BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Ny i dette forum...

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Ny i dette forum...

Indlægaf Mor til Alma » tirs, 15. februar 2011 15:09

Ved ikke helt hvordan jeg skal starte... Havde nok håbet at jeg aldrig ville ende i dette forum og bare på naturlig vis lave en lille baby...

Min mand og jeg har nu prøvet i et års tid, uden der er sket noget. Har lige været ved læge i sidste uge og blive henvist til gyn. Så nu starter alle teste osv. Min mand har afleveret test af de små svømmere idag, den glæder jeg mig meget til at få tilbage - regner dog stærkt med at den er rigtig god :lol: Man må jo være positiv....

Tilgengæld har jeg fået afvide af min læge at jeg nok har PCO, uden at det er undersøgt endnu... Men tager det i første omgang stille og roligt - er jo ikke undesøgt endnu og kender en 5-6 andre som også har det, og da hver 5 kvinde i dk har det er det jo ikke unormalt - er ihvertfald det, jeg ind til vidre bilder mig selv ind...

Men nu kan jeg bare vente på første besøg hos gyn, har ikke fået en tid endnu, men får det forhåbentligt snart...

Det helt utrolige er at vi allerede har en datter, som vi nu har fået afvide faktisk er et lille mirakkel, hun har jo haft samme dårlige vilkår, som vi er i nu, men hende "lavede" vi blot 1månede efter vi besluttede os for gerne at ville have et barn - som vores læge sagde - "så burde I jo vide hvordan man gør" når vi var så hurtigt med hende...

Men det at vi allerede har en lille guldklump gør måske også bare ventetide på "lillebror" lidt nemmere...
Billede
Mor til Alma

Re: Ny i dette forum...

Indlægaf Titti » tirs, 15. februar 2011 15:42

Hej hej

Velkommen til :-) og ja du er endt det rigtige sted, selvom som du siger ikke ønsker at være her ;-) Men når alt kommer til alt, så er det her du kan komme af med alle frustrationerne. Vi har alle været igennem alle mulige og umulige forløb/tests/undersøgelser osv.

For mit eget velkommende er min sag lidt speciel, jeg har Ashermanns Syndrome og for at gøre historien kort, så kan jeg ikke få børn på naturlig vis mere. jeg har også en datter, men det gør ikke ventetiden på en bror/søster nemmere for mig, desværre!
Pøj pøj til dig :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Mor til Alma » tirs, 15. februar 2011 16:18

Hej Titti,

Har læs en stor del af din historie - og håber snart det lykkedes for jer at få drømmebarnet :lol:

Tror også mine frustrationer over der ikke sker noget snart kommer, men de har ikke rigtigt vist sig endnu.. Men hvis vi skal igang med bahandling efter vi bliver testet, bliver jeg nok hurtigt lettere utålmodig...

Tror håbet bliver størrer hvis man starter behandling - og derfor bliver skuffelsen også større når det ikke lykkedes..

Men glæder mig meget til at blive testet, så vi kender årsagen - så ved man i det mindste hvad der er eller ikke er af muligheder..... Men ud fra hvad i andre skriver så kan de test jo tage lang tid. Men hvis jeg bare allerede nu håber på at blive gravid i 2011 - så har jeg jo lang tid til at opfylde målsætningen...

Men er stadig ikke klar over hvilke tests de tager og hvad de kan vise...
Billede
Mor til Alma

Indlægaf Mor til Alma » tirs, 15. februar 2011 17:06

Så var jeg lige så positiv, men det ændrede sig lige lidt.....

Manden har lige fået svar på test af de små svømmere..... der var rigtig rigtig mange, men de var bare døde alle sammen!!!

dog mente læge at testen måske var afleveret for sent eller var blevet for kold...

Men så er det lige pludselig ikke kun mig der er et problem i forhold til PB men også min mand.... Ikke lige hvad nogle af os havde regnet med...
Billede
Mor til Alma

Indlægaf Birgitte » tirs, 15. februar 2011 19:27

Hej

Velkommen til.

Ang. din mands svømmere - så mener jeg skal der et par prøver til før de kan sige hvordan det præcist forholder sig. Kvaliteten kan nemlig virkelig svinge utrolig meget. Især kan den være dårlig hvis han har haft feber eller har været i nærheden af nogle ikke så sunde ting. Vi oplevede f.eks. en gang hvor min mand havde slebet gammel maling af døre at hans sædkvalitet faldt drastisk for så at være normal igen næste måned. Der skal så lidt til før den bliver påvirket.

Jeg håber for jer at det hele går godt. Hvis der er noget der er galt så er I jo heldigvis på rette vej for at få hjælp til et mirakel mere.

Hilsen
Birgitte
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Indlægaf Titti » tirs, 15. februar 2011 22:35

hej igen

Min mands kvalitet startede med at være god, så dårlig og nu god igen, så et par prøver skal der nok til ;-)
Titti

Indlægaf Snorre » tirs, 15. februar 2011 22:36

Velkommen til herinde :-)
Jeg kan godt forstå, at du ikke havde troet, at du skulle ende i et forum som dette. Den tanke har jeg også haft gjort mig i sin tid. Efter to naturlige graviditeter for flere år siden, tænkte jeg at det jo bare ville kunne ske. Men begge endte i SA'er og så skete der bare ikke mere.... så derfor endte jeg også til sidst i behandling.

Kan godt høre, at det virkelig er et lille mirakelbarn I har jeg der. Men det har I selvfølgelig ikke været klar over, da det skete :-) Jeg har selv fået konstateret en let udgave af PCO, som har været medvirkende årsag til at det har været svært for os. Men ja det er der mange, der får konstateret og som bliver mødre alligevel - så det er ikke nogen hindring. Men kan betyde at der skal lidt hjælp til :-)

At 1. sædprøve har været dårlig behøver ikke at betyde noget fatalt. Der vil ofte skulle afleveres nogle stykker, så man kan se på et mønster i kvaliteten. Og der er mange faktorer, der kan påvirke de små svømmere, så lad os håbe at næste test er bedre :-)

Jeg håber at der snart sker lidt skred i sagen - og at du vil blive glad for dette lille forum ! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Mor til Alma » ons, 16. februar 2011 09:20

Tak for alle svarene...

Er glad for at høre at mandens test af svømmere nemt kan ændre sig... Så håber bare den blev for kold inden den blev afleveret, selvom min mand mener han holdt den varm :lol:

Er rart lige at høre hvordan andre har oplevet det, så er sikker på jeg nok skal blive glad for at være i dette forum...
Billede
Mor til Alma

Indlægaf Mor til Alma » ons, 16. februar 2011 14:16

Nå synes da godt nok der lige pludselig er mange op og nedturer bare for de første par tests....

Nå men min mand undrede sig så meget over resultatet af hans test af svømmere igår, da vi jo ikke havde forventet at der var noget galt med dem. Så han har ringet og snakket med lægen idag, og har da også fået lidt gode nyheder :lol:

Fordi der fraktisk var rigtig mange svømmerer, og ALLE var døde virkede det meget undeligt mente vores lægen, han havde aldrig set sådan en test før... han mente som udgangspunkt altid at der var mindst 10% levende. Han mente derfor at der nok var sket en fejl med testen, enten den er blevet kold inden aflevering, afleveret for sent, eller sygehuset som har behandlet testen har lavet en fejl :???:

Men hvis den er forkert så kan vi jo bare fortsat håbe at alt er godt og de ikke fejler noget :lol: Og min mand har fået lov at få tage en ny om 14 dage, så kan de lige se om den er bedre...

Og så har jeg fået tid til gyn om en måned... Så synes bare tingende går stærkt med at blive undesøgt lige pludseligt, selvom vi helst ikke ville kører det for hurtigt op og igang med for meget behandling hvis det kan undgåes... Men glæder mig nu også til at få styr på hvad der er i vejen, så jeg igen kan få en lillebror i maven... (Og ja, min mand har bestilt en lillebror så det hedder den... Selvom jeg tror at jeg får en pige igen)
Billede
Mor til Alma

Indlægaf stinapigen79 » ons, 16. februar 2011 16:19

dejligt at du har fået en tid og at lægen også syntes det lød underligt ang din man så han også skal lave den om
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf nanna444 » tors, 17. februar 2011 15:08

Hej
- Og velkommen til ;-)
Haaber du hurtigt rykker videre til "Gravid"

Held og lykke med det

Knus fra Nanna
nanna444

Indlægaf Mor til Alma » tors, 17. februar 2011 16:07

nanna444 skrev:Hej
- Og velkommen til ;-)
Haaber du hurtigt rykker videre til "Gravid"

Held og lykke med det

Knus fra Nanna

Tak nanna - det håber jeg også :lol:
Billede
Mor til Alma

Indlægaf Stinna30 » tors, 17. februar 2011 18:26

Velkommen til forummet :D Håber, du bliver glad for at være herinde. Og hvis det viser sig, du har pco, så fat mod, det er ikke den værste diagnose. Jeg kender masser af pco-piger (har selv pco på den ene æggestok), og de har alle sammen fået børn. Når man lige har slugt beskeden og tudet lidt, så er der masser man kan gøre :-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Mor til Alma » tors, 17. februar 2011 22:18

Har fået afvide af 4 veninder snart at jeg nok har PCO, har bare helst ville ignorere det...

Kender allerede 6 der har PCO, de 4 har børn og de sidste 2 er ikke i fast forhold og vil ikke have børn endnu, så er sikker på der ikke er noget problem i at have PCO og stadig få et lille ønskebarn mere...

Tror faktisk det var værre for mig hvis det var min mand der var noget galt med. Føler lidt at jeg ikke kan gøre noget for at hans små svømmere blivere bedre hvor der er masser af muligheder for hvad jeg kan gøre for at få større chancer for at blive gravid... er lidt nemmere f.eks at ændre kost vaner for sig selv end for andre.

Så lige nu håber jeg bare meget på hans test var helt forkert, og at den er super god næste gang..
Billede
Mor til Alma

Indlægaf Titti » tors, 17. februar 2011 23:05

ved ikke om din mand ryger, men her er det en rigtig god idé at sætte ind :-)
Titti

Næste

Tilbage til Barnløshed og behandling