke noget. Det er tilgengæld noget lort, hvis det ikke lykkedes, så mangler vi lige 40.000 kr igen og så begynder det dælme at gøre ondt. LORT at det er pengene der skal afgøre situationen.
Rigtig meget held og lykke med Jeres 3. forsøg!!
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Bøllepigen » søn, 20. februar 2011 22:56

synes det er imponerende at du kan huske mig snebold efter som det alligevel er små 3 år siden jeg var her sidst. Det er ihvertfald det jeg husker. Ja blev færdig med studiet i sep. 2009 og har gået sygemeldt lige siden. Indtil da var jeg kun sygemeldt officielt fra studiejobbet. Vi har ingen muligheder for at kunne starte i det private hvilket bare gør det endnu svære at forholde sig til kun at have 1 ICSI forsøg tilbage. Vi er i forvejen ved at betale af på billån og da vi skal starte med at betale su lån af om lidt under 2 år så er der lukket fra bankens side ang. at låne penge til at starte i det private. Og når man begge er på sygedagpenge er der ikke nok penge til at spare op af så ved virkelig ikke hvad vi skal gøre - andet end at ligge babyplanerne på hylden hvis ikke den er der næste gang. Det er så pokkers frustrerende for vi bliver jo lige som ikke yngre. Manden er efterhånden 40 og jeg fylder 27 til juli :(

Tak for jeres søde svar :) Det er rart at have nogle at snakke med om det at være i behandling og hvad det gør ved en :(
Bøllepigen

Tilbage til Barnløshed og behandling