BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Ny her på siden!!!

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Ny her på siden!!!

Indlægaf km84 » ons, 20. august 2008 21:14

Hej..
Jeg smed p-pillerne juli 2007, og der er endnu ikke sket noget.. Vi har fået henvisning til fertelitetsklinik, men har ikke taget imod denne endnu..

Ville hører om nogen kan forælle, hvad man skal igennem, og hvor lang tid det tager fra lægen sender henvisningen, til man bliver indkaldt :?:

Håber nogen kan hjælpe en ret uerfaren på dette område..

Knus fra mig
1. IVF aflyst pga. manglende sædceller.
2. IVF positiv okt09 - SA nov09 øv bøv
3. IVF igang jan 10
km84

Geografisk sted: Fyn

Re: Ny her på siden!!!

Indlægaf Maj79 » tors, 21. august 2008 18:23

km84 skrev:Hej..
Jeg smed p-pillerne juli 2007, og der er endnu ikke sket noget.. Vi har fået henvisning til fertelitetsklinik, men har ikke taget imod denne endnu..

Ville hører om nogen kan forælle, hvad man skal igennem, og hvor lang tid det tager fra lægen sender henvisningen, til man bliver indkaldt :?:

Håber nogen kan hjælpe en ret uerfaren på dette område..

Knus fra mig

Du skal have taget blodprøver for hiv og hvor de tjekker dine hormon tal(FSH og LH niveau),klamydia test måske en hsg for at tjekke om der er passage i dine æggeledere

Manden skal have hiv test og klamydia test og sikkert også en sædanalyse.

Mht. ventetider så gik jeg til lægen jan 07 og hospitalet skrev i maj 07 at de havde modtaget vores henvisning. aug 07 var vi til 1.samtale sep 07 var vi til info møde feb 08 startede jeg på hormoner til ivf efter to afvisninger og siden marts 08 er der ikke rigtig sket det helt store pga. stejkken og sommerferie.
Maj79

Geografisk sted: østjylland

re

Indlægaf Chris » tors, 21. august 2008 21:06

Fjernede spiralen september 2007, sædundersøgelser i december og januar. Henvist i slutning af januar og indkald til samtale i starten af april. Har været igang med første forsøg, men afbrudt pga manglende effekt af hormonstimulering.
Chris

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf kathe » tors, 21. august 2008 22:03

jeg har været det samme i gemmen som Maj79 med blodprøver klamydiatest og det hele..
fra læge til sygehus gik der ca 4 uger før vi kom til samtale..

held og lykke

knus
kathe

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf MamaA » tors, 21. august 2008 22:21

Det er da vildt hurtigt det er gået hvordan kan det være når man dagligt hører at der er lang ventetid på fertilitetsbehandling?
Hvor i landet har i været til behandling, der må måske være stor forskel på det rundt om i landet?!

Jeg har været rigtig i gang siden marts men havde smidt Ppillerne i januar mdr. Jeg havde en MA i maj da jeg blev gravid i marts og nu skriver vi snart september. Vil jeg kunne få lov at komme til undersøgelse allerede til marts næste år af min læge hvis jeg foretsætter med ikke at få ÆL?
Eller fordi man har bevist at man har kunnet blive gravid så kommer man bagerst i køen?
MamaA

Indlægaf Hope » tors, 21. august 2008 22:38

Hej MamaA.

Tror faktisk man kommer bag i køen , hvis man har været gravid, selvom det udmundede i en SA/MA. Det gjorde det ihvertfald for mig. Skulle jo være begyndt på en udredning sidste uge-men fordi jeg blev gravid i juli, som endte i SA :cry: kan jeg nu ikke begynde. Det sagde min læge ihvertfald, "nu var vi jo i en gruppe der var meget bedre stillet" som hun sagde, så derfor er blevet om at prøve på naturmetoden lidt endnu. Selvfølgelig er det rart at være i en bedre gruppe-men kan ikke rigtig bruge det til noget, så længe jeg ikke bliver gravid-vel??
Så sådan er det her, ved ikke om det er på samme måde andre steder i landet, eller bare hos andre læger??
Hope
[url=http://www.minticker.dk/][img]http://www.minticker.dk/tickers/01kyrku19kimp675.png[/img][/url]
Hope

Indlægaf kathe » fre, 22. august 2008 07:48

hejsa
glemte lige at skrive det var en speciallæge til sygehus der gik 4 uger og det var speciallægen jeg var alt i gemmen ved før jeg kom på sygehuste jeg var ved hende først for at se om hun kunne hjælpe os med at blive gravid..
kathe

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf Tibina » fre, 22. august 2008 10:04

Jeg tror det kommer meget an på lægen og alder, om man kommer bagerst i køen, når man nu har været gravid. Min læge gik i gang med udredninger ½ år efter min 1. MA. De blev så afbrudt, da jeg blev gravid igen, men håber at forsætte om et par måneder, når min sidste MA er kommet lidt på afstand.

Det skal dog lige tilføjes, at jeg snart bliver 35, og vi selv skal betale da det er barn nr. 2. Vi mangler sæd analysen og min gennemskyldning, men jeg regner med at banke på lægens dør om et par måneder, da hun selv har sagt at man i min alder ikke skal vente så længe. Så hun får valget, tag de sidste prøver eller send mig på den lukkede :shock: Mon hun så ikke vælger at tage den sidste prøve, så vi kan henvende os til en privat klinik??
Mor til Freya 05. Endelig gravid igen efter 2 år og 2 MA. Mor til Sarah Nov. 09
Tibina

Geografisk sted: København

Indlægaf Tibina » fre, 22. august 2008 10:13

...til MammaA,

jeg ville gå til lægen allerede nu, hvis du ikke har haft ÆL siden maj. Min krop ændrede sig også efter MA bl.a. blev min clyklus længere, men jeg fandt dog min ÆL, da jeg fandt ud af, at min clyklus blev længere.

Så jeg ville gå til lægen og bede om at få taget blod prøver omkring det tidspunkt, hvor du ville forvente at få ÆL for at se om du rent faktisk har ÆL uden at opdage det. Der er ingen grund til at blive ved med at vente.
Mor til Freya 05. Endelig gravid igen efter 2 år og 2 MA. Mor til Sarah Nov. 09
Tibina

Geografisk sted: København

Tilbage til Barnløshed og behandling