BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

PÃ¥ den anden side af hormonerne dukker hverdagen op.

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

PÃ¥ den anden side af hormonerne dukker hverdagen op.

Indlægaf Aurum » man, 30. maj 2011 11:02

Efter en negativ test er jeg nu ved at kunne mærke mig selv igennem de sidste rester af hormoner.

Det er også gået op for mig hvorfor min chef og mine kolleger har forsøgt så ihærdigt at få mig i snak og hjælpe.
De sagde at de gerne ville hjælpe og at jeg måtte fortælle hvad jeg havde behov for. Det vil de også gerne, men det gik op for mig idag at det i høj grad er for at de ved hvad de kan regne med i forhold til arbejdet.

Det var ikke gået op for mig inde i min osteklokke.

Jeg talte med min chef, som forsigtigt talte om mit nærvær (Jeg er pædagogmedhjælper).
Først da gik det op for mig at uanset hvad jeg selv føler, er det til at mærke på mig at jeg ikke er helt nærværende for tiden.

Hvad er det for en paragraf folk taler om ang. arbejde og sygemelding?

Indtil videre har jeg aftalt med min chef at jeg gerne vil holde fast i min eneste faste vagt hver mandag. Men derudover har brug for at der ikke bliver forventet at jeg tager imod akutte tilkaldevagter fordi jeg har brug for at forberede mig på arbejde jeg tager imod.

Vi aftalte at hun tager fat i mig hvis de fortsat føler at jeg ikke er nærværende i den kommende tid. Fordi, som jeg sagde: Jeg mister selv overblikket i den situation, så hvis de ikke synes det fungerer må de sige til og så må vi finde en løsning.

Jeg har mest af alt lyst til at lukke resten af verden ude bortset fra min mand og søster. Men det kan jeg i hvertfald ikke når jeg er på arbejde. Men bare tanken om at skulle yde mere i øjeblikket tager mine sidste kræfter. Jeg vil helst lukke mig inde og læse.

Er der nogen der kender til den paragraf jeg har set nævnt her før? hvad er det og hvad dækker den?
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Re: PÃ¥ den anden side af hormonerne dukker hverdagen op.

Indlægaf Helle » man, 30. maj 2011 11:11

Der er en paragraf §56!

Det er en aftale mellem kommunen og arbejdspladsen, som i bund og grund bare sørger for, at din arbejdsplads bliver kompenseret for dit fravær!

Du kan finde den her: http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/dp211.pdf

En rigtig god idé både for arbejdspladsen, men i høj grad også for dig selv, så man ikke får "dårlig samvittighed" pga fravær! Derudover skal du ikke bruge feriedage på sygehusbesøg m.v
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Titti » man, 30. maj 2011 12:19

Nemlig! Jeg havde ikke lavet en paragraf 56 da jeg gik i gang og jeg var nød til at lyve mig igennem det, meget anstrengende. Nu er den lavet og det er bare så afslappende ;-)

Mine kollegaer ved det dog ikke og det har jeg det også bedst med. (Kun min chef og HR assistenten)

Mys
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Aurum » man, 30. maj 2011 18:01

Men dækker den noget når jeg kun er vikar? jeg har kun 5 timer om ugen og er derfor kun vikar. Jeg synes også at jeg burde kunne klare den smule, men når jeg er påvirket af hormoner og står midt i cirkusset, er jeg simpelthen bare ikke nærværende og jeg gør det ellers så godt jeg kan!!
Er jeg et pivehoved? hvor meget arbejde og forpligtigelser kan i andre klare når i står midt i det?
Er der overhovedet nogen andre muligheder? Jeg havde slet ikke set problemet før idag.
Jeg vil virkeligt gerne blive på mit job, men projektbaby er altså vigtigere for mig og jeg regner med at skulle viderer lige så snart jeg kan komme ind på universitetet (forhåbeligt efter baby).
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Helle » man, 30. maj 2011 18:14

Jeg kan desværre ikke forstille mig, at den dækker hvis ikke man er fastansat! Du kan prøve, at ringe til din kommune, men jeg tror ikke du skal forvente et positivt svar :-(

Håber I finder en løsning!
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Titti » tirs, 31. maj 2011 08:37

Jeg arbejder fuld tid (37 timer). Jeg tager fri fra ÆU til ÆO og 1 til 2 dage frem, det vil sige en uges tid ialt. Resten af tiden er jeg på arbejde.
Ved ikke om du kan få den når du ikke er fastansat. men prøv at ring til dem.
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Barnløshed og behandling