BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Overstimulering, optur og derefter nedtur!

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Re: Overstimulering, optur og derefter nedtur!

Indlægaf babyskruk » ons, 29. juni 2011 20:40

Helle skrev:
undskyld alt mit brok :( Er bare ved at blive sindsyg over det her behandlingsræs ikke vil lykkes

Kan så sandelig godt forstå dig!! Fra den ene optur til den anden nedtur! Sådan var det i hvert fald for mig! Det ene øjeblik var jeg sikker på, at det nok skulle lykkedes og det næste øjeblik var jeg i kulkælderen og syntes at ventetiderne og negative svar var ved at dræne mig fuldstændigt! Men tænk nu hvis der gemmer sig en baby til dig for enden af regnbuen, så har det jo været hver eneste anstrengelse værd!!

Vi har lige afleveret godkendelsen til adoption! Vi mødte kort hende der nok bliver vores sagsbehandlinger, da vi havde spørgsmål vedr. en af formularene! Hun virkede rigtig flink og understregede, at hun fik alle sager igennem så hurtigt som muligt, da hun syntes at de par der søger har været igennem nok venten! Ihhhh hvor ville jeg bare gerne, at vi bare meget hurtigt kunne få et svar på godkendelsen til fase 1! Men vi må nok væbne os med en god portion tålmodighed -hvilket der ikke er et gram af i min krop lige p.t ;-)

Men hvor er det skønt, at papirerne i det mindste er afleveret! Så er vi da kommet så langt....

sådan som du beskriver det var fuldstændig sådan det var for mig. Ja puha der har bare at komme en baby ud af alle de anstrengelser :) held og lykke fremover :) kan godt forstå du intet tålmodighed har. Man har jo ventet mere end rigeligt når man når til adoptionsprocessen og så er der bare endnu mere venten man skal igennem :( men ja man må tage et skridt af gangen og glæde sig over at man er kommet den del tættere på. Men puha hvor jeg føler med dig. Det må være nervepirrende ikke vide om man er købt eller solgt :(
Billede
babyskruk

Indlægaf Helle » tors, 30. juni 2011 15:53

Blev lige ringet op fra vores nye sagsbehandler idag! -og skisme om ikke hun kunne få tid til et møde inden sommerferien! Så nu skal vi til møde ved hende d. 13/7 dagen efter landevalgssamtalen!

Hvor alting bare flasker sig lige nu! Dejligt!!
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Panna » tors, 30. juni 2011 17:13

Ih, hvor er det bare super, at I allerede har fået en tid om 2 uger !!!! Så er der jo lige pludselig ikke ret lang tid til der sker noget... Vi fik en mundtlig godkendelse på fase 1 allerede da vi var færdige med samtalen... og 2 dage efter lå den rigtige godkendelse i postkassen. Så der er virkeligt ikke ret lang tid til, I står med Jeres første godkendelse i hånden, og så er det jo bare at melde sig til et af familiestyrelsens kurser, så man kan komme videre. Så hold da op det går bare hurtigt !!! :D

Med hensyn til det du siger om, at der skulle være kommet nye regler for, hvor længe man skal have været gift for at adoptere fra Afrika: I al den tid vi har snuset til adoption, har man "kun" skullet været gift i 1 år for at adoptere fra Etiopien, mens det for de andre afrikanske lande har været 3 eller 5 år... Men måske er det nogle af de andre lande, der vil lave kravene om. Fik du det at vide ?.. altså hvilke afrikanske lande det drejer sig om?
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Helle » tors, 30. juni 2011 17:39

Det er de andre afrikanske lande, vi snakkede bl.a med hende om Nigeria og Sydafrika! De to lande var i hvert fald en mulighed pga de ændrede regler! Så mon ikke det gælder alle de afrikanske lande?

Kan lige sende dig en opdatering, når vi har været til samtale d. 12/7!

Uha jeg håber også bare, at det er et godt tegn at vi kan komme til samtale om 2 uger! Dog skulle hun indhente min journal fra hhv. Herning, Århus og Holstebro sygehus, da jeg havde en bindevævssygdom da jeg var yngre! Hun troede dog ikke, at det ville blive et problem, da jeg ikke har fået medicinsk behandling siden 2001 og ikke har haft kontakt til sygehuset siden 2004!

Men er nu alligevel pænt nervøs!

Er det kun sagsbehandleren der tager stilling til om man bliver godkendt i fase 1? Skal papirene ikke igennem andre også -et adoptionsnævn e.l.?
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Indlægaf babyskruk » tors, 30. juni 2011 23:48

dejligt at høre gode nyheder fra jer begge :)
Billede
babyskruk

Indlægaf Helle » fre, 08. juli 2011 13:39

Tak for vores "nye" forum BoN :-)

Så kan denne tråd komme på pension ;-)
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Foregående

Tilbage til Barnløshed og behandling